Ik ga met 3 vrienden naar Nepal.
Ik weet niet wat me te wachten staat…
We hebben alleen een ticket en de eerste 2 dagen hotel,de rest van de vakantie moeten we het zelf uitzoeken!
Ik wil weten wat het goedkoopste is om te kunnen slapen en de mooie plekke van het land.
We wilde ook nog naar India toe…alleen weten we nog niet hoe en wat?!
Wie kan me leuke en goeie tips geven?
Heb je andere draadjes op dit forum gelezen? Heb je reisverhalen van anderen gezien? Heb je de Lonely Planet al eens doorbladerd, of een andere reisgids?
Om een idee te krijgen van wat leuk is, kun je eens kijken op sites van bv Sawadee, shoestring, koning aap, enz. Houd er wel rekening mee dat zijn eigen vervoer hebben, en sneller reizen dan mensen met het OV.
Wil je een trekking doen? Hoe lang ga je?
Ik ben zelf ruim twee weken in Nepal geweest. Veel te kort. In die tijd heb ik Kathmandu, de Kathmandu-vallei en Bandipur bezocht. Niet zo veel dus, ik reis graag traag. Ik heb wel veel gezien Bhaktapur en Budhanat vond ik heel bijzonder. IkReis - Rondreis Nepal: mijn route door de Kathmandu Vallei
Ik heb vorig jaar een reis van 10 dagen gemaakt door Nepal, na China en Tibet te hebben bezocht. Je kunt prima kiezen tussen cultuur en natuur maar ik vond het land, zeker na Tiber, wat tegenvallen.
Je kunt foto’s met commentaren zien op www.ecritures.nu/reizendoorlandeninopspraak
Ik reis al 22 jaar naar Nepal en ik vind het een te gek land. Afgelopen donderdag thuisgekomen na een Around the Annapurna trekking van 3 weken. Een prachtige trekking die ik nu voor de 3e keer heb gelopen. Ik denk dat 10 dagen reizen in Nepal tekort is om jezelf een goed beeld te vormen over wat Nepal allemaal te bieden heeft.
Met wat reisgidsen en programma’s doorlezen, zoals hierboven al staat, kom je inderdaad een heel eind. Mocht je inderdaad naar India willen, dan is dat iets wat je voor vertrek al zeker moet weten ivm je visum. Het aanvragen van het Indiase visum gaat niet bepaald in 1 dagje.
Ik ben ook net weer terug en geniet al jaren van dat heerlijke en mooie land!