Hallo,
In november ga ik voor ruim 3 1/2 maand naar Ghana :wereld:,
Uiteraard heb ik daar een visum voor nodig, maar…
nu las ik op internet dat ik alleen een toeristen visum (single-entry) kan krijgen voor 3 maanden, en dus geen (mulyple-entry) visum voor 6 maanden
Wie heeft hier ervaring mee?
Klopt het, en moet ik verlening aanvragen in Ghana, of kan ik het wel in Nederland regelen?
Ik hoop dat ik het hier allemaal kan regelen, want dat scheelt me een retourtje accra:slywink:
Je kunt wel een 6 maands/multiple entry visum krijgen maar ik weet niet of dat helpt: met ongeacht welk visum mag je maar 60 dagen aaneengesloten in Ghana blijven. Als je langer wil blijven moet je het ter plaatse verlengen.
Ik heb weldegelijk een multiple entry visum gehad voor 1 jaar, echter dit is niet aan te raden, want in Den Haag willen ze alleen maar geld! Neem in plaats daarvan een multiple entry voor 3 maand vertel hen niet dat je langer blijft dan die 3 maand, maar bijvoorbeeld dat je de omringende landen wil bekijken. Je kan dan na 60 dagen even naar Togo, Burkina faso of Ivoorkust om het land uit te zijn, om je visum te hernieuwen na 60 dagen.
Je kan dezelfde dag weer naar binnen. Voor de resterende 14 dagen zul je weer het land uit moeten! Nu koop je weer een visum. Je kan een visum beter in de omringende landen kopen dan hier in Nederland. Destijds (2004) was dat 10 euro. Met de lage Cedi kan het zomaar de helft zijn :king: :biggrin:
Overigens is het wel eens lekker om in een franstalig land te zijn. Hier koop je dan een stokbrood of croissant, heerlijk na al die tijd van half afgebakken brood, welke je in Ghana kunt kopen! :biggrin: