is het mogelijk om te vliegen van bali naar gili eilanden en wat zijn de prijzen ?
Volgens mij niet; het snelst lijkt mij de “Fast Boat” die door “Blue Water Safaris” wordt ge-exploiteerd. Hier heb je wat meer info www.bwsbali.com/gili-islands. Een enkeltje kost US$ 65.00 (iets meer als eur 45.00) en is inclusief ophaalservice van Kuta naar Benoa-Harbour. De boottocht zelf duurt ongeveer 2 uur.
groet,
Joe
x
Beetje negatief…
Hoewel er in Indonesie veel met dynamiet gevist is, is de meeste schade aan koralen rondom de Gili’s te wijten aan El Nino. Hoewel de koralen er dus minder weelderig zijn dan bv bij Komodo NP, zijn er absoluut mooie koraalformaties bij de Gili’s te vinden. Denk hierbij oa aan de duikstek coral basket. Maar ook aan de noordkant van het eiland kun je snorkelend het een en ander zien.
De dode harde koralen dienen als voedsel voor de schildpadden, de een z’n dood is de ander zijn brood… Aan de noordoostkust van Gili Tranwangan is een schildpaddenfarm te vinden, en zo lopen er nog verschillende eco-projecten. De duikschool reefseekers houdt zich hier onder meer mee bezig.
En wat zeurende mensen betreft: er zijn ook volop vriendelijke locals te vinden die niet alleen op je geld uit zijn (loop maar eens het dorpje in), en er zijn ook voldoende mensen te vinden die niet alleen maar naar Gili gaan om te zuipen, pado’s te eten en te blowen… Zoals het altijd is met reizen: wie goed doet, die goed ontmoet.
x
Wat ik ben tegengekomen is dat als je met het vliegtuig gaat, je eerst naar Lombok moet vliegen en vandaaruit met de boot naar de eilanden.
Het ligt eraan waar je op Bali zit, maar mijn bedoeling is om in ieder geval naar Gili Trawangan te gaan met de boot (Gili-cat = maar 80 minuten) vanaf Padangbai (Oost-Bali) rechtstreeks. Kosten zijn ca. 660.000 Rupias is Euro 44,–.
Succes en have fun !
Indesco
Die altijd over geld zeurende backpackers zijn vaak nog jong, aan het begin van hun carriere en hebben nog niet veel geld moeten sparen. Daarnaast zijn ze aan het rondreizen, vaak voor langere tijd dus moeten ze inderdaad op hun centen letten.
Beetje jammer dat je naar zo’n prachtig land gaat en dan zo (typisch nederlands) toch die negatieve dingetjes er kunt uithalen, en juist DIE benoemen.
Je zult zien dat je reis een stuk mooier en fijner word als je alleen op de mooie dingen let.
Er wordt hier iemand van een cap voorzien (Maryono?) Toevallig ken ik die, ouwe lul met zeer veel Indo ervaring. Als ik zie waar de man die de cap uitdeelt woont denk ik meteen Bali-lover met sterren in zn ogen vanwege het “paradijs”
Als je in Indonesie alleen op de mooie dingen let wordt het land al snel vervelend. Overigens verschilt Bali in bekoorlijke mate van de rest van Indonesie. Zeker in het rippen zijn zij The Best of the rest.
Dat klopt inderdaad!
Maar wat ik bedoel is dat als je eenmaal op reis bent, het geen zin heeft om zulke negatieve puntjes een naam te geven, let liever op de mooie dingen die je ziet (veel meer!).
Ik woon er ook en het verveelt mij totaal niet.
Volgens mij vallen die negatieve punten nauwelijks op als je op reis bent, zeker als je hier voor de eerste maal komt, de indrukken zijn zo overweldigend dat je werk genoeg hebt om dit allemaal op een rijtje te krijgen. Veel armoe, geef die bedelaar een biljetje dan heb je dat afgekocht. De nare kanten ga je pas na enige jaren verblijf zien, daar moet je een manier op zien te vinden om dat te accepteren. Velen die hier gaan wonen haken binnen drie jaar af en gaan huilend naar moeders terug, nemen de naam Indonesië nooit meer in de mond. Wat is er fout aan om kritisch tegenover dit teringzooitje te staan. Ik zat hier al in de Soehartotijd en toen was het leven stukken beter. Sinds 1998 is deze Republik Pisang alleen maar afgegleden tot een anarchie. Daar merk je weinig van op de Mount Bromo, de Jln. Malioboro, Kuta Beach of de Gili-eilanden. De mensen hebben het daar veel te druk om jouw portemonnee proberen leeg te halen op een manier die zo weinig mogelijk in het oog loopt en met een brede glimlach.
Ik hoop dat je begrijpt dat we het hier over twee totaal verschillende dingen hebben. Inderdaad, zulke dingen vallen pas na enige tijd op, en die moet je natuurlijk niet uit de weg gaan, maar op een of andere manier kunnen accepteren.
Hier zitten we echter op een forum, en er word een vraag gesteld over de gili’s. Iemand die daar graag naartoe wil en voor wie dat waarschijnlijk iets heel bijzonders zal worden. Dan vind ik het erg jammer dat er dit soort reacties gegeven worden. Laat deze enthousiaste mensen lekker enthousiast blijven, van hun reis genieten.
Niet uit hun droom halen dus, maatschappelijke betrokkenheid OK, maar alleen thuis, daar valt het tenminste op.
Begitulah…
Je moet een ander geen woorden in de mond leggen, dat is absoluut niet wat ik bedoelde. Wie heeft het over maatschappelijke betrokkenheid? Zoals ik al eerder zei, we hebben het hier over twee verschillende onderwerpen. Maar je mag er natuurlijk op doorgaan hoor, alleen probeer een ander te begrijpen. Ik begrijp jouw punt, ben het met je eens maar heb je proberen uit te leggen dat dit een andere situatie is.
En we zijn weer lekker bezig !!! :was:
Fijne dag allemaal … op naar Java/Bali/Lombok in juni … kijk er erg naar uit. :nod:
Indesco
Als u een beetje kunt lezen dan had u kunnen merken dat de gestelde vraag allang beantwoord is. Dus is het topic verder overbodig en kan gebruikt worden om wat andere gedachten te ventileren. U vindt het nodig om iemand die met goede argumenten iets over de Gili eilanden verteld even van uw waardeoordeel te voorzien. Met daarbij de toevoeging dat dit typisch Nederlands zou zijn. Terwijl uw relaas eigenlijk nog typischer is voor een Nederlander. Namelijk even vertellen hoe een ander zich dient te gedragen op dit forum. Het is hier toch geen militaire exercitieplaats, zoveel mensen, zoveel gedachten.
x
Wat was de vraag ook alweer ? Hoe kom ik van Bali naar de Gili-eilanden ? … toch ?
Wat ik zo jammer vind en ik kom het nu overal (bij alle onderwerpen) tegen is het klagen, zeuren, jammeren, gefrustreerd zijn over Indonesie. Nog even voor de duidelijkheid; dit is toch écht een reisforum waar mensen informatie willen opvragen over bepaalde zaken. Je kunt Indonesie niet vergelijken met óf je er woont óf op vakantie gaat … dat is een LEVENSGROOT verschil. Laten we daar een onderscheid in houden alsjeblieft. En tips geven over bepaalde zaken is ook belangrijk en soms kan dit negatief uitvallen, ook goed, want als vakantieganger moet je ook weten waar je aan toe bent, maar houd het daarbij.
Ik heb het al eerder aangegeven; laten we anders een aparte topic openen over het zeuren en klagen over Indonesie, maar doe dat niet bij vragen die gesteld worden over ‘hoe je van Bali naar Gili-eilanden komt’ etc.
Have a nice day, Indesco :kus:
He Indesco,
Jij was toch nooit in Indonesië geweest ? Dus is bovenstaand bericht van weinig waarde. Sommigen leden geven andere informatie dan jij wilt hebben, ongevraagd, het zijn tenslotte geen robots, er moet een beetje creatief met de informatieverstrekking omgegaan worden. Verder hebben we hier ook nog een moderator die dit forum in de gaten houdt. Als er iets niet Okay is zal die wel van zich laten horen lijkt mij. In dit leven kan nou eenmaal niet alles verlopen zoals jij dat wilt, toh…
Mimpi yang indah:slapen:
Sekian
NB Overigens is een gezellige puinhoop typerend voor Indonesia, maar dat weet je natuurlijk (nog) niet
Hoi Boomaap,
dat vind ik nu weer jammer dat je zo reageert. Ook ik ben een persoon die zoveel mogelijk informatie wil krijgen over Indonesie. Het is ook jammer dat je mij niet begrijpt; ik zeg dit in het algemeen en niet alleen maar voor mezelf (ben niet zo egoistisch als blijkbaar bij jou is overgekomen … jammer !).
Dus als anderen nog leuke informatie hebben over hoe je van Bali (of Lombok) naar de Gili-eilanden kunt komen, tips zijn welkom !!! En tips over waar je op moet letten, zijn ook welkom. Oké, mag je een beetje negatief zijn, maar niet zeuren verder hahahahahaha
Nogmaals bedankt voor de bloemen, Boomaap :kus:
Hi Indesco,
Ik reageer slechts op het bericht, niet op jou als persoon. Ik weet ook wel dat je een lieve spontane meid bent, die bezig is een te gekke vakantie in elkaar te zetten. Ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Maar ik ben nu eenmaal een cynische ouwe vent, die ook nog es van een geintje houdt.
Klagen, zeuren, jammeren, gefrustreerd zijn over Indonesie. komen niet in mijn woordenboek voor, en ik zie dat ook niet bij anderen die op dit forum schrijven. ik ben een vrij gelukkig mens die zich nergens iets van aantrekt, dat is mijn makke…:crybaby:
http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Bqv39173.jpg
Hier pelikanen op de Kei eilanden, met azuurblauw water en wit zand dat als meel aanvoelt.