In december 05 vertrek ik naar Thailand om hier vrijwilligerswerk te gaan doen. Vanuit dit land van de glimlach wil ik in juni 2006 rechtstreeks naar Ghana vliegen om hier soortgelijk werk te gaan doen (werken in weeshuis). Waar ik niet helemaal uit kom is het volgende:
Op de voorhand is het niet mogelijk een visum voor Ghana te regelen. Heeft iemand ervaring/ met betrekking tot het aanvragen van een visum vanuit het buitenland? Waar/ Hoe kun je dit doen etc.?
Dan nog een vraag over het vliegticket: ik heb begrepen dat je met een one-way-ticket Thailand niet binnenkomt dus koop ik een retourticket A’dam-Bangkok. Als ik echter vanuit Bangkok naar Accra-Ghana wil vliegen moet ik een ticket kopen wat dan een enkele reis is. Kom ik hiermee Ghana binnen? Of kan ik in Thailand ook al een enkeltje Ghana-Amsterdam kopen om dit te ondervangen? Ik kan voordeliger aan een retourticket Thailand komen als ik geen rekening hoef te houden met de datum van terugreis aangezien ik vanuit Bangkok toch naar Ghana vlieg. Wordt er door de autoriteiten gevraagd naar je retourticket als je het land al binnenbent (geldigheidsdatum is dan al verstreken als ik er nog ben).
Tja, mensen, een hoop vragen; dit is mijn eerste reis buiten Europa en ik ben een leek op dit gebied. Internet heeft mij vooralsnog niet verder geholpen evenmin als de meneer van de Ghanese ambassade…ik hoop dat iemand tips/suggesties kan aandragen! Bedankt voor het meedenken, groet,
Gerrit ten Kleij