Visum aanvragen met enkele reis-ticket?

Hallo allen! Ik wil ongeveer 5 maanden naar Ghana, naar mijn vriend.
Ik ben al 4x naar Ghana geweest en al eerder 5 maanden maar toen had ik een studentenvisum.
Ik zou vrijwilligerswerk kunnen en willen doen wat wellicht ook nodig is voor de visum verlenging in Ghana. Maar mijn vraag is: kan ik ook gewoon een enkele reis naar Ghana boeken voor de visumaanvraag omdat ik nog niet weet wanneer ik precies terug ga. Is dat een probleem bij de aanvraag van het visum in den haag?

Daarnaast willen we graag trouwen, we zijn nu al 3 jaar samen en hij komt straks ook voor de 2e keer in NL. Zou dat een visumaanvraag/verlenging vergemakkelijken?

Wie kan mij helpen?

Ik hoop iets te horen!! Bedankt!

Hallo Mariamaggiore

Je kan 2 keer je toeristen visum verlengen zonder problemen en zonder extra redenen op te geven. na 2e a 3e keer moet je bewijzen en uitleggen waarom je nog langer wilt blijven bvb werk of andere redenen. U kunt gewoon een toeristen visum kopen in NL en verlengen zonder problemen in Ghana, dus u hoeft niet te zoeken voor werk of vrijwilligerswerk.

Een open ticket… de maatschappij waar je mee vliegt staat sowieso vast alleen de datums kan je veranderen ( ik koop altijd een open ticket van 9 a 10 maanden bij KLM en als ik bvb met 4 maanden terug wil kan ik gewoon naar de KLM office gaan of bellen om de datum te veranderen zonder problemen en zonder een nieuwe ticket te kopen )

een enkele ticket gaat de Ambassade niet mee akkoord , U moet een retun ticket hebben .

Ik ben ook getrouwd in Ghana , ik kan u wel helpen met het geven van info wat u en uw partner moet doen .
Het maakt niks uit voor een visum aanvraag voor uw partner/ vriend als u getrouwd bent of niet getrouwd.

Ik heb ook verstand en ervaring met een partner naar NL te krijgen via Nationale route en EU route. Dus ik kan u ook daarmee helpen.

groet, Marcel

Marcel, fijn dat je me zoveel antwoorden kan geven, ben ik heel blij mee.
Zelf wou ik in principe de BE route wel uitproberen maar dat kan pas over 2 jaar omdat mijn vriend nu nog studeert in Ghana…woon je in Ghana of in NL?

Oh ja is zo’n open ticket duurder dan een ticket met vaste terugreisdatum?

hoi Maria

Ik heb in Ghana gewoond naar nu woon ik in NL.

Een open ticket van 9 maanden is niks duurder dan een ticket van 4 weken.

Waarom wilt u en uw partner zo lang wachten ? uw partner kan ook hier studeren en zijn studie afmaken. De Belgische route duurt langer voor dat je partner een 5 jarenkaart krijgt ( minimaal 6 maanden ) en je moet een inkomen 1280,- netto per maand . In Duitsland is het verkrijgen van een 5 jarenkaart vaak met 2 maanden en je inkomen is rond de 1000,- netto per maand.

Ik heb de Duitse route gedaan en mijn partner had haar 5 jarenkaart al met 7 weken en we hebben 4 1/2 maand in Duitsland gewoond.

Dag Marcel,

oh dat is interessant! Dus beter via Duitsland! Maar het lijkt mij moeilijk daar werk te krijgen omdat mijn Duits niet super goed is en het is sowieso in deze tijd heel moeilijk werk vinden. Hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?

Ik denk dat wij toch wachten omdat hij nu al halverwege is met zijn studie en ik vind het ook zonde als hij nu stopt.

Geldt de inkomenseis van 1000 netto nu ook nog of is dat van een paar jaar terug?

groetjes!