In oktober vier weken rond reizen door Nepal, op zoek naar tips en ervaringen!

Hoi allemaal!

Ik ben een meid van 27 jaar en ik ben van plan om in oktober een maand lang door Nepal te reizen, dus ongeveer voor vier weken. Ik ben nu bezig met alle voorbereidingen, een erg leuke bezigheid en ik word steeds enthousiaster!! Nu begon ik alleen te twijfelen of vier weken voor Nepal niet te lang is? In Zuid-Amerika was ik gewend om lange afstanden te reizen met de bus (soms wel 24 uur!!), dus Nepal is wel een stuk kleiner!

Ik wil sowieso naar Kathmandu (en omliggende steden), Pokhara en Chitwan. Verder wil ik graag een trekking doen, maar ik ben geen geoefende bergbeklimmer of trekker. Een trekking van een dag of 5 lijkt me dan ook wel prima! Weet één van jullie waar ik zo’n trekking kan boeken? Bestaan deze korte trekkingen eigenlijk wel? En wat kost een vlucht over de Himalaya ongeveer?

Ik wil verder een paar dagen uittrekken voor yoga (1 of 2 dagen) etc., maar ook hier ben ik niet heel intensief mee bezig. Ik heb ook wel wat gelezen over parachute springen/paragliden, daar wil ik ook wel wat meer over weten, ik ben wel in voor wat avontuur! :slight_smile: Op het einde lijkt het mij wel lekker om nog een paar dagen (2 dagen of zo?) in een hotel (de rest zal ik basic verblijven) af te sluiten, zwembad er bij (ik had al wel een hotel op het oog) en even relaxen voordat ik weer in het gehaaste NL terecht kom. Bij terugkomst heb ik maar een paar dagen de tijd om bij te komen voordat ik weer aan het werk moet. Ik heb wel vaker gereisd, maar nog niet eerder helemaal alleen! In Zuid-Amerika heb ik samen met een vriendin gereisd. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel spannend!

Ik heb wel over een paar interessante dorpjes/stadjes gelezen, maar ik weet niet of je daar ook echt kan overnachten? Verder begrijp ik dat er in oktober meerdere dagen festivals plaats vinden, heeft iemand ervaring met deze festivals? Wat kan ik daar van verwachten op het gebied van door reizen?

Als er meer mensen zijn die in oktober ook naar Nepal gaan en het leuk vinden om samen op te trekken, lijkt het mij heel leuk om te kijken wat mogelijk is! Ik zal ook een oproep in het reisgenoten forum plaatsen als ik mijn ticket heb geboekt. Daar wacht ik nu nog even mee, omdat ik eerst even wil kijken of vier weken in Nepal passend is.

Een hoop vragen en er zullen er ongetwijfeld nog meer volgen! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik hoop hier jullie reacties te kunnen lezen!

Groetjes Karlijn

Ha karlijn,

die 4 weken komen volgens mij wel vol hoor, genoeg te zien en te doen in Nepal (ik ga dit jaar voor de 13e keer dus…)

Natuurlijk kun je een korte trekking lopen. Er zijn korte wandeltochten (rondje Helambu, laagste deel van de Annapurna base camp) waarin je een leuk idee krijgt van het wandelen in de bergen zonder extreem moeilijke of zware dingen te gaan doen. Pas wel op voor verslaving, ik begon ook ooit met een rondje Helambu om het eens te ervaren en heb inmiddels bijna alle grote trekkings gelopen…
Parasailen kun je bij Pokhara, http://www.nepal-paragliding.com/

Andere spannende zaken bij de last resort waar ik veel goede dingen over hoor maar zelf nooit ben geweest
http://www.thelastresort.com.np/

Ik slaap de laatste jaren in het Summit in Kathmandu (eigenlijk Patan) met een heerlijke tuin en aangenaam zwembad. Fijne plek om 's avonds te genieten van de rust in de tuin en even weg te zijn van de herrie in kathmandu. http://www.summit-nepal.com/

Hoi Erik,

Thnx voor de tips!! Vooral de site van The Last Resort spreekt me aan, geweldig!!! Ik denk dat 4 weken inderdaad toch helemaal past!! Heb je ook tips waar ik die korte trekkingen kan boeken? En heb je nog andere bestemmingen wat de moeite waard is om nog te verblijven? Ik ga lekker nog eens in mijn Nepal boek lezen en internet afstruinen!

Groetjes Karlijn

Dit http://www.taan.org.np/ is de overkoepelende organisatie van trekking bureautjes. Wie hier is aangesloten betaalt zijn dragers goed, zorgt voor verzekering etc. Wij werken met Summit trekking maar veel andere bureaus zijn net zo goed.

Vorig jaar heb ik mensen naar Bandipur “gestuurd” en die vonden het daar de moeite waard. Voor ideeen kun je eens op deze site kijken, ook voor korte trektochten.
Nepal » Ontdek op jouw manier | Riksja Travel
Nepal » Ontdek op jouw manier | Riksja Travel

Probeer zo veel mogelijk zelf te regelen en geen all inclusive van te voren te boeken , want daar ben je in Nepal vaak een stuk meer voor kwijt . Zelf een gids en een drager regelen is ook zo gebeurd , een gids kost rond de $20 per dag een drager $15 daar zit dan hun eten en overnachtingen bij .

Als je eventueel nog adressen van gidsen wil hebben laat het me maar even weten .