:zon02:Wij gaan eind oktober, begin november voor 3 weken naar noord bali, nusa lembongan & lombok (gili eilanden). Is de overtocht per boot goed te doen in november, omwille van ruwe zee ? Of is het beter een binnenlandse vlucht >>> te boeken ? Eventuele aanraders voor hotel op de gili-eilanden ? We gaan voornamelijk voor duiken en snorkelen.
Wij zijn met de Gilicat van Padang Bai/Bali via Lombok (maar dit kan ook rechtstreeks) naar Gili Trawangan geweest; helemaal top. Je vertrekt 's-morgens, dus heb je geen last van ruwe zee. Van Gili naar Lombok zijn wij overigens met een nog kleiner speedbootje gegaan; was ook helemaal te gek !
Succes en mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je.
Indesco
Indesco,
Bedankt voor de reaktie. Heb inderdaad nog een paar vraagjes.
Moet je die boottocht het beste op voorhand boeken, of is dat niet nodig ?
Kunnen jullie een hotel aanraden op Gili Trawangan ?
Alvast bedankt.
Hallo Anneke en Tommeke,
het kan wel eens druk zijn v.w.b. de Gilicat, maar je kunt het ook op de dag zelf regelen in Padang Bai en als je het wel geregeld wilt hebben, dan zou je bijv. in het hotel kunnen vragen of zij voor je kunnen bellen.
Op Gili Trawangan zijn wij rechtstreeks naar Manta Dive (http://www.manta-dive.com/diving-accommodation-gili-islands.php) gegaan, heel leuk echt Lomboks huisje (zie foto); niet te duur en Joe zal je helpen met alles wat je nodig hebt. Hele lieve jongen en heeft heel veel voor je over; daar houd ik wel van.
Zoals je kunt zien kun je ook via hen duiken/snorkelen etc. Dit is wat mij betreft wel een aanrader. Oh ja, ook heel leuk … je hebt een ‘open badkamer’; helemaal geweldig. Maar probeer wel af te dingen als je daar aankomt.
Vraag maar raak als er nog meer vragen bij je binnenkomen.
Groetjes, Indesco
Hey Indesco,
Nog een klein vraagje.
Had wat info opgevraagd aan Manta Dive hotelleke.
Ze hebben blijkbaar geen strandbungalows. Maar 50m van het strand lijkt me ook niet echt ver hé. Hoe is het daar met de beestjes ? Omwille van de open badkamer, en ik heb het niet zo op grote spinnen … :disgust:
En wat met malaria, of is dat daar geen probleem ?
alvast bedankt
Hoi Anneke en Tommeke,
je loopt zo van je huisje naar het strand, nog niet eens 50 meter (tenzij je natuurlijk verder wilt liggen op het strand hahahah).
Die echte Lombokse huisjes zijn zo leuk en die open badkamer is helemaal te gek en nee, je komt daar geen enge beesten tegen. De grote spinnen die ik tegengekomen ben, was overigens in een gesloten badkamer hahahaha. Ach het viel wel mee, 2x een grote spin en 2x een kakkerlak gezien en dat in een maand. Verder wel een wandelende tak op mijn hand gehad; is helemaal leuk.
Maak je niet te druk, doordat je in een tropisch land bent, kun je zoiets verwachten.
Malaria komt het meest voor in de regentijd. De malariatabletten zijn momenteel zo resistent, dat je daar ziek van kunt worden en dat wilden wij niet, dus wij hebben niets genomen … en er ook niets aan overgehouden. Maar je moet natuurlijk zelf weten wat je wilt; overigens heb je geen 100% zekerheid dat je geen malaria kunt krijgen, want dat kan dus wel.
Mocht je nog meer willen vragen, dan hoor ik het graag.
Indesco … enne … graag gedaan !!!
Wat heb je betaald voor deze accomodatie op Gilli T.? Ziet er mooi uit.
Zie prive-email; Indesco
Hi Indesco, zo te zien wordt het tijd dat je zelf een website gaat beginnen. Je bent wel de vraagbaak van deze site heb ik al gemerkt
Dat Manta Dive spreekt mij ook wel aan. Heb je enig idee of het gewoon is dat mensen die alleen reizen kamers delen met andere mensen die alleen reizen? Of dat er uberhaupt veel hostels met ‘dorms’ zijn in Indonesie (Bali/Java/Lombok)? Als ik namelijk elke nacht een twee persoonskamer in mijn eentje moet nemen gaat mijn budget sneller dan ik had gehoopt vrees ik.
Ik denk niet dat er veel verschil is tussen een 1 pers of 2 pers kamers in de gewone hostels in Indonesia .
In Indonesia betaal je namelijk per kamer , en al zou (?) je toeslag moet betalen dan praat je hoogsten over 2 a 3 euro verschil.
Je moet wel rekening houden met veilgheidsaspect , privacy etc.
Hey Indesco,
Hebben voor onze reis eind oktober, begin november, het Manta Dive Hotel vastgelegd voor 6 dagen.:zon02:
Verblijven eerst na aankomst op Padangbai, dan kunnen we daar onze boottocht naar Gili Trawangan nog boeken hé.
Al onze hotellekes op Bali en Gili zijn geboekt, dus klaar om te vertrekken.>>>
Maar we moeten nog effe aftellen.
Bedankt voor alle info.
Groetjes,
Tom&Ann:dag:
Hi Geert, dat is lief van je om dat te zeggen, eindelijk weer eens een positief persoontje :slywink:. Je zou het kunnen regelen om alleen zo’n leuk Lomboks huisje te huren; Manta Dive is echt heel leuk en je zit 20 meter van het strand en de gezellige (eet)tentjes af. Waarom zou je een huisje delen met iemand anders ? Het moet dan wel errug klikken hahahahaha. En je moet maar toevallig iemand tegenkomen die ook in z’n/haar eentje in Manta Dive wilt logeren. Vraag naar Joe en regel een leuke prijs met hem; het kost eigenlijk toch helemaal niks. Ik heb ook niet echt als backpacker (ja, half :slywink:) gereisd, dus heb ik hier ook niet zo heel errug op gelet. En een lekker groot bed/badkamer en ruimte is toch heerlijk, als je tot een leuke prijs komt; geniet er gewoon van, je leeft maar 1x (en dan moet je het maar goed doen). Have fun. Indesco
Hoi Tom & Ann,
GEWELDIG !!! jullie zullen genieten, geloof me. Heb je een leuke prijs kunnen overeenkomen ? (mail dit maar even prive, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit hoeft te weten ;)). Aan het strand op Padang Bai heb je verschillende tentjes waar je dit kunt boeken, hoewel ik zelf degene die naast een restaurantje zat (ongeveer in het midden) heb besproken, die waren vrolijk/netjes/aardig en hadden een goede prijs.
Hou me wel op de hoogte hoor tegen die tijd (zend anders even een PM, dan geef ik je mijn emailadres), want ik ben zo benieuwd. Kreeg net ook al diverse mailtjes binnen van personen die daar al zitten … joepieeeeeeeeeeeee. Have fun en mocht je nog meer vragen hebben, vraag maar raak !! Indesco :zon02:
Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt is wat het kost om met bv gilicat naar Gili T te varen. We zijn met 4 personen; ik zou graag wat prijzen met elkaar willen vergelijken om te kunnen bepalen met welke boot we over willen (ik begrijp al wel dat de ene er 2 uur over doet en de ander 5uur) maar voor 4 personen kan de rekening fors oplopen
Van Padang Bai naar Gili Trawangan is ca. Euro 40,-- voor 2 personen.
Indien je gevoelig bent op water, zou ik zelf de ferry afraden, deze zitten vaak overvol, doen er lang over, je kunt kotsmisselijk worden en de Gilicat is zoooooooooooooo geweldig om mee te maken en dat voor een paar euro’s. Gewoon doen, is zo’n leuke ervaring, zelfs mijn vriend heeft het overleefd en die is toch echt heel gevoelig voor boten, welke dan ook. Indesco
Je noemt 40 euro voor 2 personen; ik heb zojuist info ontvangen van Gilicat. Het voorstel is 41 Euro per persoon. Dat komt neer op 330 euro heen en terug voor 4 personen. Vind ik best veel
Iemand heeft mij de tip gegeven om gewoon met het vliegtuig te gaan van denpasar naar Lombok. Dat dat én sneller én goedkoper is. En diegene komt toch al een aantal jaartjes op Bali en Lombok. Benieuwd naar andere reacties.
Claire, je kunt dit beter in Indonesie zelf regelen, want ik weet zeker dat het 600.000 Rph (= Euro ca. 40,–) voor 2 personen was. Ik kan me voorstellen dat je Euro 41,-- p/p dan veel vind als het maar voor 1 enkele reis is.
Geert; Denpasar - Lombok = 20 minuutjes vliegen en het leuke is, je krijgt wel een lunchpakketje mee hahahahaha en dat voor dat geld ! Wij zijn omgekeerd gegaan, van Lombok-Denpasar met Transnusa, aldaar geregeld.
Indesco
Volgens hun site kost een retour inderdaad Rp1.200.000 is ongeveer €85 per persoon. Misschien is er ter plekke nog wat te regelen…
Voor die prijs zit je in een luxe hotel inclusief ontbijt in Sanur gedurende 5:zon02: dagen!
Je kunt het beter ook daar regelen, is goedkoper en je kunt nog wat afdingen.
Indesco