Backpacken is voor mij er achter komen wie ik zelf ben, wat ik kan en wat ik wil en daarnaast ook wie mijn echte vrienden zijn als ik terug kom na 2 maanden. Nieuwe mensen leren kennen, uitrusten van een zware tijd en energie krijgen voor een nieuwe start. Ik kijk er erg naar uit om alle prachtige plekjes van deze wereld te zien en daarom ga ik deze zomervakantie voor de eerste keer backpacken, 2 maanden alleen naar Thailand. Ik hoop na deze eerste ervaring nog heel veel andere mooie landen te bezoeken! De gids zou voor mij erg goed uitkomen (:
Backpacken is 's morgens niet weten waar je 's avonds slaapt. Met de wind in je haren, de zon op je gezicht en je tent op je rug zoveel moois ontdekken waar de doorsnee toerist aan voorbijgaat. Eten als je honger krijgt, naar bed gaan als je moe bent en opstaan als je wakker wordt. De tijd hebben en toch geen horloge dragen. Dát is het backpackgevoel.
Wat Backpacken voor mij betekend? Tot nu toe avontuur. Volgende zomer ga ik voor het eerst in me eentje backpacken. Met als doel vrijwillerswerk in de zorg en de wereld op een pure manier te leren kennen. Wat backpacken (hopelijk) gaat betekenen is zelf ontplooiing en een kans mezelf te laten zien aan de wereld. Want ik wil niet alleen ergens zijn geweest maar ook laten merken dat ik er ben geweest. Backpacken betekend voor mij, een verschil maken.
Backpacken betekent voor mij het onderdompelen in andere culturen met slechts eenvoudige levensbenodigdheden, om uiteindelijk tot het reine te komen met jezelf.
Ik heb nog nooit gebackpackt en toch spreekt me dit aan. Het avontuurlijke …
en vooral dichter bij de lokale bevolking te komen want tenslotte een georganiseerde reis sluit
sowieso al heel veel contact uit met de locals zoals bv een slaapplaats zoeken.
Als ik nu eens dit prachtige boek mocht winnen dan zou ik nog meer op de hoogte zijn
van wat Backpacken nu echt inhoud. Het lijkt me heel boeiend om zo eens op reis te gaan.
Backpacken is de ultieme manier om jezelf en de rest van de wereld te zien en te leren kennen, om zaken in perspectief te zien. Zo zijn Nederlandse supermarkten echt goedkoop maar de benzine superduur. En backpacken is gewoon de beste manier om verzeild te raken in andere culturen. (Bijna) elk land heeft vijfsterrenhotels en McDonald’s. Pas als je dicht bij de bevolking komt, leer je mensen en culturen kennen en maak je vrienden voor het leven. Je leert dingen die je altijd voor lief nam waarderen. Backpacken is een van de mooiste dingen die er is. Dat is backpacken.
Backpacken is voor mij de ultieme gelegenheid om samen met mijn man en 2 kids door landen te trekken en daarbij geschiedenis, aardrijkskunde, kookkunsten, maatschappijleer, godsdienst en nog veel meer een gezicht te geven. Te ervaren hoe anderen leven en wonen is voor ons en special voor onze kids een ervaring waar ze hun hele leven plezier en profijt van hebben. de flexibiliteit die nodig is, het geduld soms, het zoeken naar tickets of een plek om te slapen maar ook de geweldige contacten met medereizigers en locals. onbetaalbaar!
Backpakken is pluk de dag op zijn best, geen zorgen over morgen. Geniet en beleef de dingen waarmee je nu bezig bent.
Deze trip is uniek en dit maak je maar eens in je leven mee. Nieuwe omgeving, het onbekende een grote uitdaging.
VRIJHEID. Hetgeen je absoluut nodig hebt bind je op je rug en je kunt de wereld ontdekken. Niet alleen verre landen en vreemde continenten, hang thuis een rugzak om, stel jezelf een doel en ga lopen; je bevind je al snel in een andere wereld. Backpacken is voor mij ook dagen door de bergen lopen met allee benodigde levensmiddelen op je rug. De rugzak is hetzelfde, de inhoud anders. Zelfs als ik met het vliegtuig ga geef ik de voorkeur aan een -iets anders vormgegeven- backpack. Tenslotte, je hoeft niet met iets te zeulen en hebt je handen vrij. Sinds de middelbare school zijn wij onafscheidelijk: een kleine voor dagtrips, voor op de motor met de studieboeken of in de auto met lunchpak en werkkleding. Een grotere voor verre en/of langere reizen. Backpacking is my way of live.
Aahhh, met m’n rugzak op pad. Dat waren nog eens tijden. Van de gebaande wegen af. Al liftend op plaatsen komen waar normaal geen toeristen komen. Door lokale mensen vooruit geholpen worden en zo kennis maken met hen, hun cultuur en hun leefomgeving. Mijn beste vakanties tot nu toe. Prachtig. Straks, de kinderen zelfstandig op vakantie, rugzakken uit het stof en … gaan. Een boekje met actuele tips is dan nooit weg!
Backpacken is voor mij helaas geen vrijheid blijheid. De enige ervaring die ik er mee opdeed, betekende halve dagen in de starbucks doorbrengen om op te zoeken hoe je op de volgende bestemming komt en waar je blijft slapen.
Nu gaan we anderhalve maand naar Australie - het backpackland bij uitstek -maar wij hebben alle locaties en hotels al uitgestippeld en geboekt.
Met pijn in mijn hart, maar bang dat we weer meer aan het zoeken dan aan het genieten zijn.
Ik zou graag dat gevoel van vrijheid willen leren en beleven!!
Backpacken is voor mij…
Primitief, zwaar, veel te weinig kleding, weinig hygiëne, geen föhn mee mogen nemen, veel lopen, weinig uitrusten, voortdurend je eigen bagage moeten dragen, kortom iets wat ik uit mezelf nooit zou overwegen.
Mijn vriend is echter vaker wezen backpacken en is een groot voorstander. In juli zal ik er ook aan moeten geloven, in Zuid-Afrika gaan wij een maand backpacken en zal ik dus eventjes mijn luxe levensstijl opzij moeten zetten.
Gezien alle positieve berichten, ga ik ervan uit dat het een mooie ervaring zal zijn.
Hoi allen
Ik ga in Juni naar Santiago de Compostella vanuit Nederland. Ik ben nu met pensioen sinds 1 December. Ik heb dit nog nooit gedaan. Waarom ik dit doe en wat het voor mij betekend hoop ik achteraf te weten. Ik heb nog niemand gehoord die er geen goede ervaring me heeft gehad. Laat staan spijt ervan.
Gezien mijn conditie en ervaring zal het wel zwaar worden ,maar misschien is dit ook wel de bedoeling.Ik hoop alleen dat ik het haal. Hoe zie ik wel onderweg .Groetjes Henk
Backpacken betekent voor mij rondfladderen als een vlinder… In Nepal heb ik de bijnaam Putali gekregen van een local, wat vlinder betekent… erg toepasselijk vind ik zelf
Backpacken is voor mij niet alleen DE manier om de wereld echt te ontdekken, maar ook een lang gekoesterde wens. Helemaal wanneer ik verhalen van anderen lees die zulke positieve en leuke ervaringen meemaken, wordt mijn drang om zelf te gaan alleen maar groter. Ik heb echter nooit die stap durven zetten. Voor mijn gevoel komt er heel veel rompslomp bij kijken en wellicht dat dit boek mij toch over de streep kan zetten en ik daarmee mijn eigen wens uit durf laten komen.