Met de trein naar Hong Kong is nr1 op mijn bucket list. Heel anders dan de nu naar een Zuid Europees resort met de kinderen, hopelijk wordt 2014 het jaar van het 1e backpackavontuur van deze dummie. ![]()
“Te Gek” heb ik iets gemist?
Backpacken is vrijheid, reizen met als doel mensen en culturen te leren kennen. Soms is het moeilijk, soms is het aanpassen maar de ervaring die je ervoor terug krijgt blijft bij je en is geweldig
Het is de overwinning van het openbaar vervoer in landen waarbij alles anders is (bijv China) en nieuwe plekken leren kennen en net dat pareltje vinden als restaurant of hostel dat de reis weer extra mooi maakt.
Voor mij en mijn vriendin is het reizen naar de mooiste en afgelegen plekken op deze wereld!
Backpakken is…
- Dé ultieme manier om één te worden met elkaar én met de natuur…
En… daarnaast dé manier om op (huwelijks)reis te gaan in deze crisis!
Backpacken is ieder dag nieuw avontuur, de ultieme vrijheid en een gulle lach van iedereen die je tegen komt
Backpacken is voor mij: neus vooruit. ogen op de horizon, en maar kijken waar je benen je heen brengen. Het avontuur tegemoed!
" Backpacken voor Dummies " zou hier alvast zeker op zijn plaats zijn en een rijke aanvulling vormen.
Ik heb het reeds willen doen, maar de eerste stap zetten lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Het lijkt mij de ultieme uitdaging dat men zeker moet doen in dit toch wel stressy leven
Ik kan komende zomer 2 maanden weg en begin vanaf januari mijn reis te plannen…dus het boek zou zeker méér dan welkom zijn om mijn vrijheid te bezegelen ![]()
Vrijheid
Backpacken is voor mij nieuwe mensen kennen en nieuwe werelden ontdekken.
Backpacken heb ik 20 jaar geleden voor het laatst gedaan met mijn echtgenoot in Zuid-Amerika. Nu gaan we met onze dochter van 17 jaar 4 weken rondtrekken in Maleisie en Borneo als kado voor het, hopelijk, slagen van haar VWO diploma. Kun je je iets mooiers voorstellen? Ik niet.
Groetjes Elles.
Backpacken is de ultieme manier om even tot rust te komen met jezelf en tegelijk te vechten met het tegenkomen van jezelf, tijdens de problemen die je bij het backpacken ook wel eens kunt hebben. Denk maar aan het vergeten van de slaapzak
Kortom door te backpacken leer je jezelf en mede backpackers beter kennen!
Ik zwerf zelf al jaren over de wereld, liefst Z.O, Azie. Maar nu mijn 18 jarige zoon zonder enige reiservaring door India wil gaan trekken, moet ik toch even slikken. Ik geef ik hem graag dit boekje mee. Maar eerst gaan we samen mooie herinneringen maken in Thailand, ik kan hem niets beters nalaten toch? Nog 14 nachtjes slapen…
Backpacken, in Maart ga ik voor het eerst! Backpacken betekend voor mij: alleen er op uit trekken, leven met weinig geld en spullen, alles uit het leven halen, kennis maken met verschillende landen en culturen, “don’t worry, be Happy” ofterwijl: living the good life!
Uit je eigen wereld in andere werelden stappen, mensen ontmoeten, ervaringen delen. Waar ga je heen, waar kom je vandaan?
Niets is kleiner dan je rugzak. De wereld aan je voeten.
Niet hoeven na denken overmorgen. Geen tijd, geen planning, maar genieten waar je ook maar wakker wordt!!
Backpacken is vrij zijn. Buiten de toeristische wegen treden. Genieten van cultuur en natuur. Even niet aan problemen denken.
Backpacken is vandaag leven en eruit halen wat erin zit. Morgen kan het immers te laat zijn.
Backpacken is voor mij een nieuw begin. Voor mijn veertigste verjaardag geef ik mezelf een “het roer om vakantie” cadeau: backpacken dus.
Na mijn leven lang mezelf naar de wensen van een ander gevormd te hebben ga ik nu voor mijn eigen keuzes, ik wil door over grenzen te reizen mijn eigen grenzen opzoeken en de wereld zien.
De backpack die in mijn kast staat te wachten staat voor: vrijheid, flexibiliteit, verkennen, zelfkennis, avontuur, spanning, LEVEN!
Denise(bijna)40
Ik ben langzaam maar zeker aan het rollen in de wereld van het “backpacken”. Ik ben geen packer pur sang, maar leer er wel steeds meer en meer van te genieten. Eerst samen met een vriend gaan trekken in Tsjechië, vorig jaar dan alleen met mijn rugzak als beste vriend door Midden- en Noord-Zweden tijdens de Paasvakantie. Ik voel mij langzaamaan klaar om een grote trektocht te maken tijdens de aankomende zomervakantie, maar met enkel hier en daar losse artikels en tips van internet en mede-trekkers heb ik blijkbaar niet genoeg om uiteindelijk volledig voorbereid te kunnen vertrekken. Ik hoop (en denk) dat dit boek mij daar wel zou bij kunnen helpen!
Backpacken is samen of alleen genieten van al het moois dat de wereld je te bieden heeft:)!