Dank je wel voor zo’n eenvoudige tip. Blijkbaar werkt dat dan in Cebu weer niet zo, ik kan geen code ontdekken. Linksonder op de stempel staat vluchtnummer ingevuld en rechtsonder, net boven " stay until " staat de datum 2013-12-18. Tot zolang is mijn noodpaspoort geldig. Of dit dan ook de uiterste verblijfdatum is? Lijkt me gek, want dan is mijn noodpaspoort halverwege het jaar niet meer 6 maanden geldig. Misschien ga ik voor de zekerheid even naar het vliegveld de immigration om raad vragen; ik wil niet opnieuw voor verrassingen komen te staan.
Zou ik doen ja. Als het een balikbayanvisum zou zijn , zou er achter , stay untill, dus BB moeten staan
Voor de volledigheid even het volgende:
Sinds gisteren ben ik in de Filipijnen, ben nu in Manila bij aan het komen van een vermoeiende reis. Op Schiphol geen enkel probleem gehad: Cathay Pacific vráágt bij het inchecken niet eens naar het visum, terwijl ik toch een ticket voor 6 weken heb.
De juffrouw bij de Filipijnse paspoortcontrole maakte me er beleeft op attent dat ik wel binnen 21 dagen een visum moest regelen. Thats it, geen probleem gehad, dus.
Groetjes, Leeuwy
Dank je datje ons op de hoogte hebt gehouden. Dit was de info waarnaar ik zocht
groet en een goeie reis, Benjiman
Ik heb zo pas m’n visa verlengt naar 3 mnd en dat koste zo’n 7000 pesos want ik was verplicht er een id kaart bij te nemen 50 usd verder geen problemen mee gehad
Pure geldklopperij om toeristen zo een ID kaart aan te smeren, maar tzijn helaas de regels die dit zo voorschrijven. Okay als je permanent daar woont kan ik het nog begrijpen, maar wat heb je als toerist aan zo een ding ?
waar komt jouw informatie vandaan dat een toerist visum is verruimd van 21 dagen naar 30 dagen. op de website van de ambassade voor belgian citizen vind ik nog altijd 21 dagen terug.
begin 2012 werd dit in diverse media aangekondigd dat het van 21 naar 30 dagen zou gaan. Er stond echter geen datum bij wanneer dit zou ingaan. Inmiddels is duidelijk dat er geen sprake van is. Het is nog steeds 21 dagen.
Hallo het volgende,ik ga elk jaar voor langere tijd naar de Philipijnen.
Meestal 6 maanden of langer,Ik regel mijn ticket bij Asfalia voor 1 jaar.
Op de Philipijnen moet ik na 2 maanden voor verlenging van mijn visum.
Hou er wel rekening mee dat je fors meer moet betalen.
De ene keer 3100 pesos maar soms wel 7700 pesos.
Dit lijk veel op oplichting,ben hier nu van 27 september,moest in December 7700 pesos betalen,
vingerprints werden ook genomen,terwijl zie die al hadden(ik kom er al sids 2009).
Februari moest ik 3100 pesos betalen en in April 4440 pesos,vandaar ik stop met de Philipijnen.
Dit was mijn laatste trip naar de Phipijnen.
Met vriendelijk groet Joop
Of de bedragen kloppen kan je hier zien http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/
Maar het is zeker zo als je lang verblijfd de bedragen behoorlijk oplopen helaas. Gelukkig kan ik nog altijd aanspraak maken op gratis verblijf middels een balikbayanvisum, die ook nog eens maximaal 1 jaar geldig zijn.
Hallo.
Hoe zit het met een balikbayanvisum.
Kan ik daar ook voor in aanmerking komen.
Met vriendelijke groet Joop
Kan ik zo niet beoordelen Joop , of je in aanmerking komt voor een balikbayanvisum. Je kan zelf zien ,of je aan de voorwaarden voldoet.
1 Je moet getrouwd zijn met iemand met de filippijnse nationaliteit, of iemand die vroeger de filippijnse nationaliteit heeft gehad.
2 je moet samen Filippijnen binnenkomen.
3 Je moet bij binnenkomst op de airport kunnen aantonen gehuwd te zijn door middel van trouwboekje of huwelijksakte.
Het staat ook te lezen op de site van de Filippijnse ambassade: http://www.philembassy.nl/tourism-and-visa/no-visa-privilege-under-the-balikbayan-program/
hallo ik heb nog een vraag.
bij het verlaten van de Philipinen werd mij om een clearance certificaat gevraagd.
Dat had ik niet,moest 1210 pesos betalen,daar word je niet vrolijk van.
Wat houd dat eigenlijk in ,en waarvoor is dat.
Met vriendelijke groet Joop
Ik heb zitten kijken op de website van de filippijnse immigration , maar kon er niks over vinden. Maar ik heb het al vaker gehoord. Deze exit clearance heb je volgens mij alleen nodig als je langer als 6 maanden in het land heb verbleven.
Normaal gesproken vraag je die een paar dagen voor vertrek aan bij een kantoor van immigration. dan is het denk ik ook minder duur. het is gewoon een verklaring in feite dat je gedurende je verblijf je visum tijdig heb laten verlengen en daarvoor ook betaald heb. bewaar ook altijd de officiele betaalbewijzen bij verlenging van je visum.
je zou het kunnen vergelijken met een soort uitreisvisum.
Blijf altijd de vraag ,heb de nota’s laten zien dat ik betaald had ,maar moest wel betalen.
Trouwens dit is de eerste keer,was er altijd meer dan 6 maanden,zelfs 1 keer 1 jaar,
dat was altijd zonder problemen. dus dit begrijp ik niet.
Groet Joop
Eindelijk is het dan zover, de visumvrije periode is van 21 naar 30 dagen verlengd, volgens de facebook page van philippienes immagration https://www.facebook.com/photo.php?fbid=278237548981626&set=a.149788088493240.31237.133424753462907&type=1&theater heeft lang geduurd
Ik reisde in juli 2012 ook met cathaypacific.Ik had een ticket voor 5 weken en geen visum.Ze zagen dat bij de incheckbalie en ze belde toen om te vragen of ze me door konden laten omdat ik langer als 21 dagen bleef en geen visum had.Dat was geen probleem.Dus nu weet je zeker dat je er nooit problemen mee krijgt omdat het bij mij gecheckt is.Dit was trouwens op schiphol voor alle duidelijkheid.
Ik wil er wel even bij vermelden dat het op de filippijnen ooit anders ken zijn.Ze kunnen ooit heel flauw doen en ik ken iemand die ze ooit terug hebben gestuurd omdat hij langer als 21 dagen bleef en geen visum had.Ik reis vanaf 2004 naar de filippijnen en heb zelf nog nooit iets meegemaakt maar het kan dus wel gebeuren.Dus altijd beter als je hier een visum regelt om dat soort problemen uit de weg te gaan.Groeten sjoerd
Dat klopt korikong.Die exit clearance heb je alleen nodig als je langer als 6 maanden blijft.Ik heb van maart 2009 tot februari 2010 op de filippijnen gewoond.Toen ik terug ging naar nederland had ik ook een exit clearance nodig.Dat koste me toen 500 peso bij immigration in olongapo.
Waar vind ik een lijst van alle immigration bureaus waar ik mijn visum kan laten verlengen? B.v.d.
Jörg.
Op de site van het Bureau of Immigration staat de lijst: http://immigration.gov.ph/
Kies links voor “BI subport offices”.
De indeling is per regio: AO SO NL CL etc. etc. bijv. CL staat voor “Central Luzon” en NM voor “Northern Mindanao”, dus zo zoek je naar het dichtstbijzijnde kantoor.
Ikzelf heb alleen ervaring met die in Cagayan de Oro en die is betrouwbaar, kosten ca., 3000 php en erg snel geholpen, maar op dit forum worden verschillende kantoren (Manila, Cebu, Davao) afgeraden omdat je daar een hele dag kwijt bent en ze corrupt zijn, dus je betaald veel te veel.
Veel succes.