Ik wil in oktober een week of 6 door Nepal gaan reizen. Mijn plan is om in ieder geval een weekje Kathmandu en de omliggende koningssteden te gaan bekijken. Verder wil ik een 2-3 weekse trekking gaan maken, bijvoorbeeld het Annapurna circuit of Langtang-Helambu. Chitwan lijkt me ook mooi, maar is voor mij geen ‘must-do’. Het lijkt me wel erg gaaf om naar Lhasa te vliegen en over land terug te reizen naar Kathmandu. Ik moet alleen even kijken of dit tijd- en kostentechnisch gaat lukken.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare plannen in die periode?
Ik ben er overigens nog niet over uit of ik alles ter plekke ga regelen of dat ik het e.e.a. door een (Nederlandse) reisorganisatie laat organiseren (bijv. de trekking).
Ik heb ook ongeveer dezelfde plannen, maar ik vlieg al op 9 september naar Kathmandu. Helaas heb ik mijn ticket al geboekt, dus mijn vertrekdatum staat al vast.
Klinkt goed! Ben benieuwd naar je exacte plannen.
Heb je een los vliegticket geboekt of heb je bijvoorbeeld ook de trekking geregeld via een reisbureau?
Vanaf half oktober wil ik (27 jaar oud, vrouw) ongeveer 4 weken door Nepal gaan reizen. Ik heb nog geen idee wat ik allemaal wil gaan zien, moet me hier nog een beetje in verdiepen!! Ik ga in september met de transmongolië express naar Beijing en vlieg vanuit daar op 14 oktober naar Kathmandu.
Ook ik ben van plan na het regenseizoen in Nepal te gaan rondreizen.
Natuurlijk staat Kathmandu op mijn lijstje maar ik wil ook graag de Annapurna ronde lopen. Verder lijkt me een tropische wandeldagtocht in het Bardia National Park echt gaaf, vooral omdat het iets verder van de ge-eikte toeristische trekpleisters verwijderd ligt.
Niels, wat heb je in gedachten qua tijdschema?
En verder een vraag aan ook Mark en Fallie: reizen en trekken jullie alleen, in een duo of een groep?
Mijn plannen zijn nog steeds niet concreet, maar ik wil dit weekend eigenlijk een aantal knopen gaan doorhakken. In ieder geval de vlucht en een globaal programma.
Voor nu zit ik er aan te denken om eind september naar Kathmandu te vliegen. Daar een week een hostel te boeken. In die tijd de vallei verkennen en een trekking boeken via een lokale agency. Vervolgens naar Pokhara door te reizen en daar een paar dagen te chillen. Daarna 3 weken rondom de Annapurna trekken. Vervolgens terug naar Pokhara en daar wederom een paar dagen door te brengen. Daarna wil ik ofwel richting Chitwan, ofwel een Yoga retraite o.i.d. gaan doen. Doortrekken naar Lhasa lijkt mee heel tof, maar ik ben bang dat dit financieel een te grote inpact met zich meebrengt (denk aan 700-1000 euro voor een week). Begin november vlieg ik terug naar NL.
Het zou natuurlijk leuk zijn als we de trekking met een aantal Nederlanders kunnen gaan doen. Met een groepje scheelt het volgens mij behoorlijk in de kosten.
Klinkt allemaal prima!
Ik wil ook graag de Annapurna trek doen en dat zou wel zo tof zijn met een aantal gezellige Nederlanders.
Misschien is het een idee wanneer jullie (vlieg)plannen wat concreter zijn, een keer af te spreken om te kijken of het klikt en om van gedachten te wisselen.
Het enige wat bij mij vast staat is mijn vertrek datum, nl. 9 september. Ik neem een visum voor 3 maanden en aangezien ik ontslag heb genomen om te gaan reizen ben ik behoorlijk flexibel
@ Dave, ik reis alleen, maar hoop natuurlijk veel leuke mensen tegen te komen.
Cheerio,
Mark (35 jaar…al een beetje een ouwe bok dus ;-))
Na het regenseizoen, begin oktober, ga ik ook richting Nepal. Ben van plan om daar ongeveer een maand door te brengen. Vooral een mooie trekking doen lijkt me fantastisch! lijkt me leuk en handig om dat met een club te doen!
zijn jullie plannen al wat concreter? Daar een trekking boeken of toch hier?
Dag Nepalreizigers,
Mijn vliegplannen zijn al concreet, verblijf eerst 10 dagen in een klooster, maar zoek ik (vrouw, 35 jaar jong, en geen ouwe bok rond 16 oktober (een) trekkingmaatje(s) voor de Annapurna Circuit van 21 dagen. Ondertussen heb ik al redelijk wat uitgezocht en zou graag een gids/dragers willen ‘delen’. Ik was benieuwd of jullie al concrete plannen hebben met betrekking tot de AC?
Groet,
Tien
Veel plezier :cheer:
Grappig dat ik je hier tegen kom lol2
Je mag me wel komen uitzwaaien 27ste :dag:
Anyway voor andere reizigers, ik ga op 27 sept naar Nepal (6weken) wil ook graag AC doen, 11 Nov naar Thailand (4weken), 6 Dec naar Vietnam tot 18 Jan (6weken), daarna weet ik nog niet. Wie weet wellicht valt er wat te regelen om samen wat te beleven.
ik zit op dit moment in India (vanavond reis ik naar Varanasi) en wil vanuit daar naar Nepal toe gaan. Dat zal over een week of zo zijn. Zijn er dan mensen in Kathmandu die het gezellig vinden om af te spreken? Ik wil ook graag een trekking doen in Nepal en hopelijk ook naar TIbet. Kijken of het lukt om dit vanuit Kathmandu te regelen…
Dank je wel voor je reactie. Ik heb de reisagent een email gestuurd met mijn wensen, AC trekking, Rafting, Safari, sightseeing etc… Nu even afwachten of ze iets voor mij kunnen regelen.
Ik heb wel eea gelezen over de autoweg werkzaamheden rondom AC trekking, hopelijk is het nog waard om dit te doen.
Ik ben op 28 sept. in Kathmandu. Ik vind het wel gezellig om af te spreken. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe dat zou gaan, want ik ben bezig om eea vanuit NL te regelen betreft trekkingen, raften, safari etc. Het kan ook zijn dat ik alles in Kathmandu ga uitzoeken als ik niet een interessant voorstel ontvang van de reisagent. Alles is dus mogelijk.
Ik wil graag AC trekking (die is 17-21 dagen) doen en een andere korte trekking die ik kan combineren met safari, Raften en sightseeing (ongeveer 15 dagen).
Ik blijf 6 weken in Nepal daarna vlieg ik naar Thailand.
Ik heb geen vast omlijnde plannen. Ik ben in India begonnen en wil half april in Australie zijn en daar tussenin heb ik een aantal landen op mijn lijstje staan
Ik ben nu in Varanasi in India en ben gevloerd door de Delhi-belly op het moment. Ik wil me eerst weer helemaal beter voelen voordat ik ga reizen… Vanaf hier kan ik de bus nemen naar de grens en dan gaan er bussen naar Pokhara en Kathmandu. In Nepal wil ik ook een trekking gaan doen (waarschijnlijk een van de Annapurna) maar ik vind 17 dagen een beetje te lang Ik zat zelf aan een week of zo te denken. Neemt niet weg dat als we allebei op hetzelfde moment in een stad zijn, we ergens wat kunnen gaan drinken, toch?
Hou me op de hoogte van waar je bent en dan zien we of we wat kunnen regelen.
Hoi Nienke, hoi Pouya, hoi John @Nienke, Hopelijk gaat het al wat beter met je buik. Leuk dat je ook naar Tibet wilt afreizen. Dat wilde ik in eerste instantie ook, maar merk dat zes weken zo voorbij vliegen. Ik zit op en af in Kathmandu naast mijn trekking en tien dagen klooster. @Pouya, Mooie reis!! @John, bedankt voor de tips! Ik geloof dat Pouya iets gevonden heeft.
Wellicht tot in Nepal, als iemand in in voor sightseeing aldaar.
Groet, Martine