als ik mijn visa verleng in manila moet ik dan mijn vliegticket tonen en hoeveel keer kan ik mijn visa verlengen? Wat moet ik eventueel bij visa verlenging tonen?
bvd Bafje
Nee hoor je vliegticket hoef je niet te tonen als je je visa gaat verlengen. Alleen je paspoort meenemen,das alles. Verder hoef je niks te tonen. Als toerist kun je je visum tot 24 maanden verlengen,niet in 1 keer maar als je visa bijna afgelopen is, kun je een paar dagen daarvoor steeds met 60 dagen laten verlengen. Kost ongeveer iets meer dan 4000 pesos. Als het effen kan verleng niet in Manila,het is daar bij immigratie erg druk, en corrupt. Zonder nette kleding kom je het gebouw niet eens in, dus draag geen slippers,korte broek of T shirt, want dan word je de toegang geweigerd. Beter kun je verlengen op 1 van de kantoren die verspreid door het land zijn. Daar doet men over het algemeen niet aan touristje pesten zoals in Manila en is je visum in een half uurtje geregeld Regionale kantoren kun je vinden op de site www.immigration.gov.ph OP de site zie je links de kolom THE BUREAU stukkie daaronder staat Bi -subportoffices,daar op klikken en je ziet alle regionale kantoren in het land waar je je visum kan laten verlengen. Fijne vakantie gewenst,en wanneer ga je trouwens?
Ik ga 31-7 naar bangkok en vandaar wil ik doorviegen naar manila.
Kan ik niet beter mijn eerste visa hier in Nederland aanvragen of maakt dat niets uit?
Mvg Joop
Doe ik ook meestal m,n eerste visum bij de Ambassade in DenHaag halen,kost je ongeveer 30 euro voor een 59 dagen visum. Maar je bent er wel een hele dag aan kwijt,als je s,ochtends voor 12 uur je visum aanvraagt,is het na 3 uur in de middag klaar , pasfotos,je retourticket moet je bij je hebben, en meestal willen ze ook nog wel een salarisstrook zien of een bankafschrift. Ze zijn schijnbaar altijd bang voor toeristen zonder geld. Vertrek je zonder visum dan krijg je bij aankomst op de luchthaven een gratis visum voor 21 dagen.Trouwens op het consulaat in Amsterdam of Rotterdam kun je ook een visum halen,altijd handig natuurlijk voor de mensen die daar in de buurt wonen.
Als je zonder visa vertrekt krijg je bij aankomst dus een 21 dagen visum. Moet je daarvoor een retourticket bezitten? Of is enkeltje voldoende. Indien retour vereist is is Hong Kong voldoende of moet ik daar dan de extra Cebu bij boeken?
Je moet absoluut in het bezit zijn van een ticket om de Filippijnen uit te reizen, waarheen maakt niet uit. Hoewel er vrijwel nooit op het bezit van een retourticket word gecontroleerd bij aankomst op de luchthaven in Manila, maar het zijn vaak de vliegmaatschappijen die je weigeren op de vlucht naar Filippijnen toe. Je word dus al op de heenreis naar Filippijnen toe geweigerd aan boord, wegens het niet bezitten van een retourticket.
Bedankt voor de snelle reply! Dus met een enkeltje Hong Kongt en goedkoop retourtje Hong Kong Manilla is er geen vuiltje aan de lucht binnen 21 dagen? Ook niet met verlengen met 60? Ik vraag het even dubbel door omdat de ambassade in Den Haag uiteenlopend antwoord (en ook een keer een zeker fout antwoord) gaf telefonisch.
Nee,het verlengen van de visum met 60 dagen is absoluut geen probleem,dan word er vreemd genoeg ook niet meer gevraagd of je wel in het bezit bent van een retourticket. Het enigste waar men dan eigenlijk nog in geinteresseerd is , is het bedrag aan pesos dat je moet neertellen voor het verlengen van je visum.
In NL moet je voor een 59 days een inkomensstatement laten zien. Moet ik die meeslepen naar de filis als ik het daar laat doen?
Op de Filippijnse ambassade in Nederland doen ze nog al eens moeilijk ja, als je geen werkgeversverklaring of loonstrook of bankafschrift kan tonen krijg je inderdaad geen 59 dagen visum. Maar zo moeilijk als men op de ambassade is ,zo makkelijk zijn ze bij de immigration office in Filippijnen. Er word helemaal nergens om gevraagd, zelfs een retourticket of iets dergelijks heb ik nooit hoeven laten zien. Men is kennelijk alleen geinteresseerd in de verschuldigde legeskosten ,zo tussen de 3500 en 4000 peso ,die je cash moet voldoen. Verder doet men niet moeilijk, en ook geen lastige vragen.
maar als je getrouwd bent in manila word je visum dan voor langer verlengt ?
Neen. Dombo’s krijgen er geen.
Klopt,als je met een filippijnse getrouwd ben heb je duidelijk een streepje voor bij de filippijnse overheid. Enkele voorwaarden zijn : je moet samen met je echtgenote reizen,en eventueel op verzoek van de emigratie dienst bij aankomst op het vliegveld een trouwakte kunnen tonen, verder moet je officieel 1 jaar buiten filippijnen hebben verbleven,maar daar word niet altijd streng op gelet. Een zogenaamd Balikbayanvisum heeft als voordeel dat het 1 jaar geldig is ,en helemaal gratis is.
Een Balik Bayan visum kan men nog een jaar verlengen mits betalen en dan moet u het land uit naar Hong Kong of eerder waar samen met je vrouw en na een dag komt je terug en je krijgt weer een jaar balik bayan !
Ik vind de wet nog niet zo slecht maar dan moeten ze in Belgie ook doen of in Nderland !
Of anders moet men een permamente verblijfvergunning hebben .
Na een behoorlijk lang en intensief (veel mensen bezocht) handhaaf ik mijn uitspraak over het trouwen van een filippina. Ik vind vooral de dames met de familie in het kielzog tamelijk egocentrische op de keper beschouwd, hoeveel moeite ze ook doen je in te pakken. Ben benieuwd naar reacties. Het heeft niks met wereldreizen te maken maar het onderwerp is onontkoombaar als je het over de Filippijnen hebt. :wub: Ze willen allemaal weg uit het land linksom om rechtsom (hoe prachtrig en happy het ook is).
Een visa verlengen gaat altijd als ge maar betaald !
:evil: Ik denk dat de meeste filipinas niet trouwen uit liefde maar om van de armoede weg te geraken en maken hoge verwachtigen daar ze denken dat een witneus veel dollars of euros hebben maar hier moeten ook vakbonden zijn maar die worden monddood gemaakt of vermoordt ! :kus:
Sommige vrouwen zijn zeer trouw maar niet allemaal !
Ze zijn mooi en lief maar wat zit erachter ?>>>
:vak02:
Expats noemde mij 1% trouw :dag:van de filippinnas die met witneus daar blijven wonen.
Filippinas staan er om bekend dat ze enorm trouw zijn. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik zie in Filippijnen regelmatig vrouwen van rond de 20 jaar ,die getrouwd zijn met een buitenlander die al 65 plus is. Kun je op je klompen aanvoelen dat het hier niet om echte liefde gaat. Maar wat is er op tegen als beide partijen zich hier happy bij voelen. De 65 plusser heeft een leuk speeltje in bed , en een goede verzorging wanner hij oud en ziek word, en de Filippina krijgt maandelijks een leuk bedragje om naar haar familie te sturen. Iedereen blij dus. Van het arme deel van de bevolking wil inderdaad het overgrote deel weg naar het buitenland. En ik kan ze geen ongelijk geven , want het alternatief is in Filippijnen blijven,en voor een hongerloontje werken, als er al werk is. En dan maar hopen dat je niet ziek word en de dokter of het ziekenhuis niet kan betalen, want dan is het over en uit als je begrijpt wat ik bedoel.
3 weken terig was er een poging tot zelfmoord in Iloilo. Een jong meisje kom niet meer tegen de druk om en goede cijfers te halen en tegelijk de familie te onderhouden. Achterlikjke toestanden in vreselijke families. Geboorte beperking blijft mislukken. Een foreigner erin te laten tiuinen door zwanger te worden is de hoogste prestatie. Papa kan dan de hele dagen blijven gokken en zuipen.