Combinatie India & Nepal

Beste reizigers,

In oktober/november willen mijn vriend en ik 3 weken gaan reizen door India en/of Nepal. Helaas kunnen we in verband met werk niet langer. Nu is mijn vraag, is een combinatiereis van Noord-India (Rajasthan) en Nepal in 3 weken te doen (zelfstandig reizen)? Of kunnen we beter voor één land kiezen?
Als ik in reisgidsen kijk zie ik dat rondreizen voor alleen Nepal vaak maar 12 dagen (max.) zijn. Wil dat zeggen dat 3 weken Nepal te lang is?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Bedankt!

Ik heb het georganiseerd in 19 dagen gedaan. Delhi-Agra-jaipur-Delhi en daarna naar Nepal gevlogen. Als je goed vooruit plant lijkt het mij wel te doen.

Nepal is prachtig, ik was er 11 dagen en vond het snel gaan. Volgens mij is het geen enkel probleem om 3 weken vol te maken

succes!

In 3 weken zou het logisch zijn om voor 1 land te kiezen. In India is al genoeg te zien voor een jaar. Maar ik begrijp het wel als je denkt: ik ben er nu zo dichtbij, ik wil ook naar Nepal! Nee, 3 weken Nepal is helemaal niet te lang. Korte bezoekjes van een paar dagen zijn prima voor de Kathmandu-vallei, langer blijven betekent dat je naar Chitwan kunt, Pokhara, Bandipur, Bungee jumpen, raften of een trektocht maken…

Helemaal mee eens! Het is prima te combineren, maar drie weken is inderdaad ook al een prachtige tijd om alleen Nepal of alleen India te doen. Wij zijn 5 weken in Nepal geweest, maar twee weken daarvan waren een trekking. Als je ook een trekking gaat doen, is drie weken misschien krap, maar je kunt altijd gewoon doen wat in de tijd past :-). Het zijn allebei fantastische landen! Heel veel plezier!