visum

hallo,
is het visum nog altijd 21 dagen of verandert naar 30 dagen…
dacht dit ergens gelezen te hebben…

bram

Klopt Bram, het gratis visum on arrival is nu 30 dagen. Let op je moet in bezit zijn van een vlieg ticket de Filippijen uit, en je pasport moet bij aankomst nog minimaal 6 maanden geldig zijn.

En je kan natuurlijk altijd nog je visum ter plekke laten verlengen als je langer dan 30 dagen wil bljven.

Toeristen kunnen nu zelfs tot 2 jaar onafgebroken blijven

wauw 2 jaar maar daar heb de centen nie voor…
kben al blij met 29 dagen…
merci voor de info…

bram

Hebben ze speciaal gedaan om het aantrekkelijk te maken voor toeristen langer te blijven. En ook om toeristen van Thailand af te kunnen snoepen. Thailand maakt de regels steeds strenger, Filippijnen steeds soepeler,

nog nooit in thailand geweest en vindt het te toeristisch … filippijnen kalm rustig …(behalve manila)
alst vandaag nie is,is het morgen hou ik wel van…

Hoi korikong,

ik zie jouw bericht voorbij komen.
Wellicht is er elders op dit forum al antwoord op gegeven, mijn excuses voor dat ik dit nogmaals verifieer.
Mijn bedoeling is om binnenkort vanuit Bangkok naar Manila te vliegen en vervolgens vele eilanden van de Filipijnen te bezoeken. Helaas kan ik niet inschatten wanneer ik de filipijnen ga verlaten(1, 2 of 3 maanden???). Is het mogelijk om met een enkele reis ticket naar Manila te vliegen en om dan meteen op de airport een visum voor langere tijd aan te vragen?
Als ik een vertrek ticket boek die aantoont dat ik binnen 30 dagen het land verlaat, dan is dat bijvoorbaat een verloren ticket en zonde van de euro’s…
Ik ben benieuwd of hier iets voor valt te regelen.

Het hebben van een een ticket om Filippijnen weer te verlaten is een vereiste, maak niet uit waarheen. Wellicht kan je bij Cebupacific een goedkope ticket Manila -Hongkong of iets dergelijks kopen, die als je de ticket niet gebruikt voor refund terug geeft aan de vliegmaatshcappij.

Er word zelden gecontroleerd bij aankomst in Manila of mensen ook daadwerkelijk een ticket hebben om Fiippijnen te verlaten. Maar het probleem doet zich al eerder voor namelijk bij vertrek in Bangkok ,gaat de vliegmaatshcappij alle passagiers controleren op bezit van een ticket Filippijnen uit. Als U niet beschikt over een ticket om Filippijnen weer te verlaten, zal men U weigeren te boarden.

Vliegmaatschappijen zijn hier zeer strict in ,omdat U bijvoorbeeld om een of andere reden de toegang tot Filippijnen geweigerd zou worden op de luchthaven in Manila , en dan blijkt dat U geen ticket het land uit heeft, draaid de vliegmaatschappij hier voor op plus nog een boete.

Dus met een enkeltje naar Manila vetrekken zal niet lukken vrees ik.

1 like

Bedankt voor uw reactie…

hallo,
aangename zaterdag,

ik ben van plan om opnieuw naar de filipijnen maar dit keer voor 42 dagen.
is het veiliger om hier (in belgie) een visum aan te schaffen voor die tijd… of kan ik het riskeren om zo te gaan en daar te verlengen…ik vlieg met etihad airways, heb een retour ticket en paspoort nog geldig for aantal jaar.
ik ga er ook van uit als ze me niet laten gaan omdat ik geen visum heb dan heb ik mezelf ook goed gekloot

dank u,
bram

Zou ik doen ja, even een 59 dagen visum aanvragen in belgie, dan zit je safe, en reis je met peace of mind. Is Filippijnen je zo goed bevallen Bram dat je er weer heen gaat ?

ok merci voor het advies.

ja 3de keer op rij
vind het gewoon super daar leuke mensen, toffe sfeer, prachtig land,
avontuur, gezelligheid, lekker eten.
al wat vrienden gemaakt de 2 voorbije jaren is altijd een leuk weerzien.

bram

Echt waar derde keer al op rij ? Dat lekkere eten zal zeker niet iedereen met je eens zijn. Veel mensen vinden het eten helemaal niks daar. Een prachtig land is het zeer zeker. Dan neem ik aan dat je steeds naar het zelfde gebied gaat omdat je vrienden dan weer ziet ?

inderdaad 3de keer op rij hehe…
ja ik zal enkele vrienden terug opzoeken.
maar ik ken ook iemand al voor een jaar of 4 maar om verschillende redenen nooit elkaar ontmoet.
nu krijgen we wel de kans dus dat zal dan ook gebeuren.
1maal in manilla boek ik een vlucht naar Davao via cebupacific denk dat die één van de goedkoopste vlieg maatschappijen is.
dan de bus op voor 4-5 uur.
en dan zien we wel hoe het allemaal gaat.
kijk er naar uit…

bram

Eh, ja Cebu pacific is goedkoper dan Philippine airlines om binnenlandse vluchten mee te doen. Philipillpine airlines heeft een dochtermaatschappij Airphil Expres die ook voor lage tarieven vliegt.

Eerste keer naar Davao ? Ben zelf ook nog maar kort terug uit Mindanao trouwens. Meer in de westelijke kant van Mindanao geweest, word eigenlijk afgeraden
daar te komen, maar toch beste tijd gehad

Bazinga, het is géén vereiste om een visum te hebben, zoals Korikong al zei, alleen met een enkele reis ligt het anders, maar jij hebt een retour.
Ikzelf ga elk jaar zo’n 6 weken op vakantie en heb nog nooit van tevoren een visum gehaald omdat het voor mij veel makkelijker is om ter plekke naar de Immigration Office te gaan (in Cagayan de Oro), dan dat ik in NL naar de Filipijnse ambassade moet.
Inmiddels heb ik met verschillende Airlines gevlogen maar nog nooit problemen gehad met vertrekken en ook nooit met binnenkomen van PH.
Ik ga er trouwens van uit dat ze bij de paspoortcontrole in de computer wel degelijk kunnen zien dat ik een retourticket heb dat een langere periode bestrijkt dan die 30 dagen want ik krijg elke keer de opmerking dat ik wel nog voor een visum moet zorgen, en elke keer zeg ik dat ik naar de Immigration Office zal gaan, vervolgens krijg ik m’n paspoort terug en kan ik doorlopen.
Voor de volledigheid wil ik wel nog even vermelden dat ditzelfde verhaal niet voor elk land geldt want ik ben vóór het boarden van een vlucht naar Xiamen wel eens uit de rij geplukt omdat ik geen visum voor China had, maar toen ik zei dat mijn eindbestemming Manila is, kon ik weer verder.

Veel plezier verder.

dank u voor het advies leeuwy.
heb toch wat schrik wat als ik geen visum heb en ze laten me niet gaan?
dan ben ook goed gekloot
ik ben geweest in 2013 dan was het enkel toegestaan om 21 dagen te gaan had ook geen visum dan.
heb het gewoon verlengd in de filipijnen dan.
maar dat was enkel voor een extra 7 dagen
nu ga ik voor een totaal van 42 dagen.

bram

Bram, ik kan slechts mijn eigen ervaring delen.
De Filipijnse ambassade in Den Haag ligt 200 km van mij vandaan en ik moet er een dag verlof voor nemen om er naar toe te gaan want ze zijn alleen onder kantoortijd open. Anderzijds woont mijn vriendin in Cagayan de Oro, en daar ligt toevallig een Immigration Office, en ook nog toevallig op wandelafstand van het hotel waar we altijd zitten. Ze geven ter plekke een 59-dagen visum af in gemiddeld 40 minuten tegen betaling van 3030 php. Dus voor mij is de keuze snel gemaakt, maar jij moet voor jezelf afwegen wat voor jou het handigste is. Ik zeg alleen maar dat er geen noodzaak is om hier een visum te regelen.
De allereerste keer dat ik voor langere tijd ging zat ik met dezelfde onzekerheid als jij nu en toen heb ik -om het zeker te weten- contact opgenomen met de vliegmaatschappij en (na een nogal lastig gesprek) werd ik doorverbonden met de incheckbalie zelf, en daar werd mij verzekerd dat ik geen probleem zou ondervinden. Dat was Cathay Pacific en bij alle volgende reizen met andere maatschappijen heb ik niet eens meer de moeite genomen om navraag te doen en ik heb ook nooit problemen gehad.

ja tuurlijk toch bedankt voor het advies
ik kan altijd eens proberen te bellen naar etihad airways

bram

Bedenk wel dat je naast je visumverlenging een icr-i card nodig hebt deze kost 65 dollar (men rekent 60 eur.)en komt nog eens bovenop de visumkosten, vaak tikt men ook nog eens een vage 2000 php bovenop alle kosten die niet op het bonnetje staat, dit om binnen ca eeen uur alles gedaan te krijgen (ik noem het maar corruption fee:ninja:)anders moet je langer wachten, al met al kom je al snel op ca. php 10.000 peso voor een visumverlenging (koers ca. 45 peso voor 1 euro=222 euro en peso is sterk stijgende dus wordt alleeen maar duurder.), de tweede keer kwam ik op 8600 php aangezien de boi in cebu in de middle of nowhere is komen daar ook nog taxikosten bovenop.
beter regel je het in NL dan ben je voor 25-30 euro klaar en loop je ook geen risicio dat ze je een visum weigeren op de php. (dan kan technisch ook nog eens, vooral als ze bang zijn dat je er gaat werken…)

Ben het eigenlijk helemaal eens met Filippijneneganger. voor circa 30 Euro heb je een 59 dagen visum van de Ambassde of consulaat. ben je wel 1 dag aan kwijt dan. Maar het geeft ook een stukje gemoedsrust te weten dat je niet aan de willekeur en corruptie van Immigration officers in Filippijnen bent overgeleverd.

Op de ambassade in brussel of Denhaag mogen ze dan streng zijn, en altijd naar een bewijs van inkomen vragen voor een 59 dagern visum, ik heb nog niet van willekeur en coorruptie gehoord daar.