veel vragen over route Nepal

28 sept vertrek ik voor 3 weken naar Nepal.
In mijn hoofd heb ik al een route 'bedacht’maar vraag me af of dit realistisch is.
Dus hier mijn plan:

Kathmandu ongeveer 3 dagen
bhaktapur door naar dhulikhel en van daar lopend naar Nagarkot** ( is dit te doen/aanrader?)**
Bandipur en gorkha verkennen
Pokhara en daar trekking van 3-5 dagen doen. (is ghandruk/ghorepani te combineren?)
als laatste Chitwan (weet iemand daar een mooi verblijf voor 2-3 nachten in/dicht bij park?)

Is er iets wat ik echt moet doen ( ik houdt van authentieke plaatsen waar je echt de mensen ziet hoe ze daar leven.)
Is Lumbini een must do? Kleine plaatsjes onderweg die de moeite waard zijn om te stoppen of een andere trekking van gelijke dagen doe net zo goed de moeite waard is? Ben bang dat het heel druk is in oktober in pokhara…

Nou ja zoals jullie lezen niets staat nog vast alles kan nog op de schop gegooit worden.
Ik hoor graag alle adviezen en tips of leuke verblijven.

Thanks

>bhaktapur door naar dhulikhel en van daar lopend naar Nagarkot ( is dit te doen/aanrader?)

Ja hoor is onderdeel van de Kathmandu Valley trek , ik heb hem zelf gelopen erg leuk veel dorpjes en niet zwaar , je loopt dan Dhulikel - Nagarkot - Bhaktapur

>Pokhara en daar trekking van 3-5 dagen doen. (is ghandruk/ghorepani te combineren?)
Ja hoor is onderdeel van de Poon Hill trekking , deze ook gelopen is een stuk zwaarder dan de Valley trek aardig wat trappen lopen , overnachtingen in Teahouses ,die zijn erg basic maar ja voor $1-$2 per nacht … Hier een link

> als laatste Chitwan (weet iemand daar een mooi verblijf voor 2-3 nachten in/dicht bij park?)

Wij hebben in Sapana lodge 3 nachten verbleven , erg leuk , zo,n 15 min buiten het park , dit jaar gaan we naar Hotel River Side echt aan de rand van het park ,net als Sapana lodge aan de rand van een rivier , leuk voor het olifanten wassen .

> Ben bang dat het heel druk is in oktober in pokhara…
Wij waren er in de eerste 2 weken van oktober 3 jaar geleden en het was absoluut niet druk hoor , hoe later je gaat hoe drukker denk ik

Als je van Kathmandu naar Chitwan of Pokhara gaat kom je in de buurt van Bharatpur , ook erg leuk , verder kom je op wandeltochten leuke plaatsjes tegen of die nog echt authentiek zijn …, het zijn redelijk belopen routes , voor echte authentieke plaatsjes zal naar minder toeristische gebieden moeten .

Mocht je de Poon hill willen lopen , dan heb ik eventueel nog een gids voor je , daar hebben wij ook mee gelopen , hoeft natuurlijk niet

Veel plezier

Bedankt voor je antwoord, super daar kan ik wel wat mee.

maar denken jullie dat dit in 3 weken te doen is?

En lumbini? de moeite waard?

ik wil eigenlijk niets van te voren boeken, en pas daar als ik er ben.
dan kan ik lekker de tijd zelf bepale, heb ik het naar mijn zin blijf ik langer, is het niets aan ga ik weer verder. vandaar dat ik ook daar pas gids voor trekking ga regelen… ik weet immers niet wanneer ik in pokhara ben.
iemand daar ervaringen mee?

Als je Kathmandu , Kathmandu valley trek , Poon Hill , Chitwan en eventueel Lumbini gaat doen is het goed te doen .

Lumbini , wellicht iets te veel “kermis” maar nooit geweest dus echt weten doe ik het niet .

Hoe later in oktober hoe “lastiger” het kan worden om overnachtingen te vinden maar wie weet valt het mee , het is crises in het westen dus …

> vandaar dat ik ook daar pas gids voor trekking ga regelen

Voor een onafhankelijke gids betaal je rond de $20-¢25 per dag ,incl zijn overnachtingen en eten , via een buro vaak een meer .

1 like

Ben er zelf nog nooit geweest, maar hoor eigenlijk van al onze gasten, dat het inderdaad een beetje kermis is daar. Een dorp waar allemaal vrij nieuw gebouwde tempels staan… heel toeristisch… zou het overslaan. je wint daarmee 3 dagen …

1 like