reisadvies

Dag,

Wij willen in oktober vertrekken naar Nepal, hierna door India reizen en een paar dagen bijkomen in Goa. We hebben hier 3 tot 3,5 week de tijd…er is ontzettend veel te zien en te boeken. Is er iemand die ons tips kan geven over hoe het verstandig is om te reizen; wat we minimaal moeten zien…?

Groet

Ik snap je berichtje niet helemaal. Heb je 3-3,5 week voor Nepal of heb je in totaal 3-3,5 week de tijd?

Mijn reis naar Nepal was een combinatie met Tibet. In Nepal zelf had ik iets meer dan 2 weken de tijd. Ik wilde niet continu onderweg zijn, en heb me beperkt tot Kathmandu, de Kathmanduvallei en Bandipur. Dat is me heel goed bevallen, met name Bhaktapur en Budhanat (en omgeving) vond ik erg mooi.

In Kathmandu: Durbar Square, Swayambhunath, Bodanath, Pushipatinath (dit laatste heb ik vermoedelijk helemaal fout geschreven :slight_smile: ).

slapen in Nagarkot, naar beneden wandelen (16 km) naar Bhaktapur, en hier slapen en Bhaktapur bekijken.

een rondje richting Pokhara (zonopkomst Himalaya) en vanuit hier zijn meerdaagse trekkings mogelijk, onderweg naar Pokhara met een stop liefst overnachting in Bandipur, en op terugweg 3 of 4 daagse trip naar Chitwan (jungle).

dit zijn wel wat highlights…

Het zou in theorie wel kunnen. Maar het is heel erg zonde van Nepal. De mooiere trekkings duren zeker een week. Een rondje van 4 dagen is te doen vanuit Pokhara. Neem de Greenline bussen in Nepal, die zijn betrouwbaar en snel. Bij Chitwan de grens over gaan naar Varannasi in India is een idee, maar duurt echt heel erg lang met de bus en is een hele slechte weg. Vanuit daar kan je met de trein in het Noorden van India naar Delhi reizen en tussen door de Taj nog zien, en vanuit Delhi naar Mumbai vliegen en dan naar Goa vliegen. Maar het is echt een racepartijtje op die manier.

ik kan je een prima advies geven voor 3,5 week … Als je alles in 3.5 week wil doen dan zou ik zeker het een en ander nog eens goed overdenken. Het wordt een race tegen de klok en ik neem aan dat je ook van je vakantie wilt genieten. Laat even weten hoelang je in nepal hebt