Grote vakantie (scholen) 2009

De grote schoolvakantie in Indonesie valt dit jaar van 22 juni - 10 juli. Men dient rekening te houden met drukte in alle soorten van openbaar vervoer. Vliegtuigtickets zijn duurder in deze periode. De drukte geldt vooral voor Java.

En voor Bali , waar de Wisdom langzamerhand ook komen.

WisDom= Wisatawan Domestik . De plaatselijke dus Indonesische toeristen.
Gelukkig zitten ze niet allemaal bij de sterrenhotels.
De meesten gaan naar de jasmijn(melati) hotels ,Pondok Wisata ( zoals Nivon in Nederland) en motels.
Dus een concurrentie voor eventuele backpackers.

Al te lang in Nederland om te kunnen weten dat Indonesiërs vooral met Lebaran en Kerst & Nieuwjaar met vakantie gaan. De schoolvakantie wordt gebruikt om herexamens te doen, om nieuwe scholen of universiteit te zoeken, een kos te zoeken in een andere plaats of een dagje uit naar een attractie of familie. De ouders doen er alles voor om hun kinderen op een goede onderwijsinstelling geplaatst te krijgen, daar gaat veel tijd en verplaatsing in zitten. Er zullen er zijn die met vakantie naar Bali gaan, maar lang niet de hoevelheden die daar met Lebaran en Kerst -Oud & Nieuw zitten

Ha ha ha ha .
Als je over kinderen die in de examen jaren zitten en of herexamen moeten doen heb je wel gelijk.

En ik dacht dat de testing voor de Universiteit of Sekolah Tinggi ook al maanden van te voren geregeld zijn .

In Nederland wordt de Cito toets en eindexamen maanden voor de zomervakantie gedaan.
Dat weet iedereen toch ?
Moet mijn vrouw (he he he ) even raadplegen of mijn zoon hoe het bij ons geweest is.

Uniformen moeten gemeten en genaaid worden, er moeten boeken gekocht worden, cursussen en les geregeld worden. Als je de bedragen weet die onder tafel betaald moeten worden, soms tientallen miljoenen rupiah, om je kind op een goede school te krijgen dan vergaat alle lust tot vakantie. Ouders denken alleeen maar : “Hoe kunnen wij dat betalen?” en prakizeren zich suf om een bijverdienste te vinden.

Je zal wel gelijk hebben , maar dit topic gaat toch over de schoolvakantie in Indonesia en welke de gevolgen zijn voor de (buitenlandse)toerist op toeristische bestemming zoals Bali.
Of heb ik het verkeerd begrepen?

Het geldt trouwens voor andere toeristische bestemmingen zoals DuFan(de " euro disney van Jakarta) , de Taman safari (in Puncak) , de dierentuinen (Ragunan). Het schijnt ook dat bij Pangandaran en Pelabuhan Ratu = wijnkoopsbaai , Anyer , Carita bereddruk is .
Het stikt daar van de vakantie vierende indonesiers , boeren en buitenlui.

Nou u moest er zich weer mee bemoeien zoals te doen gebruikelijk en ging het topic weer eens een heel andere richting uit. Het zou verstandig zijn als u eens wat meer uw kanis hield, dat voorkomt een hoop verwarring. Ik meldde drukte tijdens de schoolvakantie en dat doet u even over of maakt zich weer eens druk zou je kunnen zeggen.

Ik geef aanvullingen en relevante informatie , en het is niet gebaseerd op internet .
Het is uit eigen ervaring.
In een forum is het gebruikelijk dat men elkaar aanvullen en van elkaar leren.

Moet ik dan van jou mijn kanis (bahasa gaul ?) houden ?

Even goed lezen: “Het zou verstandig zijn”, het is slechts een advies :zon: geen bevel

Dit forum gaat over Indonesia, of had u dat nog niet door, Meneer S.T.R. Eigenwijs? Overigens sprak ik van HER-examens!

Die ervaring uit welke tijd is dat 1950?
Even kort surya,:

Boomaap geeft hier info. Punt uit Amen.
Eventuele vragen kunnen dan gesteld worden.

Jij reageert met

En voor Bali , waar de Wisdom langzamerhand ook komen. (Nogal wiedes. is Bali geen indonesie dan???)

WisDom= Wisatawan Domestik . De plaatselijke dus Indonesische toeristen.
Gelukkig zitten ze niet allemaal bij de sterrenhotels.
De meesten gaan naar de jasmijn(melati) hotels ,Pondok Wisata ( zoals Nivon in Nederland) en motels.
*Dus een concurrentie voor eventuele backpackers. *

Waar slaat dat nu op. Sterrenhotels. concurrentie van backpackers. Blablabla
Op zulke info zitten reizigers ( dus ook backpackers) niet te wachten.
Wat ze wel willen weten is hoe moeten ze reizen wanneer ze toch willen reizen: zijn er sluiproutes?

Voor Lebaran worden op internet bvb al kaarten geupload over hoe de trektocht verloopt etc.
Kun je raadplegen, downloaden. Dat is interessant voor reizenden per dokar, cidomo, becak, bis, mobil, tren, kapal, pesawat, kaki, sepeda motor, pit. In ieder geval 2 weken voor en na Lebaran, niet reizen, niets verwachten. Die hele meute moet ca 10 dagen na Lebaran ook weer terug.

Dus van 22 juni - 10 juli??? De schoolvakanties? Rekening houden met de drukte. Punt.
Niks jakarta etc. Is ook Indonesie.

Geen wonder dat uw reacties wrevel oproepen

Wally

Het is net als je hier iets neerzet ter informatie het “Alwetende” je “stomme fouten” even komt verbeteren. Hij streeft naar het monopolie op de berichtgeving. Hij is daar tenslotte geboren en nog steeds Indonesier, speelt daarom graag de anjing jaga. :finger:

Het is inderdaad zo dat vroeger, ik spreek over een jaar of tien geleden, het tijdens de schoolvakanties overal erg druk was met vakantiegangers, echter de laatste 10 jaar is het Indonesische volk zeer verarmd. Ze hebben wel iets anders te doen met hun centjes dan op pakansi te gaan. Voordat we 2 x A4 tegendeel krijgen, ik bedoel hier het gewone volk mee. Niet die kringen waar SA in verkeerd als hij als de “Boss dari Belanda” op tournee gaat om de boel te inspecteren. En voor SA: de gewone man zijn die figuren die u vanuit uw gehuurde Kijang Avanza 2008 + sopir over de wegen van uw geboorteland hobbelt op neerziet. De mensen waarvan u hoopt dat ze met respect naar u opzien, dan kan u ze een van die arrogante blikken toewerpen, of net doen alsof u ze helemaal niet ziet. U heeft tenslotte 100 euro per dag te verteren, het bedrag waarvoor drie geschoolde arbeiders een maand voor moeten ploeteren en blij zijn dat ze in het zweet hunnes aanschijns wat rijst kunnen verdienen. 40% van hun heeft geen werk en moet van ten hoogste US$ 2 per dag zien rond te komen. Het gewone volk waarover ik in uw berichtgeving nooit enig mededogen heb ontwaard, meneer de patser.

Meneer Wally ,
In sommige gevallen zijn er mensen die aan mijn manier van schrijven irriteren.Dat is duidelijk gezien de 2 of 3 reacties .

Ik wil hier inhoudelijk reageren .
1.Dat zijn ervaringen van de afgelopen 20-30 jaren tot 3 jaar geleden .
Toen mijn zoon nog op de Havo zat , moeten we altijd tijdens de zomervakanties naar Indonesia.
Het gebeurt weleens dat we samen met de kinderen van mijn broer , neven op pad gaan .

  1. Dat staat in diverse Indonesische kranten.
    De toename van de “Wisdom” zag ik ook op Bali .
    De toeristenbezoek(dus inkomen voor de overheid en de middenstand etc) wordt in 2 grote delen gesplits , de WisMan en WisDom .
    Door de verbeterde economie van Indonesia kunnen veel mensen meer en verder reizen .
    Mensen t/m de middle class en geen paspport hebben gaan naar andere steden ,provincies of eilanden.
    Tijdens de grote schoolvakantie gaan ze uitwaaieren naar andere eilanden of Bali.
    Bali heeft een bepaalde aantrekkingskracht , ook voor Indonesiers.

De middle class gaan in de laatste jaren minder naar Bali , voor dezelfde geld kunnen ze naar Singapura , Malaysia , Bangkok en Hongkong gaan .Zie de aanbiedingen .
Je zou bijvoorbeeld de stroomtoename van de Wisdom kunnen zien aan de hand van statistieken.

  1. Die groep die elke jaar groter wordt zoeken ook hotels , motels en of Pondok Wisata.
    De backpackers kunnen daardoor " concurentie" krijgen als ze in dezelfde periode met vakantie gaan .

Over de sluiproutes , de hotels etc kan men beter lezen in L.P.
Ik heb ook de laatste editie gekocht .

Sorry ,wat een bagger , aantijgingen.
Laag bij de grond.

**Als dit niet op de man spelen is , dan zou ik niet meer weten **

:zon:

Op de man spelen ? Ach hou toch op man, Ik geef slechts een fantasietje gebaseerd op de rijtochtjes van de Susuhunan (PB X) te Solo weer. Die 100 euro heb ik verkeerd gelezen, maar kan best zo zijn toh, u maakt een paar van die verschrijvingen per bericht. Overigens ik wens u toch geen ziektes of andere ellende toe? Ik durf te herhalen wat ik stel over mededogen. Uw berichtgeving wordt gekenmerkt door een alwetende toon, zeker als u op bepaalde leden van dit forum reageert, die net als ik hun ergernis over uw “alwetendheid” uitspreken. En dan dat “Het staat in alle Indonesische kranten”, “Ik heb het zelf gezien”, “Ik heb hier boeken liggen”, “Op een andere forum schrijf ik”, komt als bronvermelding nogal kinderachtig over bij mij. Dat bovengenoemd bericht bagger zou zijn komt omdat u erin heb zitten kliederen. Nee hoor ik heb totaal geen spijt van dit bericht, geschreven omdat ik er de ziekte over in heb omdat u weer een bericht heb lopen te versjteren, u legt het plezier van anderen te vergallen. Als ik geweten had tot wat een drukte de Indonesische schoolvakanties kunnen leiden, was ik er nooit aan begonnen.

:dag:

Elke dorp heeft wel zijn eigen ’dorpsgek’, U weet wel zo’n iemand die met een politiepet op het verkeer regelt en in zijn beleving denkt nuttig bezig te zijn…. Zo’n iemand laat je toch lekker ze gang gaan maar ga je toch vooral niet mee discussiëren.
Zo is het tegenwoordig ook op de verschillende fora.
Bij ‘ons’ op het forum hebben we er ook zo eentje….hij houd het al jarenlang vol, waarschijnlijk omdat ie af en toe positieve reacties ontvangt van mede forumleden die medelijden met hem hebben…

Zelf zal ik niet zo gauw meer tijdens de lebaran naar Indo gaan. Eenmaal was ik er wel en kon toen niet aan de mijn gewenste vliegticket komen voor een binnenlandse vlucht naar Medan. Veel hotels zaten eivol en het meeste verkeer op de weg was zo mogelijk nog chaotischer dan normaal. Ik denk er dit jaar weer aan om in oktober/november te boeken.
Trouwens als nieuwkomer vind ik het leuk hier weer bekende forumgangers van vroeger tegen te komen.

Mzzl

@ surya Wat is dat L.P.? Hoe staat het met reizen op eigen gelegenheid in de nacht?
Is het dan ook zo druk?

Meneer Dangdude, interssante site met reisverhalen heeft u daar.
Houdt u misschien van dangdut?

Dat zijn allemaal mensen die de laatste avonturen en diepzinnige wijsheden van de Badut SA (Surya Alwetend) op de voet willen volgen. :zon02:

Waarschijnlijk zijn ze leden van de bekende weblog , waarvan de eigenaar ooit lid was geweest bij deze forum.
De cavalerie is gearriveerd . Ik denk dat ik toch even moet wegduiken .

Aan Dangdude , Ome Jan.
Welkom hier .
Je kan je Sumatra verhaal hier ook plaatsen.
Ik ken Dangdude als een integer man , van Londoh Forum en van Indahnesia.
Selamat datang.
OmeSid