Visum verblijf langer dan 30 dagen

Ik ben van plan naar de filippinen te reizen en langer dan 30 dagen te blijven. Ik vermoed dat ik niet aan de inkomensvoorwaarden voor een langduriger visum voldoe…
Ik begrijp dat het vooral de vliegmaatschappijen zijn die een probleem maken als ik wil inchecken zonder een visum voor mijn totale verblijfsduur. Ik dacht een ticket te kopen en eenmaal in de filipijnen mijn vertrekdatum te veranderen en mijn visum te verlengen. maar dit blijkt behoorlijk duur (250 euro).
Heeft iemand ervaring hiermee? Of een andere optie.

Waarom denkt U dat U niet aan de voorwaarden voldoet om een visum te krijgen ? Iedere Nederlander die enige vorm van inkomen heeft , en of dat nou uit werk of uitkering van WAO of AOW, WW of iets anders is kan gewoon een visum aanvragen.

Ik zou in uw geval een 59 dagen aanvragen bij de Filippijnse ambassade of het consulaat in Amsterdam of Rotterdam.

Kost zo tussen 30 en 35 euro. Vereist zijn 2pasfotoos , bewijs van inkomen en vliegticket.

Mocht dan in Filippijnen langer dan die 59 dagen willen verblijven kan U verlenengen daar ,kost zo 3000 peso=50 euro

Met zo een 59 dagen visum zal geen vliegmaatschappij een probleem gaan maken ,ook niet als U langer dan 59 dagen daar gaat verblijven.

Als U zonder visum vertrekt krijgt U bij aankomst in Filippijnen een gratis 21 dagen visum, is nu verruimt naar 30 dagen, maar veel vliegmaatscappijen maken er een problleem van als iemand voor langere tijd naar Filippijnen gaat zonder visum.

Moch U namelijk de toegang in Filippijnen geweigerd worden, dan draaid de vliegmaatscappij daar voor op, vandaar dat ze soms streng zijn wat dat betreft. Verschild van maatschappij tot maatscappij, maar met een 59 dagen visum zit u altijd safe.

Dit is heel wat anders dan ik op de site van de ambassade aantref

Dit is de tekst van de ambassade http://philembassy.nl/index.php/tourism-and-visa/temporary-tourist-visitor-visa/

Wat klopt er dan niet ?

Hallo,

Wij komen op 29december aan op Manila airport en vertrekken op 31 januari,heeft u voor mij het advies hoe een visa te regelen.

Gewoon bij de ambassade in Den haag of de consulaten in Amsterdam of rotterdam, afhankelijk waar U het dichtste bij woont een 59 dagen toeristenvisum aanvragen. Bij consulaten ALLEEN op afspraak, bij ambassade zonder, kijk wel tevoren op de website van de ambassade, daar deze op filippijnse feestdagen dicht is.

Heb vorige week een visum aangevraagd bij de ambassade in Den Haag (open elke werkdag tot 11.30) ik had nodig een uitdraai van mijn inkomsten, copie van vliegtickets inreis en uitreis, een copie van mijn paspoort en uiteraard het paspoort zelf, slechts 1 pasfoto en een aanvraagformulier.
Kosten 35 euro in contanten te voldoen. Twee dagen later had ik het paspoort aangetekend terug met een gestempeld visum voor 59 dagen er in. ( je kan het visum eventueel ook zelf een dag later afhalen.)
Ik verblijf daar van 1 december tot 16 januari en dan weer van 1 tot 15 februari maar voor die periode heb ik geen visum nodig.
Er zijn ook visa voor een half jaar of een jaar verkrijgbaar.

Net als Asialover had ik ook snel mijn visum. Gewoon ff je huiswerk doen, dwz lees de info op de site van de Ambassade. Vul de papieren alvast in en neem je kopie inkomen en de rest wat ze vragen mee. Ik hoefde niet lang te wachten en had 2 dagen later mijn paspoort aangetekend retour met het visum/stempeltje erin.

Als ik dit lees ga ik me zorgen maken over iets waar ik tot nu toe vrij zorgeloos over was.
Ik weet niet beter dan dat er 2 mogelijkheden zijn om aan een visum te komen: 1. hier aanvragen 2. ter plekke bij een immigration-office.
Vanuit mijn Thailand-ervaring weet ik dat de vliegmaatschappij alleen een visum vereist als je een **enkele reis **hebt geboekt, en verder nóóit, ook niet als je ticket de 30 dagen overschrijdt. Ook bij de paspoortcontrole vragen ze nergens naar. Ikzelf ben nog nooit mét visum gereist.

Nu dacht ik komende vakantie een visum aan te vragen in Cagayan de Oro.
Ik vertrek op 20 januari, en blijf 6 weken en heb dus (nog) geen visum. Ik reis (voor het eerst) met Cathay Pacific, maar ik wil natuurlijk niet meemaken dat ik straks bij de balie op schiphol een probleem heb. Misschien wéét iemand of Cathay hier moeilijk over doet?
Alvast bedankt.

Heb al zeker 10 jaar niet meer met Cathay gevlogen , dus ik weet niet hoe streng ze zijn.

Maar als ze zich aan de regels houden dan mag je niet aan boord. Want je gaat 6 weken , x 7 dagen = 42 dagen

Dan moet je dus volgens de officiele regels als je een nederlands paspoort heb ,in bezit zijn van minimaal een 59 dagen visum, om aan de regels te voldoen

Alleen mensen met een Braziliaans en Israelisch paspoort mogen voor 42 dagen zonder visum de Filippijnen in. Nou snap ik wel dat je liever niet helemaal vanuit Roermond naar Den haag voor een visum reist. Het kost je een dag, aan de andere kant is het knap lulig als je in Amsterdam niet word toegelaten.

Volgens mij hebben ze ook een consulaat in Deurne bij Antwerpen ? is dat niet dichterbij Roermond ?

De reden waarom ik denk dat er mij nog nooit eerder naar een visum is gevraagd, is omdat het niet zo zwart-wit is als hier wordt gesteld. Het is immers best mogelijk dat je ticket de termijn overschrijdt en dat je tóch niet visumplichtig bent … dat klinkt misschien vreemd maar het kan best zijn dat je tijdens je verblijf naar het buitenland gaat en weer terugkeerd. Zo heb ik zelf vanuit Thailand naar Laos en Cambodja gereisd tijdens mijn vakantie waardoor het uiteindelijk zo uitpakte dat ik voor Thailand geen visum nodig had, ik had immers het land verlaten binnen de termijn, en daarna begint de tijd weer opnieuw bij 0 te tellen. Zo geredeneerd zou het onzinnig zijn een toerist bij voorbaat tegen te houden omdat hij geen visum heeft.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik geen risico ga nemen en ga zien of ik contact met Cathay in Nederland kan krijgen, en anders hoop ik dat er nog genoeg tijd is om een visum te regelen … wordt vervolgt.

Het omgekeerde is natuurlijk óók mogelijk, dat is mij begin dit jaar gebeurd.
Ik had een retourticket in-en uit de Filipijnen (met één P) van 21 dagen dus geen visum nodig en je vertrekt probleemloos vanaf Schiphol.
Nu beviel het me zó goed dat ik ter plekke besloot langer te blijven en ben pas na 5 weken weer vertrokken, goed dat het dan alsnog mogelijk is je visum gewoon ter plekke te regelen!

Zou ik doen ja , contact met Cathay nemen of die er een probleem van maken. In Filippijnen bij aankomst heb je geen probleem , word nooit naar een retourticket gevraagd. Heb je geen visum bij binnenkomsr krijg je gratis een 21 dagen visum. dat verlengen van je visum in Filippijnen gaat makkelijk, je kan tegenwoordig al bijna 2 jaar op een toeristenvisum aaneengesloten in het land blijven, kwestie van steeds verlengen je visum.

Ik heb er zelf niet meer mee te maken met al dat visum gedoe, aangezien als ik samen met mijn gezin vlieg, aanspraak kan maken op de zogenaamde balikbayan -status en dus zonder visum kan vertrekken, en maximaal 1 jaar kan blijven. Bovendien is een balikbayanvisum ook gratis, wat ook wel weer fijn is

Heb ooit zelf met cathay gevlogen en had hetzelfde probleem, heb toen een doorvlucht geboekt naar een ander land (maleisie, want hier mag je als eu onderdaan onbeperkt verblijven.) binnen die 21 dagen, spotgoedkoop (tickets va 15 euro, goedkoper dan een visumaanvraag) en geen centje pijn, afhankelijk van het tarief kun je ticket ook nog omzetten en/of omzetten in krediet om later te vervliegen als je echjt voor een duppie op de eerste rang wilt zitten.:chin:

Op de site van de Filipijnse ambassade staat de volgende tekst:

“When a foreign traveller or tourist plans to exceed the 21- or 59-day stay period, he/she may apply for an extension of the visa at the office of the Bureau of Immigration in Intramuros, Manila, Telephone: (+632) 527-3257; 527-3279; 527-3314, 527-3265, or at their regional offices. Please check the Bureau’s website www.immigration.gov.ph for more information. The Bureau’s address for your reference.”

Hier staat -wat mij betreft- dus dat het geen probleem is om zonder visum binnen te komen, want als je langer blijft ga je naar een immigration-office om dan alsnog een visum te regelen.
Dus; als een vliegmaatschappij je tegenhoudt omdat je geen visum hebt zijn ze roomser dan de paus want het land zelf maakt er geen probleem van, zoals Korikong ook al aangaf, bij de paspoortcontrole kijken ze er niet naar.

Maar goed; vertel ze het maar als je daar aan de balie staat om in te checken, ze winnen toch van jou. Gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen.
Wordt vervolgt.
p.s. … hier wordt dus nog steeds over 21 dagen gepraat, is het nou 21 of 30 ??

Begin 2012 stonden er in de media berichten dat de termijn van 21 dagen naar 30 dagen zou gaan, alleen geen datum per wanneer dar zal ingaan. Dus zo ver ik weet is het nog steeds 21 dagen als het per januari tenminste niet veranderd.

Ik denk zelf dat ze bij de paspoortcontrole in Filippijnen er niet meer naar kijken, omdat men weet dat de airlines bij het inchecken er al naar kijken. Kwestie van gemakzucht, de ailines neemt hun werk uit handen en ze vinden dat blijkbaar best.

Ben het met je eens, gekijk hebben is nog niet gelijk krijgen.

Lijkt mij niks zo vervelend als een hoop met stres, bij vertrek. Als je moet praten als bruggeman om toegelaten te worden in het vliegtuig.

Tis mij ook wel eens overkomen dat een vliegmaatschappij geen flauw idee had wat de balikbayan visum inhoud, en me ook wilde weigeren. Sindsdien heb ik altijd een uitgeprint A4 tje met daar op wat de balikbayan regeling inhoud.
Als ze moeilijk doen duw ik dat onder hun neus.

Uitsluitsel !!
Je wilt niet weten hoeveel moeite het kost om Cathay Pacific te pakken te krijgen.
Uiteindelijk een ‘normaal’ telefoonnummer gekregen; 020-6532010 prima geholpen, maar deze vraag konden ze niet beantwoorden, ook geen probleem: ik krijg het nummer van de incheckbalie zelf (020-4467759) en zojuist heb ik gebeld en ik krijg iemand aan de lijn die meteen en zonder ruggespraak weet te melden; “U kunt zonder visum vertrekken en het is vervolgens uw eigen verantwoording om binnen 21 dagen zelf voor een visum te zorgen. Bij de incheckbalie zal geen probleem gemaakt worden”. “U heeft aan de balie nodig een paspoort dat nog 6 maanden na terugkeer geldig is en een uitgeprint retour e-ticket”. “Meer niet.”
Pats boem ik weet genoeg, ik heb voor de zekerheid z’n naam nog genoteerd en ik verwacht verder dus geen gedoe.

Dan zal ik nu ook nog even uitleggen waarom ik er liever niet voor kies om hier een visum te halen bij de ambassade.
Visum; 32 euro + 7,50 euro voor het opsturen.
Treinkaart retour Den Haag; 43,60 euro
Paspoortfoto’s laten maken, minstens 10 euro.
Totaal 93,10 euro + het aller vervelendste; de tijd die je daaraan kwijt bent, en dan praat ik nog niet over een dag verlof nemen omdat het alleen door-de-weeks kan.
Visum aanvragen in Cagayan de Oro: (waar ik tóch naar toe moet) 3030 php en in 40 minuten was ik in-en-uit het immigration-office met m’n stempel in het paspoort.
Heb je niet de luxe dat je in Cagayan de Oro komt, kan het natuurlijk weer anders liggen, maar voor mij is dit veruit het makkelijkst.
Wil verder iedereen nog bedanken voor het meedenken en eenieder een bijzonder warm 2013 gewenst!

Met een RETOURTICKET heb je eigenlijk vrijwel nooit problemen, zelfs bij cathay of de klm, begint deze rt ticket de 30n dagen te overschrijden dan doen ze wel moeilijker.(maar zullen ze je uiteindelijk na wat discussie wel accepteren)

BALIKBAYAN visum, ja dat wil ik ook! Heb ik dat nu in mijn paspoort afgestempeld gekregen of niet? In Cebu met moeite toegelaten vanuit Hongkong met mijn noodpaspoort, (kunnen jullie me niet vertellen dat een paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn, voordat je naar een Aziatisch land reist??) oponthoud in Hongkong dus, vlak voor Kerstmis. We hadden een mooie gelegaliseerde trouwakte bij ons en onze ringen lieten we zien en we hebben dus bij de immigration op het vliegveld in Cebu moeten praten voor ons leven om binnen te komen. Uiteindelijk sluit de hoogste officier in rang het af met een stempel. We kunnen dus blijven tot eventueel december 2013. Is dat onze BALIKBAYAN overeenkomst of moeten we nog naar de immigration in Cebu? Ik wil niet opnieuw voor verassingen komen te staan. We blijven gewoon lekker 6 weken in Cebu en omstreken en komen dan terug naar Nederland. Deze hoogste officier zegt er nog bij, vlieg rechtstreeks naar Hongkong, een tussenlanding in Manilla geeft nieuwe problemen. We gaan dus ook gewoon, met ons nieuwe CebuPacific ticket naar Hongkong op 22 januari en hopen dat ons avontuur dan zonder problemen wordt afgesloten. LES: met een noodpaspoort heb je een visum nodig vóórdat je naar de Filipijnen gaat!

Kan je zelf makkelijk zien, in het stempel staat dan met pen de letters BB geschreven, heb je geen balikbayan gekregen zal er staan 21d.