In september ga ik een poging doen om de Kilimanjaro te beklimmen. Er mag maar weinig bagage mee en dan is de dwarsligger natuurlijk perfect. En wat is er leuker dan op een berg over andere bergen te lezen en nieuwe plannen te maken
!
ken je de Bucket list? De reis India, Nepal, Tibet China staat op de mijne en die wens gaat (bij lijf en leven )in april 2012 in vervulling, Daar hoort zo’n fantastisch boek bij !
Het boek lijkt me reuze interessant en zou ik graag willen lezen omdat Michael Palin schrijft over landen waar ik zelf niet zo snel heen zou gaan. Door het boek te lezen kan het zijn dat je heel anders over die landen gaat denken en een hele andere kijk erop gaat nahouden. Ik ben heel benieuwd of het lezen van het boek, wat wel een wereldreis lijkt, mij over de streep trekt die landen een keer te bezoeken.
Groeten,
Petra.
Ik heb bijna al zijn documentaires gezien op tv.
Fantastische reizen heeft hij gemaakt.
Wil graag iets van hem lezen over de Himalaya.
Een dwarsligger is perfect voor iemand die ook af en toe dwars ligt. En daar komt bij dat ik Michael Palin graag mag zien in zijn reisprogramma’s en zijn bijzonder humoristische/informatieve kijk op de landen die hij doorkruist.
Gr, An.
Jammer genoeg zit er dit jaar geen vakantie in, maar door de reisprogramma’s van Michael Palin heb ik toch het idee dat ik een stukje meereis.
Vol bewondering voor de manier waarop hij je meeneemt naar verre landen.
Zelf ben ik een enthousiaste bibliotheek lener maar zo’n boek zelf te bezitten lijkt me helemaal te gek!
[quote=“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:91689”]
**Win de dwarsligger ‘Himalaya’ van Michael Palin **
altijd handig; een dwarsligger, voor op reis. dvd was geweldig. ben benieuwd hoe het boek is. wegdromen bij een goed boek is een halve reis.:vak01:
Mijn vriend en zijn vader gaan eind dit jaar een lange wandeltocht over het gebergte maken in Nepal. Het is al bijzonder dat zij dit avontuur samen gaan beleven en het boek ‘Himalaya’ zou het nog bijzonderder maken. Lijkt mij een mooie verrassing voor ze! Groetjes Fleur uit Amsterdam
:wereld:
Wij (mijn vriendin en ondergetekende) willen dit graag winnen omdat we na het bijeen rapen van onze laatste centjes om een reis die kant op te maken niets overhouden voor de noodzakelijke lectuur!
Toch zal ik niet tot wenen overgaan wanneer we niet in de prijzen vallen, aangezien ik in het verleden bijna een wekelijks uitje kon maken van het prijzen ophalen bij het kantoor van Jeroen in (toen nog) Utrecht…!
Edit:
Dit verhaaltje grenst nog in zijn volledigheid akelig dicht aan de waarheid ook.
Een verloting wat een leuke kans voor een leuk boek !! Ben ik een lezer nee maar ik wil het wel leren en dus vaker gaan doen.
Mijn vriendin hebben al veel van de wereld gezien wij houden dan ook van reisvakantie’s. Onze vakantie’s bestaan uit een strandvakantie met genoeg cultuur om ons heen zodat je luiheid met activiteit kan afwisselen. Op mijn profielpagina kun je zien waar wij allemaal al zijn geweest.
De reden dat ik het boekje graag wil winnen is dat ik weinig weet van de Himalaya en de gebieden daar om heen.
Het boekje lijkt mij daarom juist zeer interessant en een uitdaging om te gaan lezen.
Eens kans is een kans om hem te winnen en als je niets doet win je ook niet.
Niet geschoten is altijd mis zegt men dan.
Nou afwachten maar en ik wens andere mede-kanshebbers dan ook veel succes.:wereld:
Groeten,
Jokomopo
De dwarsligger zou ik graag winnen: Omdat ik nog nooit een prijs gewonnen heb. Omdat BOEKEN DIKKE FUN zijn. Omdat het HIMALAYA gebergte ONWEERSTAANBAAR mooi is. Omdat we onze reis (die we volgende week zouden maken) naar India moesten afzeggen door medische redenen
en ik wat verstrooiing wil deze zomer! omdat ik MICHAEL PALIN niet ken :redface: en héél nieuwsgierig ben
Groetjes InDiRi
Nou ik zou dit boek heel graag willen winnen, omdat het me mooie herinneringen boven zal brengen, van een paar onvergetelijke reizen door, Tibet, Nepal, China, India, maar bovendien zal het me inspiratie brengen om naar de andere landen te reizen, zoals Nagalland en Assam, Bhutan, Pakistan en Bangladesh. Zou mooi zijn, want voor dit najaar ben ik er nog niet uit where to go…?
Wat gaaf dat hij al deze landen heeft bezocht!! Wij gaan dit jaar met 6 personen naar Nepal, en daarna nog met z’n 2en naar Tibet. Ik ben benieuwd wat het effect op me gaat zijn, en zijn boek kan alleen maar bijdragen aan de verwondering van die compleet andere culturen.
Als Taalmaatje van een Bhutanese vrouw (en gezin) ben ik ook zeer benieuwd naar het land waarnaar zij verlangd, maar waar ze al ruim 20 jaar niet meer is geweest. Verjaagd omdat haar voorouders ooit naar Nepal zijn geëmigreerd, maar ook daar niet welkom en vluchteling in een kamp waar haar kinderen zijn geboren, opgegroeid maar nooit een toekomst zouden hebben. Want er is scholing, maar werken buiten het kamp mag niet. En nu op uitnodiging een Nederlandse geworden. We leven in een vreemde wereld. Het boek zal misschien inzichten opleveren en/ of een sterke drang om opnieuw die kant van de wereld te bezoeken… ![]()
Ik ben al langer gefascineerd door de Himalaya. Landen als Nepal en Bhutan prijken dan ook helemaal bovenaan mijn ‘wishlist’ van landen die ik nog wil bezoeken. Ik hoop er in de nabije toekomst een reis van ongeveer een maand naar te maken, evt. in combinatie met een ander fascinerend Aziatisch land (Laos, Cambodia of Vietnam). Want geef nu zelf toe: Nepal, Tibet en Bhutan zijn toch het Walhalla voor de trekker.
Daarnaast komt ook nog eens mijn appreciatie voor het werk van Michael Palin, van Monty Python’s Flying Circus tot 80 days around the world.
Ik heb de meeste documentaires en komedies van Michael Palin gezien, ik heb echter slechts enkele boeken van hem gelezen. Het zou dus prachtig zijn, mocht ik de kans krijgen dit boek te lezen als voorbereiding op mijn reis naar dit prachtige gebied.
Echt zo’n boek om je in te leven in mogelijk toekomstige reisbestemmingen. Mart Batta
Mss omdat ik mijn vader zijn verjaardag vergeten ben terwijl ik hier in Vietnam zit, en hij een jaarlijkse bezoeker is van Nepal?
Ik vind dit toch een goeie keuze dan … ![]()
Kijkend naar de documentaires van Michael Palin op TV wilde ik op elk moment wel met hem ruilen. Dat lukt natuurlijk niet maar in gedachten meereizen met zijn boek kan wel…
Ik ben net terug van een trekking naar Poonhill! Het verblijf in de Annapurna heeft me enkele levenslessen meegegeven! Ben superbenieuwd om te lezen wat Mr Palin heeft meegemaakt! Bovendien ben ik in de Annapurna een superfan van Dwarsligger geworden want mijn “roomy” had er een paar bij. Samen fijne avonden al lezend in de dwarsliggertjes doorgebracht!
Hallo,
In september vertrek ik vanaf schiphol om een rondreis maken door China, Tibet en Nepal.
Het zou een hele eer zijn om in de trein van Chengdu naar Lhasa, of lekker warm onder de dekens bij het mounteverest basecamp zo’n mooi boek te lezen!
Geweldig boek lijkt me dit!
Het volgend jaar willen we met de kinderen een verre reis gaan maken, er is alleen nog discussie waar naar toe!
Misschien kan deze dwarsligger ons een handje helpen??:wereld: