Visum Ghana

Hallo allemaal,

ik zit met een probleem betreffende mijn visum. Eerder kon dit aangevraagd worden via visumdiensten maar dit schijnt per februari 2011 veranderd te zijn. Wanneer je niet eerder in Ghana bent geweest moet je het visum persoonlijk aanvragen bij de ambassade in Den Haag. Weet iemand of dit klopt? En of hier nog iets aan te doen is? Ik kom namelijk zelf uit Hengelo dus dit is niet echt in de buurt van Den Haag. Alvast bedankt!

groetjes Linda

Hallo Linda

Hier wordt op de site van de ambassade niet over gesproken
http://www.ghanaembassy.nl/index.php/consular-section/visa-applications.html

Ik heb het ook niet eerder gehoord maar een telefoontje naar de ambassade en/of visumdienst kan je waarschijnlijk veel duidelijk geven.

Groet

Wout

Hallo Wout,

bedankt voor je reactie, maar er staat ook heel duidelijk op de site van de ambassade:

With effect from 15th February, 2011, all first-time visa applicants must submit their applications at the embassy in person.

Dus ik ben bang dat ik hieraan vast zit. Iig bedankt voor je reactie!

groeten Linda

Hallo linda

Dan heb ik niet goed genoeg of alles gelezen. Wat volgens mij wel mag maar dat kan je navragen als je er bent is het door iemand anders op laten halen. Misschien heb je familie/vrienden dichterbij wonen die het op kunnen halen en daarna naar jou op kunnen sturen?

Succes en veel plezier in Ghana in ieder geval.

Groet

Wout

Hallo,

Je moet tegenwoordig inderdaad naar de Ambassade van Ghana, wanneer je voor de eerste keer gaat. Wij zijn naar de ambassade van Ghana in Den Haag geweest. Wanneer het niet mogelijk of handig is kun je via de visumdienst (die daar niet ver vanaf is) er voor zorgen dat je visum, paspoort ed terug wordt gestuurd via aangetekende post. Je hoeft er dus maar eenmaal persoonlijk naartoe. Het visum kost 50 euro, je kunt daar NIET pinnen! Het laten verzenden van je papieren via aangetekende post is ongeveer 8 euro. Daarnaast moet je de visumdienst ook nog een aantal euro’s betalen voor het regelen en ophalen van je visum. Hoeveel dat is weet ik nog niet, want daarvan hebben we de rekening nog niet binnen. De visumdienst werkt via creditcard of automatisch incasso.
Het duurt ongeveer een week voordat het visum klaar is, en dan nog een paar dagen voor het verzenden.

Ik vertrek zelf naar Ghana voor een project het klopt je moet het zelf aanvragen de ambassade is dinsdag en donderdag open denk aan gele boekje paspoort 4 identieke kleurenfoto’'s Visaformulier.
Jacques

Wij wonen in het oosten van het land en moesten ook in Den haag het visum aanvragen.
Wij hebben er voor gekozen om extra te betalen, zodat we op de zelfde dag ook een visum konden krijgen. (€ 100 in plaats van € 50. )

Maar met weer een dag vrij nemen en weer heen en weer reizen zouden we meer kwijt geweest zijn!

Ik ben al meer dan 10x in Ghana geweest dus dacht dat ik het met een visum dienst kon doen dit keer. Ik heb echter 2 maanden terug een nieuw paspoort gekregen en kon dus geen bewijs leveren dat ik eerder in Ghana was geweest (dmv de sticker, ik had mijn oude paspoort op het gemeentehuis gelaten). Ik moest dus ook gewoon naar Den haag om een visum aan te vragen. Ik heb nog met de ambassade gebeld maar er was geen andere optie omdat ze niets voor je op gaan zoeken.

Gelukkig zijn de mensen op de ambassade absoluut geen weerspiegeling hoe de bevolking in Ghana zelf is nl hartelijk en gastvrij.

Wout

Ik hoop inderdaad dat de Ghanes bevolking “leuker” is.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hier alleen welkom was om
mijn 50 euro weg te brengen…

(denk er trouwens ook aan je retourticket mee te nemen)

Hallo Linda,

Het klopt fat je het visum in persoon moet ophalen zelfs via de Visum Dienst kan het niet meer.
Wij als reisorganisatie adviseren klanten van te voren contact op te nemen met de ambassade in Den haag en ewen afspraak te maken om het af te handelen op 1 dag. Voor veel mensen scheelt dit een rit naar Den Haag.

Groeten Myriam
Tsara Travel
Groningen.

Hoi Linda,

Ik heb deze week mijn visum aangevraagd bij de Ghanese Ambassade. Het is even een reis naar Den Haag, maar vanaf het station is het gelukkig maar een paar haltes met de 9 naar de Laan Copes van Cattenburgh. Ik geloof dat ze je op de Ambassade alvast een beetje voor proberen te bereiden op de cultuurshock, want het is er bloedheet en meestal stampvol. Bereid je er wel op voor dat je 2 tot 3 uur moet wachten in de wachtruimte waar je geen electronica zoals ipods, laptops of een mobiele telefoon mag gebruiken. Boek mee ofzo dus! Dan wordt je naar een kein kamertje geroepen waar een soort gangsterman zit met een hoed en een sigaar, die je eerst bijna een minuut aanstaart en vervolgens zegt ‘‘soooo… I heard you wanna go to ma country…’’. Ik vond het echt net een film, haha. Misschien moet ik er een blog over schrijven. En je hebt dus inderdaad het aanvraagformulier, 4 recente pasfoto´s, €50 cash, een gele koorts vaccinatieboekje, en als je daar gaat werken een uitnodigingsbrief van de organisatie nodig. Veel succes met je visum en een fijne reis alvast!

Hey Milou,

bedankt voor je bericht maar zoals je ziet is deze post van bijna een jaar geleden. Ben in de tussentijd al 2 keer naar Ghana geweest dus ik weet er nu alles van :wink: Mischien moet deze gesloten worden?

Er blijven mensen die voor de eerste (en misschien laatste) keer naar Ghana gaan.

Beste,

Misschien nog een aanvulling.

Als je voor de 2e, 3e enz keer naar Ghana gaat dan kan je alles via een visumdienst regelen. Alleen de 1e keer moet je persoonlijk naar de ambassade.

tip: als je in de tussentijd je paspoort vernieuwd bewaar dan de oude zodat je bewijs hebt dat je al een keer geweest bent. Ik was dat vergeten en kon gewoon zelf langs gaan weer ook al was het mijn 10e keer.

Groet

Wout

Goedemiddag,

Ik heb 5oktober mijn visum aangevraagd,
Dit is 3maand geldig, dus tot 5januari…
Nu mijn ticket is geboekt tot 18januari,
Kan dit een probleem zijn ?
De man van ambassade vertelde me dat het belangrijk
Is in die 3maand het land binnen te treden,
Maar geen probleem was om het te verlaten…

Weet er iemand iets meer aub ?

Groetjes Kimberly

Weet iemand waar je je visum moet verlengen in Accra? Mijne verloopt 29 januari, maar volgens mij moet ik hem al een maand daarvoor verlengen. Moet ik gewoon naar de Nederlandse ambassade hier in Accra?

Je moet naar The Immigration Service in Accra.

Ok dank je, kunnen zij het daar verlengen ?

Saseb Ben jij daar nu in Accra ?

Ja, loop hier stage tot eind april :slight_smile: