Grote vakantie (scholen) 2009

@ Bule: Leuk dat u even op mijn site keek. Ja, zoals u al heeft geraden is mijn nickname afgeleid van die muzieksoort en ik vind het inderdaad hele leuke en originele muziek.

@ Boomaap: Ik moet me hier eerst nog behoorlijk inlezen voordat ik weet waar het precies over gaat. Maar ik zie nu al dat het er allemaal zeer gemoedelijk aan toe gaat zoals in the old times. Ramah tamah sekali zal ik maar zeggen.

@ Surya Atmadja: Dank Om Sid. Zoals gezegd moet ik nog even acclimatiseren hier, maar ben hier eerlijk gezegd voornamelijk om mijn ‘www-neus’ te laten zien omdat er over een tijdje een nieuw verhaal aankomt op mijn site.

Al met al hoop ik hier wat te kunnen opsteken van wat de andere leden zoal te melden hebben en mogelijk zal ik er zelf ook eens iets aan toe voegen.

Mzzl

wij zullen van 5 mei tot 5 juli in indonesie zijn.
5 mei gaan we met de boot naar sumatra en zullen vanaf hier met trein-bus-boot naar java en bali gaan op 5 juli vliegen we terug naar KL.

wat voor problemen kunnen we verwachten. kunnen we wel tickets krijgen voor het vervoer ?
en hoe zit het met slaapplaatsen is dit wel te vinden, of zit bijna alles vol ?

of kunnen we beter iets meer betalen om eerder terug te vliegen naar KL en dan rond 12 april meteen voor 2 mnd naar indonesie gaan. en daarna maleisie gaan bezoeken.

Ik zie geen problemen .
Behalve als je met de boot wil , trouwens wil vanaf Medan en zakken naar Jakarta en richting Bali of ga je via jakarta naar Padang en daarna naar Medan ?

Ik zou eerst Malaysia nemen en dan oversteken naar Medan en daarna afzakken naar beneden.
Moet wel opletten dat je op Sumatra of een auto huren(iets duurdr) off met de bus gaat .
Als ik de grote bus Antar propinsie(Inter Provincie) ziet , zijn het redelijke bussen.
Met AC dacht ik , maar dan moet je op 2 of 3 plaatsen een tussenstop maken om de omgeving te bekijken .Anders ga je in 17-18 uren nonstop rijden van Medan naar bukit Tinggi of Padang .
Volgens info zijn er 3 soorten bussen , groot 40 pass, 25 en de kleinere.
Kost ongeveer 300-400.000 rupiah van Medan naar Padang .
De juiste reistijden en prijs kan ik even opzoeken.
Van Padang naar Jakarta is het ook een lange rit .

Op Java heb je geen problemen , hangt ook af welke soort hotel je wil en qua vervoer is het ook geen probleem .Alleen bij de atracties voor kinderen kan het druk worden.

we willen vooral in gh en hotelletjes. we zijn backpackers maar we willen geen gedeelde kamers en gedeelde toilet . maar we zullen dus wel in de goedkopere plaatsen zitten. als dat dan lukt natuurlijk.

we willen van maleisie naar medan en dan langzaam afzakken naar de ferry , zeker niet in 1 keer ,naar java dan java doorkruizen ook langzaam, en dan de boot naar bali,dit bezoeken en hier vandaan zullen we terug vliegen naar KL.

dus als iemand nog tips heeft voor onderweg. natuurlijk de toeristische attracties maar ook de niet massaal bezochte plaatsen !

we hebben 2 maanden de tijd voor sumatra, java en bali. en dan mss lombok als daar nog tijd voor is. of een boottochtje naar flores, langs de veranen natuurlijk.
wie kan er een leuke route bedenken ? die we in die 2 mnd kunnen halen, we willen niet elke dag reizen ook wel eens een dagje in een plaats blijven.

Als je hier jou wensen kenbaar maakt , kan ik mss een route en guesthouses / of Melati Hotels (vanaf klasse 1)voor jou samenstellen .
Of je kan een PM(persoonlijke mail) sturen.
Zie ook mijn “route” in Reisadvies Sumatra 2009 .
Ik heb de " middenroute" gedaan (Padang - Medan ) in Jan/febr 2009 (10 dagen) .
Je zou dezelfde route kunnen volgen , in omgekeerde richting.
En uiteraard met bezoek aan Bohorok, Brastagi, Bukit Lawang(orang utan) .
Ik heb een adres gekregen van mijn Indonesische vriend uit Duitsland .
Die waren in 2007 naar Bukit Lawang gegaan.

Mijn aantekeningen en informatie gekregen van Padangse Dienst Toerisme heb ik achtergelaten in Jakarta ivm overweight. Moet nog nagestuurd worden.

De route Padang - Bandar Lampung (afstanden etc ) kan ik halen uit de gegevens van een " internetvriend" uit Palembang. (stand okt 2008)

ik ga de plaatsen even allemaal opzoeken en dan stuur ik je een PM