Wij willen op 30/7 vertrekken voor 3 weken india/nepal, heeft iemand ervaring met het weer?en is nepal wel te doen in deze periode?
Hoi,
In Ladakh is het heerlijk in de zomer, in Himachal Pradesh erg vochtig en regenachtig en in Delhi vonden we het erg warm en benauwd. Ondanks dat is het voor ons in ieder geval weer voor herhaling vatbaar om a.s. zomer weer te gaan. Nepal heb ik alleen in de winter bezocht.
Succes ermee!
Hey doggy,
Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over het weer, er zal af en toe een bui vallen maar niks dramatisch. Vraag je eerder af of je he wel in 3 weken gedaan krijgt, ik zou dan kiezen voor of India of Nepal. Allebei is praktisch onmogelijk of je moet veel vliegen.
Nepal in Augustus is goed te doen, hoe hoger je komt hoe droger… maar de witte toppen? daarvoor kan je beter nu gaan.
bedankt voor je reactie india doen we een klein gedeelte dehli, orcha, agra, erotische tempels en varanasi, en dan nepal kathmandu, baktapura en pokhara en dan terug per vliegtuig naar dehli.>>>
Oke, maar vergis je niet in de reis tijden! Dat zijn flinke afstanden die je af legt in een korte tijd, en alles duurt daar laaaang! Er zit er een hoop drukke plekken in je programma, Delhi, Agra, Varanasi en Bhaktapur.
Let daar wel op, het blijft vakantie! :zon02:
India en Nepal zijn beiden makkelijk te combineren in 3 weken. In 2009 heb ik beide landen ook bezocht in 21 dagen en in dezelfde periode als jij wilt gaan. De natte moesson dus, maar dat was afgelopen jaar geen enkel probleem. Volgens onze reisleider hebben wij wel geluk gehad wat betreft het weer. In India hebben we geen druppel zien vallen en in Nepal hebben we 2 buien gehad. Ik neem aan dat je de provincie Rajasthan gaat bezoeken? Is prachtig! Vooral Varanasi is erg indrukwekkend. Ook Orccha moet je echt even gaan bekijken! En als je in Nepal bent, even naar Chitwan Park om met olifanten in bad te gaan en natuurlijk naar Kathmandu. Al met al is het een fantastische ervaring om deze reis te maken.
Veel plezier met de voorpret en alvast een goede en mooie reis!
Groeten Dennis
Jaxon heeft op zich wel gelijk dat het vakantie is, maar eigenlijk ga je niet op vakantie, maar op reis. Reis je toevallig met Fox?
Ik zit dit onderwerp even door te lezen. Ik en mijn vriend gaan zelf in juni voor 3 weken naar India (op onszelf dus niet met een reisorganisatie). Wij hoorden van veel mensen dat het al 2 dagen duurt om de grens over te komen met Nepal en dan moet je nog eens terug. Ons werd afgeraden dit te doen in 3 weken en om alleen voor Noord-India te kiezen.
Wij gaan oa delhi, jaipur, jaisalmer, agra, ranthambhore national parc, orrcha, kajuharo en varanasi meepikken.
Weet iemand toevallig iets over een pas voor de trein waarmee je niet telkens van te voren hoeft te reserveren?
wij hebdben deze week inderdaad de reis geboekt bij fox reizen. bedankt voor het positieve b ericht wij kijken ernorm uit naar deze reis. we gaan samen met onze kids van 19 en 18 jaar en hopen dat het en onvergetelijke ervaring wordt.:vak01:
groetjes marjolijn
Prima tijd om te gaan hoewel je nog in de regenperiode zit die tot augustus loopt.
Het zal denk ik niet de hele dag regenen maar af n toe een flinke plens. Maar als je voor de mooie uitzichten in de Hymalaya gaat , dan lijkt me het regenseizoen niet de beste optie. Geen mooie uitzichten maar wolken .
Maar ik kan niet van eigen ervaring spreken , maar dit heb ik volgens mij gelezen in de Lonely Planet.
groetjes
Dag Doggy,
Wat toevallig. Wij gaan op 31/7 voor 3,5 week naar India en Nepal. Wij reizen zonder reisorganisatie en gaan het zelf organiseren.
Succes met de voorbereiding!
Willem!
als je met een reisorganiatie gaat is het inderaad wel in 3 weken te doen, omdat alles geregeld is. als je het zelf doet, zou ik echt voor 1 land kiezen. je hebt geen bus klaar staan die je direct van A naar B brengt. en in india kost alles veel tijd. van varanasi richting pokhara doe je inderdaad 2 dagen alles bij elkaar.
en bedenk je eens, NL kun je niet eens in 3 weken zien, laat staan India en Nepal.
met een georganiseerde reis zoals van fox zie je de mooie plekken en krijg je een korte indruk van het land, maar als je het echt wat beter wil leren kennen, moet je echt langer gaan en voor 1 land kiezen.
Ik hoorde dat het in juni/juli in India veel drukker is in het openbaar vervoer dan andere maanden. Dat je dan vaak een maand van te voren al een treinticket moet boeken. Weet iemand hier iets van? Wij gaan in juni 3 weken rondreizen in Noord-India, maar hierdoor beginnen we een beetje te twijfelen of we alles zelf willen doen of dat we toch niet betere georganiseerd kunnen gaan.
Wij zijn o.a. in juli geweest en hebben niet iets gemerkt van lange wachttijden. Soms konden we één of twee dagen later vertrekken als wij ter plekke een ticket reserveerden.
Wij gaan dan wel in India en Nepal rondreizen, maar natuurlijk kiezen we maar een klein aantal plekken in India. We reizen van Delhi naar Jaipur en Varanasi en gaan dan door naar Nepal. Wat we daar willen doen weten we niet precies… we moeten het zien! Van Kathmandu vliegen we terug naar Delhi, dus die reistijd besparen we al. Ik denk dat rondreizen door de twee landen op deze manier prima te doen is…?!
Hey,
Ik ben vorig jaar in India geweest in Juli/augustus. Qua temperatuur is het redelijk te doen, wel warm. In de periode dat ik er was, was er wat bewolking dus dat scheelde in temperatuur. Toen ik in Jaipur was scheen de zon wel erg fel en ben daardoor 1 a 2 dagen ziek geweest. Denk een zonnesteek. Tip: gewoon een pet opzetten en voldoende drinken.
Ok, dat het warm is geloof ik wel , het is in India vrijwel altijd warm. (behalve in jan. toen ik er was) maar word je niet weggespoelt in july, juni en aug?
Het is dan regenseizoen maar regent het dan echt te vaak?
groetjes
Hey Sander,
Nee, wij waren op vakantie niet weggespoelt. We hebben ongeveer 2 a 3 keer een regenbui gehad. Het is voornamelijk erg warme regen, dat was niet echt onaangenaam. Tip: kijk wel uit voor alle elektriciteitsdraden, raak deze niet aan