Reizen naar Ghana en buurlanden

Hoi,

Ik wil naar Ghana, maar dan ook doortrekken naar buurlanden en elders in Africa. Ik weet nog niet hoelang ik onderweg zal zijn, dus vind ik het zonde om een retourticket aan te schaffen. Nu eist de ambassade een retourticket voor het verstrekken van een visum.
*Heeft iemand enig idee of er een andere mogenlijkheid bestaat? *
*Wordt de ticket bij aankomst in Ghana ook gecheckt? *

Alvast bedankt!

Hallo Mani

ik heb geen idee en evaring met een enkel ticket . maar ik weet wel dat de Immigratie dienst het wel checkt in de computer en op de kaartje die je moet invullen in het vliegtuig . soms gaan ze je ook onder vragen , zoals hoelang en waar je verblijft … Ik hoop dat iemand je meer info geeft …

groet , marcel

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie. Weet je misschien of het te doen is om over land naar de buurlanden te reizen?

Groet

Hoi Mani,

Je komt Ghana niet in zonder een retourticket. Misschien dat je ergens anders wel word toe gelaten met een one-way ticket.
Welke landen dat zijn kan ik je helaas niet vertellen…
Je hebt me wel aan het deken gezet. Ik moet eens nagaan of deze regeling ook geldt voor Ghana-residents.

Veel plezier met je reis en succes met uitzoeken,

Awaaze

Hello Mani,

Bijn al de keren dat ik in Ghana ben geweest, heeft men mij nog nergens naar mijn ticket gevraagd, enkel bij de incheckbali natuurlijk. Ik ben niet volledig zeker, maar met een mutipel visa, hebt ge normaal geen retourticket nodig. Ik moest het allesinds niet hebben. Maar ja , een multipel visa kost natuurlijk ook een pak meer, 200 euro.

Groetjes, Beest

De Ghanese ambassade in Den Haag wil een retourticket zien, 100% zeker. Overigens kun je geld besparen als je een single entry visa koopt (50 euro) en dan naar bijvoorbeeld Togo gaat en een Multiple entry visa koopt. Deze is stukken goedkoper dan in Nederland!

Groet, Awaaze

Beste Awaase,

Hier zitten we weer met hetzelfde probleem, ik kan alleen maar praten over de Ghanese amsbassade in Belgie. Daar lijkt toch wel een groot verschil te zijn tegenover Nederland. Maar het is hier ook een mix van Belgen en Nederlanders op dit forum, en ge kunt niet ruiken van waar iemand komt als dat er niet bij staat.

Groetje,
Beest

@beest,

Jij bent hier een vreemde eend in de bijt, want kijk: www.wereldwijzer.nl
Dus jij moet je in mijn ogen dan aanpassen en vertellen dat het specifiek over België gaat. Ik weet dat de vraagsteller ook een belg is, maar er lezen ook nederlanders mee. Dan leg ik de nederlandse situatie even uit…

Groet, AWAAZE

@Awaase,

Waarom zitten hier evenveel Belgen op als Nederlanders ? Dat heb ik voordien al aangehaald, er bestaat geen forum over Ghana in Belgie.
Maar ik zal volgende keer, er wel bij vermelden dat ik Belg ben.

Groet,
Beest

Beste heren,

Hartstikke dank voor alle goede tips… en het is toch fijn dat er Belgen en Nederlanders op de site zitten… zo komen we aan veel meer verhalen, ervaringen en niet te vergeten de TIPS :zon02:
Het wordt voor mij toch moeilijk om vanuit Ghana door West Afrika te trekken. Heb al wat anders bedacht… Hoop er toch een keer te komen.

Groetjes,
Mani

@Mani,

Zeker doen, Ghana is een mooi land, er moesten alleen geen Ghanezen wonen :smiley:
Wil je ons nog vertellen welke oplossing je gevonden hebt? Misschien kunnen anderen daar weer van leren!

Groet, Awaaze

@ Awaaze

Hi Awaaze,

Is het zo erg met de Ghanezen dan?
*Nou, ik ga gewoon van Zuid Afrika naar Namibie voor drie weken. *
*Mijn plan is ook totaal gewijzigd… Heb een job aangeboden gekregen in Suriname. *
Maar als het goed is, ben ik volgend jaar weer in Afrika… :wereld:
Groetjes

@Mani,

Er zijn zelfs Ghanezen, die zich voor hun landgenoten. Ik ben niet echt onder de indruk van de mannen daar, daarentegen wel van de vrouwen, en dat niet alleen door het schoon :smiley: . Vraag maar eens bij een krediet-instituut waar ze het liefts geld aan lenen. Da’s niet voor niets. Overigens zie je dezelfde eigenschappen weer terug bij landgenoten hier in Europa, maar ook in Suriname, want een groot deel daarvan is West-afrikaan!
Overigens geeft die slappe mentaliteit mij de gelegenheid, om daar goed geld te verdienen, want zij laten het liggen… :dag:

Groet, Awaaze