Visum verlengen Filipijnen

Hoi, op 2 februari vertrekken mijn vrouw en ik voor een zelf samengestelde rondreis door de Filipijnen. Tot 30 dagen heb je (als Belg) geen visum nodig, maar we willen langer blijven (max.59 dagen). Deze verlenging kan men aanvragen op de luchthaven van Manilla. Heeft daar iemand ervaring mee?

Hoi! Ja, ik heb daar ervaring mee. De verlenging tot 59 dagen kun je inderdaad direct op de luchthaven van Manila regelen bij het Visa Extension Office van het Bureau of Immigration. Na de immigratiecontrole volg je de borden naar het kantoor, waar je een formulier invult, je paspoort afgeeft en de kosten betaalt. Je krijgt meteen een nieuw stempel in je paspoort. Bewaar de betalingsbon, want soms wordt er later nog naar gevraagd!

Veel plezier met jullie rondreis door de Filipijnen! Waar in het land willen jullie allemaal naartoe?

Bedankt voor het antwoord, nu kunnen we verder. Ik was eerst van plan om via de ambassade in Brussel een visum aan te vragen, maar dat is nogal omslachtig.

Nu, ik ben al 5 keer op de Filipijnen geweest, maar dat was nooit langer dan een maand en uitsluitend om te duiken. Nu gaan we het eens proberen boven water, alhoewel we ook weer gaan duiken.

We blijven eerst een paar dagen in Manilla, gaan met de ferry naar Coron, daarna Palawan ( El Nido en Port Barton). Verder Dumaguete, Leyte, Ticao Island en als afsluiter Malapascua. Huiswaarts keren we via Cebu. We hebben er 2 maanden voor uitgetrokken. Indien je nog tips hebt, hoor ik het graag.

| | SanneSan
5 december |
|----|----|

Hoi! Ja, ik heb daar ervaring mee. De verlenging tot 59 dagen kun je inderdaad direct op de luchthaven van Manila regelen bij het Visa Extension Office van het Bureau of Immigration. Na de immigratiecontrole volg je de borden naar het kantoor, waar je een formulier invult, je paspoort afgeeft en de kosten betaalt. Je krijgt meteen een nieuw stempel in je paspoort. Bewaar de betalingsbon, want soms wordt er later nog naar gevraagd!

Veel plezier met jullie rondreis door de Filipijnen! Waar in het land willen jullie allemaal naartoe?

Bezoek het topic - Of beantwoord deze e-mail om te reageren.

(klik hier om je af te melden)

BeantwoordenAllen beantwoordenDoorsturen