Visum informatie Thailand

Heb net de ambassade gebeld en die zegt dat ik geen visum nodig heb.
En dat er op internet veel verkeerde dingen staan door bijv. Black lists etc.
Dus vraag me af wat ik nu moet doen?
En weet iemand hoe het zit mt paspoort?
6 maanden na vertrek moet het Geldig zijn. Maar na vertrek uit nl of uit Thailand?

In principe heb je ook geen visum nodig voor thailand, maar dan moet je officieel wel een bewijs hebben dat je thailand binnen 30 dgn weer verlaat, zoals ik al eerder schreef wordt dit door de thaise douane zelden tot nooit gecontroleerd. De airline kan moeilijk doen omdat als de thaise douane wel controleert of je binnen 30 dgn thailand weer verlaat en je hebt daar geen bewijs voor dan heeft de airline een probleem ze moeten jou de eerste vlucht weer mee terug nemen en ze kunnen een boete krijgen.

Ik heb zelfs op schiphol een probleem gehad omdat ik een enkeltje had, maar wel een non immigrant b visum en een werkvergunning en trouwpapieren bij me had, dit was met china airlines.

je paspoort moet nog 6 mnd geldig zijn na vertrek uit thailand.

Hallo!
Heb net even de paar laatste pagina’s gelezen, dus ben al iets meer op de hoogte over hoe het zit met een visum voor Thailand.
Ik zit alleen met het volgende probleem:
6 februari kom ik aan op Bangkok, ik heb niets om aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land verlaat. Ik verwacht binnen die tijd sowieso al in Laos te zijn, maar kan dit niet aantonen. Aangezien ik al binnen 4 weken vertrek is het denk ik te laat om nog een (toerist)visum te regelen. Het beste voor mij is dus om een vlucht van Thailand naar Laos (of een ander land)? Dat is de enige optie om te zorgen dat ik geen problemen krijg, toch?
En heb dezelfde vraag als Prinsestertje. Weten jullie ook hoe het zit met het regelen voor een visum voor Laos, Cambodja & Vietnam? Lees overal andere informatie namelijk. Zou het voor mij eventueel nog mogelijk zijn om uberhaupt hier een visum te regelen of ben ik daarvoor te laat?
Ik ging er zelf vanuit dat het aan de grens of in Thailand ook te regelen was.

Alvast bedankt!
PS. Ja ik weet het, ben veel te laat met alle voorbereidingen…

Houd er rekening mee dat vluchten van Bangkok naar Laos niet heel goedkoop zijn omdat er geen lowcost-airlines tussen vliegen.
Je kan een ticket Bangkok-Vientiane kopen met Thai Airways of Lao Airlines, Bangkok-Luang Prabang met Bangkok Airways of Lao Airlines of Chiang Mai-Luang Prabang met Lao Airlines.

Als je van BKK/CNX naar Laos vliegt, kan je een visum on arrival kopen voor ca. 35 USD (maximaal 30 dagen).
Reis je van Laos vervolgens naar Cambodja ? Volgens mij kan je daarvoor ook een visum aan de grens krijgen, maar ben er niet 100% zeker van.
Je kan ook een visum voor Cambodja aanvragen bij de Cambodjaanse ambassade in Vientiane wat niet zo lang zou moeten duren.

Houd er wel rekening mee dat als je later weer over land van Laos of Cambodja naar Thailand reist, je slechts een visumvrij verblijf van 15 dagen in Thailand krijgt.

Volgens mij zou een toeristenvisum nog wel moeten lukken als je het zelf wegbrengt?

Ik heb aan de grens Thailand-Cambodja een visum aangeschaft 4 dagen geleden, kosten 20 dollar (of 1000 baht). Ik heb gehoord dat Cambodja-Laos (ik kom via het zuiden binnen) ook zo kan.

Ja hoor, kan makkelijk, ook opsturen kan gewoon. Duurt uit en thuis ongeveer een week.

Hee hallo!

Binnenkort ga ik van Siem Reap Cambodja naar Bangkok Thailand. Ik krijg dan voor 15dagen een visum. Maar ik wil graag in ieder geval 30 dagen blijven. Weet iemand toevallig of ik dit aan de grens kan regelen? Of ik een visum voor 30 dagen kan krijgen, of doen ze alleen 60 dagen? Of kan dat helemaal niet aan de grens maar moet ik dit in Siem Reap al regelen? Iemand met ervaring? En is die grensovergang een beetje te doen, corruptie?

Heel erg bedankt alvast! Sefanja.

aan de grens kun je geen visum krijgen, je krijgt als je over land komt een visum vrije entree van 15 dgn, kom je door de lucht dan krijg je 30 dgn. je kunt bij een thaise ambassade of consulaat een toerist visum aanvragen dan krijg je 60 dgn bij binnenkomst, het maat dan niet uit of je over land of door de lucht komt

Ik zit met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Hier mijn situatie:

• Ik ga backpacken in zuidoost azie
  • Ik vlieg 9 februari richting singapore, terugvlucht 8 mei
  • Ik wil via maleisië over land naar thailand en hier langer dan 15 dagen blijven
  • Na thailand reis ik door naar cambodja of laos

Omdat ik langer dan 15 dagen in thailand wil blijven en via land thailand binnen kom zal ik een reisvisum moeten aanvragen. Echter, ik kan geen vluchtgegevens overleggen omdat ik dus via singapore reis. Hoe kan ik nu een visum aanvragen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gewoon in Singapore of Maleisie een visum aanvragen, en alles is geregeld.

Veel plezier.

Bedankt voor het snelle antwoord maar is het niet verstandiger om al in nederland een visum aan te vragen zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan?

En hoe lang duurt het aanvragen van een visum voor thailand in maleisie/singapore

Dag 1 inleveren, dag 2 afhalen.

Maak je geen zorgen, heel veel mensen vragen dagelijks visa aan daar.

En dat kan bij de Thaise ambassade aldaar neem ik aan? Heb ik daar dan geen bewijs nodig dat ik Thailand op tijd weer uit ben?

Nee, dat bewijs heb je niet nodig, daarom vraag je een visum aan.

Klopt, kan bij iedere Thaise ambassade of consulaat, dus Singapore, Penang en Kota Baru kun je terecht.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik nog niet helemaal zeker over ben. 2 september vertrekken wij vanuit Amsterdam naar Bangkok en komen daar 3 september aan. We willen 2 oktober weer weggaan. In verband met een visum willen we dus 30 dagen blijven. Telt dan de dag dat je weggaat uit Amsterdam of echt dat je aankomt in Bangkok?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!
Sanne

:chin:de dag dat je de stempel laat zetten in Thailand dit is niet echt een visum maar regeld dat je 30 dagen mag verblijven in Thailand als je een (vroege) nacht vlucht terug hebt probeer dan voor 0.00uur de paspoort controlle te passeren scheelt alweer een dag.:thailand::cambodia:

Dag van vertrek telt, niet dag van immigratie passeren.

Maar klopt, je krijgt 30 dagen visumvrij, dus geen visum. Officiele voorwaarde is dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Het betreft een Thailand entree, dus wanneer je uit Nederland vertrekt speelt geen enkele rol.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waarvoor de informatie waarschijnlijk al eens neergezet werd maar ik vind het niet zo 1-2-3 en ik heb nu al aardig half uurtje gezocht.

Voor reizen van veel langere duur - in de buurt van 6 maanden tot 1 jaar - hoe moet ik dit het beste regelen? Ik snap dat een toeristenvisum maximaal 2 maanden geldig is, moet ik dit dan steeds elke 2 maanden laten verlengen? En kan dit in theorie oneindig lang worden verlengd?

Of is er een andere soort visum die een langere tijdsperiode dekt (al dan niet tegen betaling)?

Voor een langere tijdsduur zijn er niet toeristische visa, zoals non-immigrant B en non-immigrant O.

Of je kunt met een triple entry touristenvisum werken: 60 dagen Thailand, 1 maand verlenging, dan een visumrun en weer 2 maanden. Totaal kun je zo 3x90 dagen blijven.

Wij vliegen begin april naar Bangkok, beginnen daar met backpacken. Zijn ongeveer twee weken in Thailand gaan dan via Laos, Vietnam, Cambodja weer (over land) terug naar Bangkok (!) en reizen dan in zo’n twee weken dan naar het zuiden, Maleisie, Singapore, Indonesie en vliegen uiteindelijk terug vanuit Bali. Op wat voor een visum hebben wij recht, ik snap er niets meer van.