Ik ga samen met mijn vriend ongeveer half april vanaf Bangkok naar de Filipijnen. We willen hier ongeveer 2 a 3 maanden blijven. Ik las dat je het visum kan laten verlengen in de filipijnen. Kan je het maximaal tot 2 maanden verlengen of kan je het bijvoorbeeld in Bangkok ook voor 3 maanden aanvragen? En hoe zit het met je ticket dat je het land weer uitgaat dat je moet laten zien bij binnenkomst? Als we dus gaan voor een visa on arrival en dit later verlengen maar wat ze bij de immigratie niet weten als we binnenkomen voor welke datum moet je terugvlucht dan geboekt zijn? Die van 3 weken moet je dan laten verlopen ofzo?
Hallo,
In de Filipijnen zelf kan je heel gemakkelijk je visum laten verlengen.
Zeker het eerste anderhalf jaar is geen enkel probleem om elke 59 dagen je visum te laten verlengen.
De eerste 21 dagen zijn dus gratis en na je eerste verlenging, is je visum 59 dagen geldig (Dan zijn die eerste 21 dagen wel bij inbegrepen).
Kosten 3500-4000 pesos.
Wil je het na die 59 dagen weer verlengen voor 59 dagen dan is dat geen enkel probleem maar dan moet je wel een ACRI-Card aanvragen.
Een soort identiteitskaartje, stelt niks voor, behalve dat het geld kost.
Het is wel een jaar geldig.
Wat precies de kosten zijn en waar je in de Filipijnen immigratiekantoortjes kan vinden, kun je het beste naar de “Immigration” website gaan.
Daar kan je alles vinden.
Ik weet niet of je al in Bangkok een visum kan aanvragen.
Het beste Immigratiekantoortje zit in Puerto Princesa.
Ze lichten je voor geen cent op en binnen een half uurtje sta je alweer buiten…met je verlengde visum!
Succes ermee…:cheer:
Het kan makkelijk verlengt worden. Er is een Maar. Je MOET een ticket kunnen overleggen waarop staat dat je de Filipijnen verlaat binnen de visa on arrival time (21 dagen). Dit is puur voor de vliegmaatschappij. De douane in de Filipijnen maakt het volgens mij geen bal uit maar de vliegmaatschappij kan een boete krijgen als ze jou aan boord laten zonder onward ticket en je wordt om wat voor reden dan ook niet toegelaten in de Filipijnen. Ook al weet je dat je dit gaat verlengen. Wij hebben een ticket moeten kopen met Air Asia uit de Filipijnen binnen de 21 dagen en deze datum gewijzigd toen we in de Filipijnen waren. Koste 20 euro per persoon dus nog wel te overzien maar om je dit gedoe te besparen zou ik de volgende keer een visa regelen voordat ik naar de Filipijnen ga als je langer dan 21 dagen blijft. Dit moet zeker in Bangkok kunnen. Even op de website kijken hoe lang dit duurt.
Ik heb het ook in Puerto Princesa verlengt en dit gaat inderdaad top! binnen half uurtje stond ik weer buiten.
Hallo Maartje,
Je kunt een visum aanvragen in Nederland (ambassade Den Haag of één van de consulaten) of in Thailand (Bangkok, Visa - philembassy-bangkok.net). In Nederland is het wat lastiger, want ze vragen daar onder andere loonstrookjes en zo. in Thailand niet. Wel vragen ze allebei om een retour ticket, maar of daar zwaar aan getild wordt, weet ik niet. Normaal ga je eerst voor een visum, alvorens te boeken. Anders is een reservering, die gelijk weer ongedaan gemaakt kan worden, ook wel handig.
groetjes, Franil