wij willen onze tickets een dag vervroegen omdat Emirates de vluchttijden heeft veranderd maar we hebben al een visum op de oorspronkelijke aankomstdatum. Kan je je visum dan een dag eerder in laten gaan? Ons vluchtnummer zal ook wijzigen. Geeft dat problemen? We gaan minder dan 30 dagen.
Volgens de ETA richtlijnen:
When do you intend to travel to Sri Lanka?
Please select the date you intend to enter Sri Lanka. An ETA is valid for up to 03 month from date of issue.
Daar staat dus: Selecteer de datum dat je *van plan bent *om Sri Lanka binnen te komen. De ETA is geldig voor drie maanden vanaf de afgifte datum.
Het is dus geen harde datum en de ETA is al afgegeven en drie maanden geldig. De airline/tijd is niet verplicht aldus de ETA, al willen ze de info wel graag hebben.
Het lijkt mij geen probleem. Om je wat meer zekerheid te geven: Mochten ze er wel over vallen dan kan je altijd op het vliegveld de ETA halen ($ 35,-- p/p). Maar dat lijkt mij echt niet nodig.
Ik stel m’n vraag even hier, ik ga van 10-6 tot 3-7 naar Sri Lanka, m’n paspoort loopt nog tot 17-1-17. In principe moet dat genoeg zijn toch, net iets meer dan 6 maanden na vertrek uit Sri Lanka?
Dat is niet eens nodig (maar waarom zou je het je moeilijk maken):
To apply for an ETA, you must be outside Sri Lanka and hold a passport that is valid for at least 6 months.
Dus als je de ETA wil aanvragen moet je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Dan krijg je hem en heb je nog drie maanden om naar Sri Lanka te gaan. Let wel, je paspoort moet wel bij binnenkomst van Sri Lanka nog 6 maanden geldig zijn.
Rond de € 64 ,-- kost een paspoort voor tien jaar. Als je al problemen verwacht ga je voor dat bedrag toch naar de gemeente? Je moet het paspoort toch kopen tenzij je nooit meer buiten de EU wil.
Ah oké dan komt het wel goed.
Overigens Is mn huidige paspoort maar 5 jaar geldig?
Wat lees ik hier, is een ETA visa 3 maanden geldig, ik dacht altijd van maar 30 dagen!!!
Je mag 3 maanden na goedkeuring het land binnen komen, vanaf dat moment heb je 30 dagen.
Hoi Wizzler,
Oude paspoorten zijn inderdaad 5 jaar geldig, de nieuwe (vanaf 9 maart 2014) 10 jaar.
Bedankt voor je reactie. Ook een snelle reactie van zowel de ambassade van Sri Lanka als van de immigratiedienst (binnen een dag) gehad dat het inderdaad geen probleem is.