Visum Ghana

Oh zo tof, ik ben er 26december ook voor 3weken :frowning: veel te weinig :stuck_out_tongue:
Welke stage doe je en waar verblijf je ?

Ik loop stage bij West Africa AIDS Foundation (WAAF) in Accra, Haatso. Ik verblijf momenteel in Downtown hostel/hotel in West Legon, maar het is best duur. Waarschijnlijk ga ik nog naar een gastgezin via mn stage.
Wat ga jij doen in Ghana dan?

Hallo Kimmelietje

Ja bij de Immigration Servise kan je een visum verlengen. Het kost niet zoveel ongeveer 50 GHC. Maar als je iemand weet die bij de Immigration werk dan betaal je wat minder.

OJA nog watā€¦ Kimmelietje en Saseb deze onderwerp ( berichten ) gaan over VISUM GHANA niet over stageā€¦ hou het wel bij het onderwerp waar deze berichten overgaan. Anders stuur elkaar een PM of open een nieuwe onderwerp.

Groet , Marcel

Dank je Marcel !
Is al gebeurd hoor ondertussenā€¦
Excuses

Mijn visum verloopt 29 januari. Ik hoorde dat ik hem een maand daarvoor moet/mag verlengen. Dit zou dan 29 december worden. Mijn vraag is nu, is het ook mogelijk om hem al voor die tijd te verlengen of kan het echt pas vanaf 29 december, wanneer ik twee maanden in Ghana heb gezeten? Het is niet echt de makkelijkste periode namelijk denk ik met de feestdagen die net zijn geweest en nieuwjaar op komst.

Hallo Saseb

Ik weet niet wat de wettelijke regels zijn maar als ik in Ghana ben en mijn visum loopt af of is al afgelopen dan bel ik iemand op die ik ken en die bij de Immigration werkt en hij doet niet zo moeilijk dat ik 8 a 9 dagen na mijn afgelopen visum kom om hem te verlengen.

als u het zeker wilt weten kunt u wel de Immigration service bellen +233 030 - 2685006 of ga eens kijken op hun website www.ghanaimmigration.org

Bellen met de Immigration Service of hun website bezoeken heeft geen enkele zin. Ook heb je absoluut geen tussenpersoon nodig; vaak kost die alleen maar meer geld en een hoop ellende. Gewoon naar de receptie gaan en voldoen aan de procedure. En als je visum op 29 januri afloopt, ga dan zo rond half januari langs. Ook al heb je je paspoort op de 29ste nog niet terug, dan is dat geen enkel probleem, want je bent dan in ā€œbehandelingā€.

Bedankt voor de reacties! Ik dacht dat je een visum die voor 3 maanden loopt al na 2 maanden moet verlengen, maar als ik naar jouw reactie kijk Aplaku, dan is dat dus niet het geval?

Geldt dit dan ook voor me ? Als mijn visum verloopt op 5januari en ik er nog ben tot 18januari ?

Dank je

Nee, dan gaat dit niet, want het duurt ongeveer 4 weken voordat je je paspoort terug hebt. Je zult dan inderdaan een van deze dagen bij de Immigration Service langs moeten gaan voor inlichtingen, om de kerstdrukte voor te zijn.
Ook bestaat er een mogelijkheid om niets te doen en de rest van je verblijf af te kopen bij de paspoortcontrole op de luchthaven. Ik dacht dat de prijs ongeveer gelijk is met de officiele verlenging van je visum, maar dat weet ik niet zeker. Het kost je in elk geval geen op en neer gereis naar The Immigration Service.

Ik heb geen tussen persoon, Ik heb een familielid die bij de Immigration werkt. Ik bel hem op voor een visum en vragen wanneer hij moet werken en als ik mijn paspoort geeft aan hem dan heb ik de paspoort binnen enkele minuten terug en ik betaal 15 GHC plus 2 star ( bier )ā€¦ en als ik terug ga naar NL heb ik nog nooit problemen gehad op de luchthaven.

Maar helaas weet ik de officiele weg niet hoe het officeel gaat.

Ik heb daar geen familie en ken de officiele procedure. Mijn advies: nooit gebruik maken van ā€œtussenpersonenā€.

Hier in Brussel, BelgiĆ« vertelde de man van de ghaneese ambassade dat het belangrijk was dat ik in de drie maanden van mijn visum vertrok, maar het niet uitmaakte als mijn visum verliep en mijn datum van vertrek erna isā€¦ Ik heb mijn visum 5oktober aangevraagd en ze hebben mijn ticket meegestuurd om het aan te vragenā€¦

Moet ik dan bij het binnenkomen van Ghana mijn dagen bij betalen ?

Dank je

Ik heb in de veronderstelling verkeerd, dat je in Ghana was en half januari weer naar Belgie vertrok. Nu lijkt het erop dat je nog in Belgie zit. Als je visum al is verlopen op het moment dat je in Ghana arriveert kom je waarschijnlijk het land niet binnen.

Mijn excuses, ik was misschien niet duidelijk genoeg, ik heb in september mijn ticket geboekt en kort erna mijn visum aangevraagdā€¦ Ticket eind september, visum aangevraagd 5oktober, mijn ticket is van 26dzcember tot 18januari, maar mijn visum maar tot 5januari geldigā€¦ Nu toen ik mijn visum aanvroeg heb ik ook mijn ticket gegevens mee moeten gevenā€¦ Ik zal het land nog binnen gaan met een geldig visum, maar het zal verlopen in die tijd dat ik daar nog benā€¦ De man van de ambassade die mijn visum aanmaakte vertelde me dat dit geen probleem kon zijn, dat ik enkel het land moest binnen zijn in die drie maanden dat mijn visum geldig isā€¦ Maar ik weet niet welk probleem het zal geven als ik het land ga verlatenā€¦

Ik ben inmiddels 2 x in Ghana geweest, en het was 2 x ā€˜problemenā€™.
De eerste keer was 13 november - 24 januari. Dit is iets meer dan 60 dagen, dus toen ik weg ging werd ik op Kotoka Airport meegenomen naar een kamer. Daar moest ik uitleggen waar ik mee bezig was, terwijl ik me van geen kwaad bewust was. IK dacht altijd toeristenvisum is voor 3 maanden, maar dat betekend dus niet dat je 3 maanden in Ghana mag blijven. Ik moest dus geld betalen om weg te mogen.
De 2e keer kwam ik in de situatie die hierboven beschreven is. Ik had dit nog expres na gevraagd op de ambassade en mij werd ook verteld dat het OK was. Nou op Kotoka Airport dacht de beste man er anders overā€¦

Nu wil ik weer naar Ghana, maar 60 dagen is echt kort. Er wordt hier gesproken over verlengen van het visum als je daar bent. Je moet dan echter een goede reden hebben, dat kan een uitdaging worden. Maar wat ik me afvraag is dit:
Als je in Nederland je visum aanvraagt heb je al datums in je hoofd, dus ook van je terugvlucht. Je koopt daarna dus ook een ticket met een retour-datum. (binnen die 60 dagen of niet). Bij het verlengen van je visum in Ghana moet je je terugvlucht laten zien, om te ā€˜bewijzenā€™ dat je wel terug gaat. Maarja als je al een retourticket heb gekocht voor binnen die 60 dagen, dan moet je dus een nieuw ticket kopen(als je visumverlenging krijgt) en ben je dus veel geld kwijt. Als je een retourticket hebt gekocht waarbij je meer dan 60 dagen in Ghana blijft, maar het lukt niet om je visum te verlengen, dan ben je ook de Sjaak want moet je ook een nieuw ticket kopen om terug te gaan.
Hoe doen mensen dit dan?? Een ticket kopen met de optie wijzigen voor ā‚¬ 100,- zeker??

Koop een changeble ticket. Binnen een termijn van drie maanden is je visum twee maanden geldig. Indien nodig, wijzig na twee maanden je retour ticket en ga naar de Immigration Service om je visum voor twee maanden te verlengen.

Hallo Hans

koop een open ticket van 9 maandenā€¦ Die koop ik altijd als ik naar Ghana ga ā€¦ je betaald niks minder of meer vaak ligt een 9 maanden ticket paar euro goedkoper dan een BVB een 2 maanden ticket . als ik eerder terug wil naar NL dan ga ik naar de KLM office en dan betaal ik maar een paar tientjes om de datum te verzetten, 50 tot 100 euro ligt aan de koers. paar keer had ik een datum al staan om terug te gaan naar nl en later had ik me bedacht en en ging weer van datum veranderen en betaalde ik weer paar tientjes. Ik betaal nooit een nieuwe ticket van 300 tot 500 om terug te gaan.

Hey,

Ben ondertussen al 4dagen terug :(ā€¦ Ik heb geen problemen gehad met mijn visum, dat al 3weken was verlopenā€¦ Zelf heb Ik mijn ticket ook een week verlengd en dit heeft me 150euro gekostā€¦ Ik vloog met turkisch airlinesā€¦ Nu sparen naar de volgende trip :)) dank jullie voor de goede raad hier op de forum !

Een open ticket van 9 maanden, daar heb ik nog nooit van gehoord, klinkt interessant. Ik zal de KLM er eens over bellen dan.
Lijkt mij dat dat wel wat duurder isā€¦Turkish Airlines heeft goedkope vluchten naar Ghana op het moment, Ā± ā‚¬ 550,-
Maar dan heb je geen optie op wijzigen, dan wordt het meteen Ā± ā‚¬ 900,-
Ik bel KLM wel een dezer dagen, ik vind dat die altijd goed helpen, bedankt marcelvr.
Hoe was het vliegen met TA Kimmelietje? Wat voor ticket had je als ik vragen mag?