Praat eens met Math van het Alley Cat restaurant in Kuta. (Zijstraat Poppies II, ze zijn vorig verhuisd dus het adres in de LP klopt niet.) Deze Brit kan je een hoop vertellen over alle voors en tegens van het wonen in Bali en waar je op moet letten wanneer je wat voor jezelf wilt beginnen.
Ik heb begrepen dat je een VOA het beste met gepast geld kunt betalen. Wij komen aan in Yogyakarta. Kan iemand mij vertellen hoeveel het kost en kan ik in Euro’s of beter in Dollars betalen.
Groetjes,
Karen
VOA met dollars het beste, denk eens aan de lage dollar!!
25 dollar kost VOA
Let op een dag overstay 200.000 IRP P/P (PENALTY)
X
hallo hier ben ik weer zijn, net een week terug van Bali het is daar onzettend goed meegevallen.We zijn dan ook al een heel wat wijzer geworden,hebben ginder met veerscheidene mensen gepraat en alles komt in orde.Waar we het meeste voor vreesden
was de werk kitas maar dat valt allemaal heel goed mee,en ja éénmaal per jaar moet je
het land uit maar daar is ook een mouw aan te passen er zijn daar bureau’s die alles voor je regelen.O ja en nog iets wie zij dat er daar geen notarissen bestonden, we hebben bij vier
verschillende notarissen geweest en hun uitleg kwam in grote lijnen overeen.Er zullen natuurlijk nog veel hindernissen zijn die we moeten overwinnen maar dat zal ons echt niet tegenhouden.
X
Waarom altijd zo negatief, is het nu zo moeilijk om eens iets positief te zeggen.Als je jullie
bezig horen zijn het allemaal oplichters,en bedriegers of is het omdat jullie zelf de stap niet
durven zetten.Dat er echt nog verassingen en opstakels zullen zijn daar zijn wij ons wel degelijk van bewust en in het ergste geval komen we terug naar Belgie,maar we hebben dan
toch geprobeerd en hoeven ons later geen vragen te stellen van zou het ons nu gelukt zijn.
En ook de grootste reden is denken jullie dat het hier zo goed is, men kan ook met veel minder veel tevredener zijn als men maar gelukkig is.
X
Bij 4 notarissen geweest , en hun uitleg komen in grote lijnen overeen.
Logisch , in Indonesia heb je ook wetten , en dat vergeten veel mensen omdat de handhaving in het verleden verwaarloosd werd.
Dat die ene notaris mss slimmer of mss bereid is om de mazen van het wet op te zoeken of mss slimme constructies regelt is ook niet vreemd .
Je heb ook foute notarissen .
Pas maar op .
In het verleden lopen veel foute immigratie mensen , nu ook nog wel.
Alleen moet men rekening houden dat nu een de regels strakker worden bewaakt en uitgevoerd.
Ik las een artikel dat men maatregelen wil nemen om de misbruik van Kitas tegen te gaan.
Ze weten ook wel wat er aan de hand is , en zeker als de data base aan elkaar gekoppeld wordt.
Dus a.u.b , goed even informeren en de relevante wetten bestuderen .
Gebruik je gezond verstand , wat je in Nederland en Belgie niet mag doen zal ook in Indonesia niet mogen .