Visum Kenia

De mensen waren echt zo lief! Het enige wat ik soms een beetje irritant/vervelend vond… Was onderweg de wat oudere mannen, die serieus mijn vader vee gingen aanbieden om mij te kopen… :wink:

@ amavee

Onze vlucht kost 511 euro (van 30 juni tot 5 augustus)
en is heel kort te noemen:
vertrek brussel om naar Rome te gaan 2 uurtjes vliegen.
Dan van Rome rechtreeks op Nairobi : 5,5 uurtjes vliegen.

Zal mij benieuwen Alitalia…

Heel wat anders dan de 17 uur met Ethiopian …

Nu zondag kan je ook al weg hihihi 149 €uro !! als…dan…jeweetwel !!!

>>>

P.S. ik heb toch ook alanders gehoord ook hoor, ‘‘al’’ 2 keer ! Mensen die niet meer terug willen, nooit meer, omdat ze teveel armoede hebben gezien en omdat ze niet tegen de beachboys kunnen. De eerste was een oudere man en de tweede een blonde snol die half topless op het strand liep te paraderen. (die kan idd beter naar Ibiza ofzo gaan) EN er zijn er die niet DURVEN gaan, zoals de vriend van mijn zus…Die is BANG van Afrika…

:chin:

@Mwende
Dat is een mooi prijsje idd! En scheelt veel tijd! Deze keer was het ongeveer 10 uur dus ach, het ging wel, je stelt je er op in!
Volgend reisje zal ik eens verder informeren, asante sana!

@Cynthia
Die man viel telkens weg, heb je ook niet meegekregen dat er omgeroepen werd of er een dokter in het vliegtuig zat? Die was er idd en zij liep telkens van de een naar de ander! Het meisje -nouja jonge vrouw- had een allergische reactie en zij zwol op, was best eng, dikke tong, gloeiende huid en haar benen kon zij slecht bewegen. Gelukkig is de reis voor haar verder rustig verlopen.

Ik ben nog helemaal in Kenya! Allerlei beelden flitsen telkens door mijn hoofd…duurt wel even voor ik weer echt geland ben!

Blijf jij in Nairobi Mwende of ga je daarna nog verder?
En 149 euro is echt leuk voor als je halsoverkop weg kan—helaas is dat voor mij niet weggelegd!

Amavee: ja dat kreeg ik wel mee hoor… Maar ik sliep half… en doordat er zo’n 15 rijen tussen zaten… heb ik dus niet echt meegekregen wat er aan de hand was… Maar jeetje… Moet inderdaad wel erg eng zijn! :frowning: Ik was me voornamelijk aan het irriteren aan de mensen om me heen die aan het klagen waren dat de tussenlanding zo lang duurde…

Mijn hoofd is ook nog niet helemaal geland… Sms veel met een jongen van daar… (gewoon vriendschappelijk) en dan mis ik het echt super erg!

Nee nee, sowieso blijf ik nooit in Nairobi, ik hou niet van Nairobi. We gaan direct naar Machakos en als we ‘‘uitgerust’’ zijn gaan we rondtrekken oa naar de plaatsen in deze post :

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=110153

Dan met de trein afzakken naar de kust (*de meiden zijn nu eenmaal gek op die trein) *
www.youtube.com/user/Riniquenet?feature=mhum

De zes weken zullen weer te kort zijn !

1 like

:vak02:

Zijn net terug van een 16 daagse vakantie uit Kenia:vak01:.
Op 28 maart zijn wij op Mombasa Moi int. geland >>>zonder visa, wel goed voorbereid met ingevulde visaaanvraag formulier opzak, alhier verkrijgbaar.
Deze formulieren werden ook nog eens in het vliegtuig samen met een aparte entry formulier uitgedeeld door het cabine personeel.
De entry formulier is een blauwe kaart waarop vrijwel hetzelfde gevraagd word als de visa aanvraag. Tevens hadden wij 40euro in onze paspoorten gestopt voor de zekerheid. Eenmaal bij de Duanepost aangekomen bleek er 1hokje open voor visa houders en 3!! voor niet visa houders. Op het hokje is een prijslijst geplakt waarop stond dat een single entry 20euro kost!!!:cheer:

Je moet wel geduld hebben ze zijn niet erg snel…
Een pasfoto is niet nodig ze maken met behulp van een soort webcam op een stokje een foto van je.
Neem aub wel gepast geld mee…want anders zijn de mensen achter uw niet blij:mad: wisselgeld dat hebben ze nauwelijks en duurt een eeuwigheid voordat dat gevonden is…:tongue:
Eenmaal erdoor bleek dat we sneller waren dan dat ene visahouders hokje.

Daarna kon de geweldige vakantie beginnen.

Groeten Frans

1 like

Hallo Frans bedankt voor je bericht en informatie.
Zal je raad opvolgen,ik vertrek a.s maandag 18-04.
groetjes Willie:vak02:

Beste allemaal,
Ter informatie: wij hebben op 21 maart van dit jaar een visum gekocht op het vliegveld van Mobasa voor € 20,00.

Op het Fodors Forum las ik dat nu besloten is om het verlaagde tarief van 20 euro of 25 dollar aan te houden tot 1 junie.
Daarna zal het nieuwe tarief misschien wel weer uit worden gesteld, wie weet.
Goed nieuws voor reizigers die komende tijd naar Kenia gaan.

Hoi daar, ik heb net onze reis naar Kenia geboekt en ben dus nieuw op dit forum.
Weet iemand of de prijs nu voor het visum verandert is?
Van het reisbureau heb ik namelijk doorgekregen dat het nu zo’n 50 USD kost?

Een visum kost inmiddels weer 40 euro of 50 dollar, het oude tarief van voor het verkiezingsgeweld in 2008 …

http://www.kenyanembassy-nl.com/imag…/visa_form.pdf

is dit link nog geldige??

De link werkt niet helemaal.
Probeer deze …
http://www.kenyanembassy-nl.com/images/stories/files/visa_form.pdf

Kenya is die link nog geldige?
Dank U

De link is nog steeds geldig … meestal zijn er ook formulieren in het vliegtuig en op het vliegveld aanwezig, maar vooraf invullen is een zorg(je) minder…

PAS OP.
Ze doen nu moeilijk over kinderen in een paspoort bij een ouder en je moet fingerprints geven.
Laat je nik swijsmaken en neem een printout in het engels mee van de site van de kenyaanse ambassade (belgie of nederland) waarmee je bewijzen kan dat kinderen jonger dan 17 niet een een visum hoeven betalen.