Visum Kenia

Ten eerste is die 50euro een typfout van mij, het is natuurlijk 40euro. Mensen moeten is goed leren lezen, want zoals Mwende zegt er is een circulaire rondgegaan dat het per 1januari van 20euro naar 40euro is gegaan. Dit is nog niet bij iedereen aangekomen.

Op de ambassade is het nu wel goed gekomen, heb vandaag nog contact gehad (vriend van mij werkt daar sinds kort). Dus nu in den haag moet je 40euro betalen en een pasfoto inleveren.

En voor de laatste keer dat ik het zeg op het vliegveld in Kenia moet je geen pasfoto inleveren (als ze der om vragen is waarschijnlijk vanwege je uiterlijk) en het kan zijn dat je nog 20euro moet betalen.

Het is onnodig om helemaal naar Den Haag te rijden (tenzij je der woont) om een visum te halen. Je staat in Kenia allemaal in dezelfde rij.

hallo cynthia

waarom reageer je zo snel gepikeerd?
ga eerst eens naar kenia
maak je daar niet druk
en meld je dan maar weer eens

hakuna matata

Omdat er gereageerd wordt dat ik niet lees etc. En als iemand met hoofdletters gaat reageren, dan komt dat op mij heel erg “aanvallend”
over.

Wellicht was mijn woordkeuze van een oor laten aannaaien niet de juiste, mijn excuus daarvoor.

Wat kunnen vrouwen soms vinnig zijn!
En waar gaat het nou helemaal over? 20 of 40/50 euro voor een visum.
Op zo’n groot bedrag als een vakantie kost maakt dat toch geen fluit uit.

Ik vind het een goeie tip van Mwende om in je paspoort het ingevulde formulier + 2 x 20 euro klaar te houden. Dat ben ik wel van plan, bedankt!

En dat HIJ wel een pasfoto van mij wilde was niet omdat ik die aanbood…nee hij vroeg erom!
Maar dat is deze keer afgelopen, daar vlieg ik een keer in!

En over de prijs van het visum lijkt me wel genoeg geschreven…toch?

Pas terug uit Kenia (en Zanzibar), zie ik dat er intussen een hele hoop nieuwe reacties bijgekomen zijn.
Ik zal moeten tijd uittrekken om alles te lezen, maar intussen alvast dit :

Wij zijn geland in Mombasa op 14/02/2011.
**De prijs voor een visum was op dat moment nog altijd 20 euro of 25 dollar. **
Dit staat zo ook aangeduid op de luchthaven.
En : zoals ik intussen reeds wist door jullie antwoorden : zowel de euro als de dollar worden aanvaard.

Tussen haakjes : de touroperator die ons liet weten dat wij absoluut moesten gepast geld in USD meenemen (50$ p/p), is Thomas Cook België.

Welcome back. Hopelijk vond je het leuk in Kenya en Zanzibar. You love it or you hate it.

Heel het gedoe over visa hier is te belachelijk voor woorden … Stel je voor : wij boeken een ticket stappen in het vliegtuig en kopen een visum op het vliegveld. (of het nu 20 of 40 euro is of 25 of 50 dollar laten we dan maar in het midden zeker ?)
Een Kenyaan die naar Europa wil heeft het zo makkelijk niet…
Niks ticket kopen en bij aankomst visum aanschaffen.

:chin:

Ik heb zelf nu deze week op de ambasade in brussel 20 euro moeten betalen en ik vertrek volgende week…voor alle zekerheid denk ik dat ik een extra briefje van 20 euro in mijn zak houd voor het geval ik moet bij betalen op the airport :retard:
Ben is benieuwd let you know…:dag:

hallo allemaal,

ik heb ook een vraagje over het visum. Is het mogelijk om met een enkeltje Kenia binnen te komen? of heb moet je een retour ticket kunnen laten zien?
Ben vorig jaar ook van uit Uganda met een enkeltje Kenia gekomen…
Wil namelijk nog verder reizen vanuit Kenia

Groetjes
Angelique

No problem.

heb ik al meermaals gedaan.

Succes

dank je wel Mwende

Kan ik zonder zorgen me ticket gaan boeken

Karibu.
Maar, je moet wel opletten met welke maatschappij je vliegt ! Met Britisch Airways doen ze soms erg moeilijk. Mijn zoon ging naar Namibië om te werken en ondanks het feit dat z’n werkvisum en resident permit in orde waren, wilden ze hem niet op het vliegtuig laten met een enkeltje… Dubbelchecken dus he ! Ik weet dat het met ThomasCook, (zelfde als jetair want dat is codeshare) Ethiopian, en Egyptair geen probleem is. (uit eigen ervaring, naar Kenya)

Beter vantevoren dubbelchecken en je rechten/plichten kennen want niet alle luchthavenmedewerkers aan incheckbalies weten hoe het zit.

Wij hebben na veel mailen en faxen wel het ‘‘verplichte retour’’ dat we MOESTEN kopen(op Zaventem) terugbetaald gekregen.

>>>

dank je wel voor de info Mwende,

Ik was van plan om met egyptair te gaan, ben ik vorig jaar ook mee geweest en dat ging wel goed

The Western world holds a place in their hearts, a place where they can live out their dreams and seize opportunities. And there is no class dreaming of opportunities more than the candidates who received their 2010 Kenya Certificate of Secondary Education examination results on Monday.

In the coming days, weeks, months and even years, they will join thousands of other Kenyans who arrive at the foreign embassies in Nairobi armed with bank statements, invitation letters, birth certificates, and hope

http://www.nation.co.ke/News/Why+obtaining+a+visa+to+the+west+can+often+be+difficult+/-/1056/1119780/-/item/1/-/x0y57tz/-/index.html

http://www.wereldwijzer.nl/209326-albums3769-picture26680.html

Gisteren terug gekomen van een 3 weken heerlijke vakantie in Kenya!! :zon02:

Het visum was 20 euro en de pasfoto die ik vorig jaar moest inleveren daar was nu geen sprake van!

En nu maar weer snel sparen voor een 6 weekse vakantie, zal wel eind van het jaar worden of begin volgend jaar.

Welkom terug :d
Blij dat je het land in mocht

haha

Misschien kan je in January volgend jaar met ons mee :d Mieke en Pieter en ook Ria willen terug

Groet
En dank je voor het meebrengen van wat zon !

.

.

Welkom terug! Ook ik inmiddels weer terug! Gisterochtend ook… Dus zelfde vlucht!

Eerste keer Kenia, maar inmiddels ook verslaafd! Mis het nu al!

@Cynthia
heb even naar je foto gekeken maar herkende je niet!
Ik zat op rij 26 naast het zieke meisje en moest later verkassen naar 30!
En dan was er nog die man die er uit moest in Larnaca, het was me het vluchtje wel!

@Mwende
bedankt!
Ik zou zo weer gaan al was het morgen!
Helaas is de knip leeg.
Het kan toch niet anders, als je in Kenya bent geweest wil je zo weer terug!
Ik moest alweer mijn Kenyaanse partner achterlaten—snif.

1 like

Amavee: ik zat comfort op rij 11… Het was inderdaad een lange vlucht… maar ja daar doe je niks aan. Wat had die man achterin dan? Dat meisje heb ik helemaal niet meegekregen… Wat had zij dan?

Goede waarschuwingen voor diegenen die Kenia nog niet kennen :slywink: :zon02: