ONE-WAY ticket Ghana; toch een visum?

Hoi iedereen,

ik heb een one-way ticket naar ghana geboekt. maar bij de visum aanvraag wordt om een retour gevraagd. heeft iemand ervaring met dit probleem?
optie voor mij nu lijken te zijn:
een boekingsbevestiging versieren zonder een ticket te betalen (maar hoe)
een tocket terug te boeken (das de duurste dus minst gunstige oplossing)
een ticket naar ivoorkust of een ander goedkoop te vloegen buurland te boeken ( maar is ghana hier tevreden mee??)

ik zou het zeer waarderen als iemand hier een tip voor mij heeft

doei! Anne

Hoi Anne,

Waar heb je het ticket geboekt? internet of reisburo? want dan zou het reisburo dat voor je kunnen (moeten) uitzoeken.
en verder…ik weet niet wanneer je terug komt, maar volgens mij kun je dan beter een retourtje kopen met een ‘fake’ datum. Pas wanneer je echt terug wil, koop je het enkeltje weer. 2 enkeltjes is op dat moment goedkoper dan een retour…dit weet ik trouwens niet zeker, maar ik zou zeker n reisburo contacten.

Suc6
marij

Hai Anne,
Drie jaar later en ik zit met hetzelfde probleem. Had bij het boeken van een enkele reis naar accra geen rekening gehouden met de eisen van de ambassade. Bovendien weet ik nog niet waar ik naar toe ga vanuit Ghana. Heb jij je vraagstuk in 2007 kunnen oplossen en zoja hoe??

Ben benieuwd! Alvast bedankt. Jaimy de Graaf jaizah@hotmail.com

Als je regelmatig naar Ghana gaat, is dit geen probleem: je neemt gewoon een visa voor een jaar, multiple entries. Enkele reis of retour, maakt niet uit.

Als je geen regelmatige Ghanaganger bent, dan wordt het moeilijker: men vreest dat je naar daar gaat om er illegaal te werken.
Dus zal je de ambassade moeten overtuigen dat het bijvoorbeeld slechts om het begin van een rondreis gaat.

1 like

Lieve mensen, voorzie mij alsjeblieft van advies.
Het zit zo:
Ik ben nog nooit in Ghana geweest, ik ga er vrijwilligerswerk doen voor zes maanden. De werkvergunning is aangevraagd maar nog niet afgegeven. Waarschijnlijk gebeurd dat pas als ik al in Ghana ben.
Totdat dat geregeld is heb ik een toeristenvisum nodig. Ik heb begrepen dat die, zeker voor de 1e keer, alleen voor 3 maanden wordt afgegeven in Den Haag en dat ik hem in Accra dan zal moeten zien te verlengen. Klopt dit? Heeft er ook wel eens iemand voor de 1e keer een visum voor 6 maanden gekregen?

Probleem 2: Ik reis vanuit Ghana door naar Tanzania. Daar heb ik nog geen ticket voor. Maar voor mijn visumaanvraag moet ik een uitreisticket kunnen overhandigen lees ik. Heeft iemand het wel eens zonder uitreis ticket voor elkaar gekregen? Wat is dan de beste manier van aanpak.

Mocht het allemaal niet opschieten dan boek ik een ticket van Accra naar Dar es Salaam dat ik tegen kosten kan wijzigen. Dan moet het maar zo…

Alvast bedankt voor het meedenken?

Zoals ik al zei, contacteer de ambassade per e-mail en zet hen de situatie uiteen (in het Engels).

Zoniet, wanneer vertrek je? Als je zeer snel moet vertrekken, vraag dan de 3 maand aan, en ik zal je het telefoonnummer van iemand in Accra geven, die je zal uitleggen hoe en waar het visum te verlengen.

Accra is een (min of meer) moderne en veilige stad. Dus geen nood.