Er staan nu twee verschillende sites op voor het vragen van een visum.
Welke is nu het meest betrouwbaar?
Uitsluitend eta.gov.lk. Die Nederlandse site is uitsluitend voor wie het Engels niet machtig is (maar hoe denkt zhij zich dan in Sri Lanka te redden?) en dan een smak extra wil betalen aan een commercieel bureau dat uiteindelijk nauwelijks waarde toevoegt
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik heb mijn visum aangevraagd en ben er achter gekomen dat ik een (domme) fout heb gemaakt met het invullen van het paspoortnummer.
In plaats van een cijfer 0 heb ik de letter O ingevoerd.
Wat moet ik nu doen? Kan ik opnieuw een visum aanvragen met het juiste paspoortnummer?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gewoon het er op laten aankomen, ze komen er achter in Sri Lanka en dan hou je je gewoon voor de domme, wordt meestal gewoon en goed zonder extra kosten opgelost, in het ergste geval moet je een nieuw visum aanvragen
Saysrilanka heel erg bedankt voor je snelle en relaxte reactie.
Heb je er ervaring mee dat ze niet zo streng zijn in dit soort gevallen?
Gr. Susan
Ja, je moet je gewoon onschuldig gedragen.
Wel zat verhalen gehoord van mensen die er (uiteindelijk) doorheen kwamen, al dan niet gratis, nooit van toegang weigeren. Zie Prikbord faq
"
*Onderdeel xxx van mijn voor/achternaam heb ik verkeerd gespeld in de aanvraag.
*Zoals boven staat zijn de belangrijkste controles op paspoortnummer en geboortedatum. Kleine verschillen in de naam, zoals een extra voornaam of 1-2 letters in de achternaam, zouden geen probleem moeten zijn. Grote verschillen zoals een totaal andere naam kunnen wel degelijk problemen geven. Zet je door ondanks een klein verschil, neem dan beslist een printje mee zoals boven al aangeraden is.
Een voorbeeld van de situatie met āgrotere verschillenā, namelijk een verkeerde geboortedatum. Dit kan blokkerend zijn, je ETA wordt namelijk door de douane wel in de computer gevonden maar vervolgens faalt hun handmatige dubbelcheck op datum. Je kunt vantevoren geen nieuwe ETA aanvragen met de goede datum vanwege die check uitsluitend op paspoortnummer. Dus het wordt landen met het printje van je ETA; als de douane je niet doorlaat (soms vinden ze die foute geboortedatum niet ergā¦) dan zullen ze helpen de oude ETA te annuleren. Of je daarna gratis een nieuwe krijgt of in de rij voor Visa on Arrival moet staan voor een nieuwe USD 40 kostende (betaalbaar met creditcard en diverse soorten cash waaronder Euro) zal afhangen van je overtuigingskracht en de tijd die je bereid bent er aan te besteden."
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ja, je moet je gewoon onschuldig gedragen.
Bedankt weer Saysrilanka en Erik,
Zoals ik begrijp zoeken ze op paspoortnummer en die is nu juist fout, het betreft het laatste letter O wat een cijfer 0 had moeten zijn.
Kan ik het eventueel ook laten cancelen en opnieuw aanvragen? Zo niet dan zit er niets anders op dan het printje van de ETA aan de douane laten zien en dan afwachten of we door mogen of het opnieuw moeten aanvragen.
Alvast weer bedankt,
Groet Susan
Je kunt gewoon nieuw aanvragen online maar dat is dan een 2e keer USD35. Technisch gaat het goed, er mag maar een ETA bestaan per paspoortnummer niet perse per person
Cancel en dan geld terug, zeker nietā¦
<Erik>
Hoe werkt het precies met die visa? Wij willen arriveren om 10.00 in de ochtend en 31 dagen later vertrekken om 02.55. Als de visa ook een āarriveertijdā hanteren zitten we precies ābinnenā de 30 x 24 uur, maar als ze alleen naar data kijken zitten we 2.55 uur ābuitenā de 30 dagen. Staan er ook tijden op de visa? Hoe streng wordt er gekeken?
ik heb nu van alles gelezen maar nog geen antwoord op deze vraag⦠En als we toch niet op 1 visa kunnen: wat is dan de handigste oplossing als we kiezen voor dit vluchtschema? Alvast dank!
Het zijn datums. En als je nou voor middernacht op de 30e dag door de douane heen zou kunnen dan redde je het maar dat gaat niet lukken, omdat de check-in /bagagedrop pas 3 uur voor vertrek opent.
Dus in principe wordt het bijdokken voor 90 dagen visum, je kunt het eventueel nog bij aankomst navragen. Zie Prikbord faq voor de verlenging, kost je halve dag in Colombo.
<Erik> & [Sandya]
[quote=āerikdr, post:52, topic:151026ā]
Het zijn datums. En als je nou voor middernacht op de 30e dag door de douane heen zou kunnen dan redde je het maar dat gaat niet lukken, omdat de check-in /bagagedrop pas 3 uur voor vertrek opent.
Dus in principe wordt het bijdokken voor 90 dagen visum, je kunt het eventueel nog bij aankomst navragen. Zie Prikbord faq voor de verlenging, kost je halve dag in Colombo.
<Erik> & [Sandya][/QUOTE
Dank je wel voor je info! Dan boek ik toch andere tickets om dit probleempje te omzeilen!
Wij hebben het er toch maar op gewaagd.
Moesten ons wel bij de chief officier gaan melden maar mochten toen alsnog doorlopen.
Groet Susan3
Dat was dan mazzelen, de meesten gaat het een stuk slechter af. Lees de aparte sectie omtrent overstaying hierā¦
<Erik> & [Sandya]
Hallo Taco en Marjolein,
Graag wat informatie van jullie,
Ik heb een visum aangevraagd voor Sri Lanka ( langdurige kwestie )
Ik heb een bevestiging teruggekregen en het geld is van mijn creditcard afgehaald.ā¬29,70
Op mijn mail kan ik niets terug vinden.Geen bevestiging niets.
Het is de officiƫle website.
Hebben jullie enig idee?
Nu is het geval ik heb nog geen visum en bij het afsluiten van mijn laptop kan ik niets meer vinden. Gelukkig heb ik wat fotoā s gemaakt.
Heb je status-scherm op eta.gov.lk gecheckt, met paspoortnummer en geboortedatum? Staat daar iets?
<Erik> & [Sandya]
Er staat dat het goedgekeurd is.
Is er een adres in Nederland waar ik naar toe kan bellen voor meer informatie?
Nee ambassade bemoeit zich er niet mee. Zoals deze sticky en Prikbord zeggen: printje van dit statusscherm heeft exact zelfde nut als de blijkbaar verdwenen e-mail. Dus maak die print en neem hem mee, bewijs naar airline en douane dat je de ETA hebt hoewel beiden er vermoedelijk niet om zullen vragenā¦
<Erik> & [Sandya]