Visum Sri Lanka / Electronic Travel Authorization System: Hoe/wat/kosten etc.

Hallo Marjolein,

Ik moet het nog doen, komt vast goed.

Groet Rita

Een paar Britten op Tripadvisor kwamen er niet doorheen met IE; door Firefox, Chrome en in één geval zelfs Vivaldi browser (nooit van gehoord :wink: te gebruiken ging het vlekkeloos. 't proberen waard, voor Indiase treinticketbetalingen is IE ook onmogelijk maar anderen (waaronder Edge) doen 't goed…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik heb een poosje geleden netjes een Visum aangevraagd. Echter kan ik de bevestiging nergens meer in mijn mail terugvinden. Bij mijn afschrijvingen van mn creditcard zie ik ook dat de betaling is voldaan. Iemand enig idee of ik de bevestiging nog kan achterhalen? Of dat ik kan achterhalen dat ik aan de juiste partij heb betaald (weet vrijwel zeker dat ik het via de site in de openingspost heb gedaan). Gegevens vanuit mijn creditcard afschrijvingen zijn:
ETA Colombo 10 LK USD 70,00. Merchant Code: Fire Department.

Hoor het graag!

Ja hoor, probeer maar hier

https://eta.gov.lk/etaslvisa/pages/checkStatus.jsp

en klik dan ‘confirmation code not known’. Met een paar details zoals geboortedatum en paspoortno. moet je 't dan vinden.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de tip. Voor mijn vriendin krijg ik netjes melding dat ze een toeristenvisum heeft.
Voor mij krijg ik: ‘Invalid Passport or Confirmation Number found. Please Contact DI&E Agent for more Details’.
Vreemd

Balen voor jouw ETA. Zeker als het geld wél is afgeschreven. Twee routes mogelijk

1. Gewoon gaan, en aldaar in Immigration rij. Is de ETA er echt niet dan sturen ze je terug naar de Visa on Arrival rij waar je USD 40 mag aftikken, daarna mag je vooraan de rij terugkomen (zelfde loket dat je net wegzond) bij Immigration. Later kun je dan proberen de USD 35 terug te krijgen via een claim bij je creditcard, maar als je paspoortnummer zelf fout opgegeven zou hebben dan is het gewoon geld foetsjie.
  2. Nu een nieuwe ETA aanvragen. Het systeem zal namelijk weigeren als ie al een geldige ETA vindt op dit paspoortnummer en geboortedatum. Slaag je er nu wél in de ETA te krijgen dan claim je nu reeds de 1e betaling terug - ook dan alleen kans als de fout echt bij hen ligt (dus geen foute nummers bij jou). Ook checken met de cc-maatschappij of ze ‘kleine’ claims als deze wel opstarten, soms ligt de ondergrens bij 100 euro ofzo…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik was net bezig met optie 2. Na invoeren van mijn paspoort nummer kreeg ik de melding: You already have a valid visa.

Vreemd, maar daarmee ga ik er nu maar vanuit dat het geregeld is.
Dank voor de hulp!

Vorige week heb ik voor mij en mijn vrouw een visum voor Sri Lanka aangevraagd. Zoals het hoort via de eta.gov.lk
Eerst het visum voor mij aangevraagd, ging goed, dachten we.
Toen het visum voor mijn vrouw aangevraagd, 35$ betaald en klaar. Geen probleem, allemaal gelukt.
Wel vreemd dat ik niet hoefde te betalen en zij wel.
Beide kregen we een mailtje dat “your eta application to visit Sri Lanka has been received” ,
een tijdje later een mailtje dat “the application has been approved”.

Toch bleef het door ons hoofd spoken dat de één wel moest betalen en de ander niet.
Wat blijkt na veel gezoek, mijn geboortedatum stond op 24-04-2016, terwijl dat toch echt 1955 moet zijn.

Een nieuw visum aanvragen lukt niet, want er is al een visum verleend op het paspoortnummer dat op mijn naam staat.

Heb daarom vanmorgen een mailte gestuurd naar: eta@immigration.gov.lk, en de situatie uitgelegd met het verzoek hoe dit op te lossen.
Vragen die we nu hebben:

• is dit de juiste manier?
  • hoe lang kan het duren voor er gereageerd wordt?
  • weet iemand (mocht er niet gereageerd worden) een manier om wel aan een visum te komen?
  • gelukkig is er (nog) geen haast bij, vertrekdatum is 6 januari 2017

Bij voorbaat dank voor de (eventuele) antwoorden.

Hoi hoi,

Tja, een kinder-ETA. Verwacht weinig of niets van de e-mails. Gewoon gaan, dan naar Visa on Arrival rij aldaar gaan. Zij lopen met je mee om de foute ETA te laten annuleren en daarna terug waar je dan voor USD 40 de nieuwe kunt kopen. Er mogen geen 2 ETA’s tegelijk aktief zijn…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo Erik,

Dank voor je reactie. De mail naar eta@immigration.gov.lk heeft tot nu toe niks opgeleverd, zoals je al verwacht had.
Inmiddels heb ik een tijdje geleden een mail gestuurd naar de Nederlandse Visumdienst, gelijk de volgende dag reactie met
de vraag wanneer we gingen vertrekken. Direct geantwoord en toen bleef het angstvallig stil…
Deze week maar eens gebeld, antwoord was: euuuhhh jajaja het ligt niet zo makkelijk, lastig te bereiken, komt goed…
Al met al daar ook geen goed gevoel meer over.

Ik ga gewoon je advies opvolgen om in de Visa on Arrival rij te gaan staan.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan hoor je dat.

Groet, Gerry

Hallo Chielini

Je hebt geen copie nodig, alles is geregeld, wanneer je, je paspoort afgeeft bij de douane dan ziet hij gelijk dat je hebt betaald en daar gaat het hen enkel om.
Verder wil ik wel opmerken en dat geld voor alle Sri Lanka bezoekers, bedenk dat het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is terugkomst in NL, anders heb je een probleem,zoals vanmorgen had een gast een probleem met haar paspoort, dit was nog 5 maanden geldig, een hoop gezeur en enkele dollars.

Stand van zaken, mijn visum is gecancelled!! Ik kwam er achter dat als ik op vrijdag een mailtje stuurde naar
eta@immigration.gov.lk en tegelijk ook naar controller@immigration.gov.lk er geantwoord werd, de rest van de mails werd niet beantwoord.
Afgelopen vrijdag een mail gestuurd met daarin het ETA nummer van de aanvraag, paspoort nummer en nationaliteit. Daarbij het verzoek om mijn
vorige visumaanvraag te cancellen, en ziedaar een paar uur later was het voor elkaar.

Niet te geloven, hopelijk een positieve trend en geen uitzondering die de (negatieve) ‘regel’ bevestigt. Scheelt jullie weer 5 dollar, snel nieuw aanvragen want per 1-1 gaan de fees vermoedelijk omhoog.

Dank,

<Erik> & [Sandya]

Ga in februari weer, dan ga ik ook maar vast mijn visum aanvragen.

Vrienden van mij gaan in mei, kunnen zij ook nu al een visum aanvragen?

Groeten Rita

Ja het kan tot 6 maanden voor aankomstdatum. In het september j.l. aangenomen Budget/begroting 2017 staat een post ‘Extra inkomsten uit visa fees’, de vorige keer dat dit gebeurde werd er inderdaad laatste week december een verhoging van de ETA fees geannonceerd ingaande 1 januari. Maar niets is zeker :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Allen, even een vraagje. Ik heb mijn ETA aangevraagd en heb een mailtje gekregen dat deze is goedgekeurd, maar ik heb geen bijlage ofzo gekregen met mijn ETA, ik heb alleen een mailtje waarin instaat dat het akkoord is. Klopt dit?

Ja dat klopt. Het mailtje zelf is het bewijs dat het okay is. Meenemen, een enkele domme airline eist het voor vliegen en na binnenkomst is het eveneens een enkele keer handig om Immigration te helpen je ETA te vinden. Het eindresultaat is een stempel en dubbele sticker (voor de dual entry) in je paspoort van Immigration.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oh ze zoeken je ETA op als je door de douane gaat erikdr?

Jazeker, allemaal uitgelegd in de frequently-asked-question uitleg bovenin deze draad :wink:

<Erik> & [Sandya]

Top!