heeft er iemand advies voor mij?
ik vertrek binnen een week voor drie maand naar de filippijnen en ik heb een toeristen visum van drie maanden maar doordat het visum ingaat vanaf uitgave in beglië, zal het vervallen voor we de Filippijnen verlaten. Nu bestaat de kans dat de luchtvaart maatschappij ons niet gaat laten meevliegen omdat we langer blijven dan ons visum. maar dit visum gaan we terplaatse verlengen.
hoe kunnen we voorkomen dat we geweigerd worden?
Hoi sleepysmiling, je bent niet helemaal goed geinformeerd, je visum gaat namelijk niet lopen vanaf de dag van uitgave in Belgie, nee je visum gaat pas lopen bij aankomst in Manila, op de luchthaven krijg je een stempel met daarop de datum en het vluchtnummer wanner je daar aangekomen bent, en pas vanaf die dag gaat je visum lopen. ook word er bij geschreven voor welke datum je visum moet verlengen (indien van toepassing) Dus in jouw geval is er geen enkel probleem.
ok, Na wat lezen ben ik er ook achter gekomen.
maar ik kom aan de 10 januari en vertrek de tiende april en dat is langer dan mijn visum van 59 dagen. Dus waarschijnlijk gaat de luchtvaartmaatschappij me nog niet laten vliegen. omdat mijn visa niet heel mijn verblijf beslaat. wat kan doen om dit te voorkomen?
maak je eigen er niet al te druk over zij doen daar niet zo moelijkover heb zelf al drie keer geen aankomst stempel gehad bij terug keer zeggen ze dan hoei zeker vergeten bovendien kun je het op de ambassade recht zetten makati met vriendelijke groet
over de ambassade maak ik me niet zoveel zorgen, het is die luchtvaartmaatschappij die moeilijk zou doen om boetes te voorkomen. dus me niet uit belgië laten vertrekken.
Maak je geen zorgen ik ben zelf afgelopen oktober voor langere tijd naar filippijnen gegaan ook met een 59 dagen visum, vanuit frankfurt vertrokken, en daar maakt de luchtvaartmaatschappij geen probleem van. Waar ga je trouwens allemaal heen in Filippijnen? Ik zit zelf op het eiland Palawan in het zuidwesten van filippijnen, mocht je in de buurt komen , kom langs
we vertrekken vanuit brussel met tussen stop in frankfurt. van brussel naar frankfurt met SN brussels, en vanaf frankfurt met emirates.
Na wat telefoontjes met sn om het uitteleggen blijft het percies willekeur of we nu meemogen of niet.
bedankt voor jullie reacties
Waarschijnlijk ben je toch keurig op de Filippijnen beland, maar een paar dingen vielen mij op: je zegt een visum voor 3 maanden te hebben, maar spreekt steeds van een 59 dagen visum. Als je dat had, was het sowieso te kort, en moet je op de Filippijnen verlengen. Laat bij terugkomst even weten hoe een en ander verlopen is.
hey,
het is allemaal wel onduidelijk maar ik denk dat ik het begrepen hoe het zit met dat visum.
als ge een 59 dagen single entry visum hebt dan moogt ge gedurende drie maanden de filippijnen binnen, die drie maanden beginnen onmiddelijk na het behalen van de stempel op de ambassade.
en dan kan je tijdens die periode van drie maanden de filippijnen binnen gaan en er verblijven gedurende 59 dagen.
trouwens de filippijnen is een zalig land, maar door er te werken leer je de mensen wel echt kennen en weet je hoe ze echt zijn.