Vietnam: wat doen als je maar 16 dagen hebt?

Hoi,

We hebben na heel wat wikken en wegen ( en het raadplegen van 2 dokters) dus toch besloten om te vertrekken! :slight_smile:

Die vraag is inderdaad voorbijgekomen Ton, die mensen hadden toen besloten om te annuleren.

We gaan ons reisschema grotendeels aanhouden, enkel de easy-riders tour wordt geschrapt. De mekong delta zijn we nog niet zeker wat ermee doen, ik vrees dat 4 dagen ho chi minh toch wat teveel zal zijn. De home stay heb ik wel geschrapt, misschien eens kijken voor een degelijk hotel in Can tho en dan van daaruit de floating market bezoeken?

Hallo ,

Ik vind het geweldig voor jullie dat je na het medisch advies toch gaan.

Voor Can Tho kan ik je echt het Victoria aan bevelen.
Is wel wat prijzig, maar, maar is voor mij het 2e beste hotel van heel Viet Nam.
Nummer 1 is voor mij "Hanoi Metropole "en nummer 2 dus "Victoria Can Can Tho ".

Dus met Victoria, is wel jullie laatste vakantie met zijn tweeën, kan je ook naar de drijvende markt van Cai Rang.
Ook verzekerd dat het helemaal hygiënisch is evenals het eten.

Ik kan eventueel je 4 dagen Saigon zo invullen wanneer je dat wil.
Dan wel met de Mekong, tunnel, Can Gio, Vung Tau, Stad enz.

Wil je hoe en wat, laat het AUB weten, we helpen jullie graag verder .

gr.
Ton.

Hoi Ton,

we zullen van 11 mei tot 16 mei in Ho Chi Minh zijn (11 & 16 zijn reisdagen).
Dus we hebben 4 volle dagen, de dokter heeft me aangeraden een niet al te druk programma te volgen zodat ik toch wat rustmomenten kan inlassen.
Wat zou je in zo een geval doen? Is 1 nachtje Can Tho de reis waard? Waar ik me ook een beetje zorgen om maak als we in de stad blijven is de hitte… we hebben gelukkig in Saigon wel een hotel met een zwembad voor wat “verkoeling” :slight_smile:

alvast bedankt!

Hallo L,

Ik kan natuurlijk niets medisch gaan adviseren, maar wel vanuit mijn ervaring je wat informeren.

Can Tho
Is 5 uur rijden naar Can Tho vanuit Saigon.
Dan heb je een boottocht van 2 a 3 uur voor de drijvende markt en dan weer terug.

Dus 13 a 15 uur reizen / drijvende markt op de 48 uur en even slapen erbij tellen.

Ga je voor Victoria dan zeg ik ja, want dan kan je echt uitrusten bij aankomst in Can Tho.

Dan gaan naar Can Tho en de middag Victoria Hotel, in de volgende ochtend , vroeg, naar de markt en dan door naar Saigon of nog een nacht Victoria.

Saigon en hitte

Maak je voor Saigon geen zorgen.
Voor 4 dagen kan je met 20 USD bijna de gehele stad zien; airco.
Ook kan je overal eten met airco, dus hitte geen probleem.

Bezoek aan Ben Thanh en Cholon markt is wel zonder airco.

Zelf zou ik het zo doen

1 dag Saigon ( kan je zelf indelen )
1 dag Cai be Is een hele dag, maar met veel varen en met het groene landhuis als restaurant( kan even niet op de naam komen ) is het zwangerproof.
1/2 dag Cu Chi tunnels
3/4 dag Can gio

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Die dagtrips, zijn die met Buffalo tours? kan je me misschien hun contactgegevens bezorgen?

Hallo L,

Die dagtrips kan je met diverse reisorganisaties maken.
Maar wanneer je met Bufalo Tours zou gaan reizen, weet ik zeker dat het helemaal top is.

Met andere organisaties hebt ik geen ervaring.

Ik heb je een PM gestuurd.

Gr.
Ton.