Hoeveel kilo nemen jullie mee?

Maximum 20 natuurlijk. Maar ik kwam vorig jaar een Australier tegen met alleen een dagrugzakje dat half vol zat. :vak01:

Het hangt heel erg af van de luchtvaartmaatschappij met wie je vliegt. Ik vlieg vaak met Iberia en die waren voorheen heel flexibel. Maar niet meer!!! Tegenwoordig zijn ze behoorlijk streng, mag één koffer niet meer dan 24 kilo wegen, elk kilootje meer dan dat, is zwaar dokken.

En heel eerlijk, dat vind ik zwaar zuur geld om te betalen, dus sinds ze zoveel strenger geworden zijn, let ik er echt op dat ik niet meer meeneem dan wat mag (nou ja, hooguit die 24 kilo dan ;)).

En jij zelf Ron?! Vind het een leuke vraag die je stelt, maar je mag 'm best ook zelf beantwoorden hoor! :wink:

Liefs,
Carolina

Voor een backpacker is het aantal kilo’s niet onbelangrijk. Ik begin altijd al vroeg te puzzelen en laat een vriendin inpakken. Toch zit ik steeds weer op rond de 18 door onzin als dikke boeken, zaklamp, mes, wandelschoenen, etc. Mijn streven is steeds 14, 15. Maar ik hoop dat iedereen hier 24 zegt, dat lucht op.

Ik zal heel eerlijk zeggen: ik ben géén backpacker! Heb dat wel eens gedaan, maar het is gewoon niet aan mij besteed (dat heb ik ook al wel eens in dit topic verteld ;)).

Ik reis het liefst met een koffer en in mijn koffer gaan vaak cadeautjes mee, dus dat maakt ook nog een verschil. Náár NL toe is mijn koffer meestal veel lichter (+/- 15 kilo), op de terugweg dan helemaal volgepakt haha.

Liefs,
Carolina

Mijn streven is om dit jaar tijdens het backpacken maximaal 15 kg mee te nemen. Liever minder.

Dat is ook nog zo een. Tegenwoordig zie je ook backpackers met koffertje op wieletjes met uitklaphengsel (hoe heet zon koffer?). Ik denk dat ik dat maar eens doe dit jaar. Wat maakt het eigenlijk uit vgl. pack? Behalve ruimer, overzichtelijker?

Grote pack haalde bij mij zelfs vorig jaar naar Australie niet eens de 15kg, ondanks de verschillende weertype’s. Scheelt wel dat ik bv m’n dikke wandelschoenen nooit inpak, maar ook tijdens de (vlieg)reis aan heb.

Ik ben met mijn trolley op de weegschaal gaan staan, zou rond de 16kg moeten zijn. Dit keer mag ik max. 23kg meenemen (KLM mag intercontinentaal vaak zelfs 2x 23kg) en voor mijn gevoel was de trolley zwaarder, dus uiteindelijk voor safe gegaan en niet meer ‘rotzooi’ meegenomen. Op het vliegveld bleek inderdaad dat de trolley ca. 16kg was. Mijn handbagage is echter zwaar over het aangegeven gewicht heen, maar daar wordt nooit moeilijk over gedaan. :smiley:

Zo, dan weeg jij ook niet veel :biggrin:

Het “probleem” met de handbagage ken ik inderdaad ook, m’n rugzak met foto-uitrusting, netbook en de nodige extra zooi weegt rustig meer dan 10 kg. Tijdens m’n trip naar Japan eind vorig jaar was m’n handbagage alleen al bijna net zo zwaar als de totale bagage van m’n reisgenoot…

De gewone bagage weet ik voor een reis van drie weken meestal wel tot een kilo of 18 te beperken, voor m’n komende reis naar Canada (waar ze i.t.t. Azië waarschijnlijk wel schoenen in mijn maat verkopen en ik m’n reserveschoenen dus thuis kan laten) zal dat nog wat minder zijn. Sowieso merk ik dat ik toch wel steeds kritischer wordt op wat ik allemaal meeneem, alles wat ik tijdens een reis niet gebruik staat de volgende keer ter discussie.

Dat is voor mij de hoofdreden dat ik géén backpack wil. Ik werd er gek van dat alles iedere keer zo gekreukt weer te voorschijn kwam!

Naar mijn mening heeft een backpack zin als je daadwerkelijk veel moet lopen (hiken) met het ding. Dat doe ik niet. Ik heb gemerkt dat, ondanks dat ik veel onderneem en in uitgestorven gebieden kom, voor mij een backpack niet nodig is. Kon alles net zo gemakkelijk doen met een koffer.

Liefs,
Carolina

Ik reis met een backpack rond en ik zit altijd tussen 18 en 20 kilo. Ik zelf vind een backpack ook niet prettig maar voor reizen zoals wij doen is het wel onwijs handig. Ik heb wel een backpack die je helemaal open kunt ritsen dus niet waar je alleen van boven en in het midden in kunt.

gr van Moira

Gekreukt ligt meer aan de manier van inpakken, want dat is een handigheidje wat je moet leren. Gaat mij gelukkig elk jaar beter af, want had dat in het begin ook. Voorheen had ik een grote reis/sporttas, maar die was niet zo handig met de manier van reizen zoals wij doen.

Ook zijn reistassen met harde bodem en/of wieltjes en vooral koffers helemaal knudde tijdens o.v. reizen. Haal zo’n ding onderuit een bus als je haast hebt en het klapt tegen je schenen…

Mijn vriendin heeft ook zo’n voorlader als Moira noemt, maar die zijn wat onstabieler als je niet genoeg vulling hebt. Verder wel handig met inpakken. Wel altijd een vliegtuigzak mee, maar dat deed ik bij mijn reistas ook al.

Er zijn trouwens al varianten die rugzak en reistas met wieltjes in combinatie zijn. Ik dacht The North Face had die in hun programma.

Op zich zou ik wel een andere reistas willen, maar zeker geen koffer, vind ik zelf niet handig omdat ik graag met het OV reis in het land zelf. Dit jaar gewoon weer mijn oude rugtas mee, is wel een beetje een onhandig ding, maar als ik mijn kleding goed in verschillende plastic tasjes pak is het goed te doen om onderweg de tas redelijk netjes te houden. Dit jaar ook niet zo heel belangrijk, omdat ik maar 2 van de 6 weken echt rondreis.
Let eigenlijk niet zo op of mijn kleding erg gekreukt is, is er na een dagje wel uit, haha. Ik rol mijn kleding meestal op.

Dikke 40 kg in 2 koffers voor 2+2 personen.

Groet, Mees

Na 4 maanden Canada en flink te hebben geshopt :

2 x 23 kilo bagage (waaronder de stoere fiets die ik hier kocht)
1 x 10 kilo handbagage
1 x 10 kilo laptop tas met laptop en netbook
1 x 3 kilo heuptas

:wereld:

Jammer genoeg veel te veel… :frowning:

Wow, wat veel allemaal… Ik heb meestal kilootje of 11 mee in backpack. Terugweg van India vorig jaar zat ik op 16, wat een ellende om mee te zeulen zeg, pfff. Dit jaar gaan kadootjes met de post naar huis :wink:

Ik vind het wel altijd een geweldige uitdaging om zo licht mogelijk te pakken. Vorig jaar een meisje/vrouw uit Canada ontmoet met een rugzak van 35 liter en 6 kilo die op wereldreis was… Pffff…

Mijn backpack weegt meestal rond de 15 kilo.
Als je op tijd je spullen kunt (laten) wassen hoef je niet heel erg veel mee te nemen.
Ik heb een voorlader waar mijn kleding best wel kreukvrij uitkomt. Ligt echt aan de manier van inpakken.

Hangt ervan af waarje naartoe gaat en voor hoelang.

Heb een hekel aan te zwaar meenemen op de heenreis, op de terugreis mag het maximale aantal kilos er wel in,want dan ben ik op weg naar huis.

Hoe minder je meeneemt, hoe meer je terug kan nemen en dat is wel zo leuk.

En ja vrouwen pakken altijd 3 paar schoenen mee, 2 handtassen, en natuurlijk overdreven kleren, ( ok ok , i speak for myself), en dan voel je je een enorme sukkel want in een warm oord, kun je toch niet die pumps aan die je zo graag meezeult vanwege het opzwellen van je voeten blablabla.

maar goed het is leuk om te klagen haaha.

nee max 18 op de heenreis en 25 op de terugreis incl. 10 kg handbagage, :dag::vak02:

Hallo,

Je kunt altijd spullen terug naar Nederland sturen. Als je teveel gekocht hebt zo duur is het niet om vanuit Azie bv iets terug te sturen. Vaak genoeg zelf gedaan.

gr van Moira