Beste mensen!
Graag zouden wij (ik en mijn vriendin) van jullie tips ontvangen over het combineren van het reizen door India en Nepal in Juli en Augustus. We hebben al veel onderzoek gepleegd maar snakken toch naar advies van mensen die er daadwerkelijk geweest zijn! Het lijkt ons het handigst ons te beperken tot noordelijk india en zijn een aantal plekken al veel tegen gekomen (jaisalmer, jadphur, bundi etc.) maar vragen ons af wat jullie herrineren uit jullie tijd in india? Verder vindt ik het moeilijk goede informatie te vinden over nepal. Het doel van onze reis hier is een zo goed mogelijk beeld krijgen van de boedhistiesche beweging in dit land en uiteraard van de himalaya. Jullie reacties, alstublieft 
Vanuit Varanasi kun je makkelijk met de bus naar Nepal.Als je aan de Indiase kant van de grens slaapt win je een dag op je visum voor Nepal.Volgende dag steek je over en neemt bus naar Kathmandu of Pokhara.Trekkings kun je makkelijk alleen doen zonder gids of dragers.Laat wat je niet nodig hebt achter in je hotel en neem tot 13kg mee.Dit is goed te dragen als je eenmaal gewend bent aan het lopen(duurt een paar dagen).>>>Je loopt gewoon van dorp naar dorp en komt regelmatig mensen tegen op de paden.Als je gaat trekken bij pokhara zou ik het circuit niet doen omdat daar inmiddels door de aanleg van wegen de helft vanaf is(volgens mij vanaf Johnsom naar het einde als je tegen de klok inloopt zoals bijna iedereen).Mooier is dan Annapurna basecamp.Persoonlijk vind ik de treks richting Mount Everest veel mooier(heel anders).Handigst is om te vliegen naar Lukla en vanaf daar te gaan lopen.Gokyo lakes is ook erg mooi.Enfin,je kunt alle kanten op.Alles wijst zichzelf als je er bent en je hoort ook van anderen.
Tsja wat wil je weten?Over India is genoeg te vinden lijkt me op deze site en andere.
Je hebt gelijk, over india is genoeg te vinden maar juist dit soort informatie ben ik naar op zoek en ben ik je dan ook erg dankbaar voor! ga er meteen achteraan
Vraag maar wat je wil weten.
Hou er rekening mee dat het moesson is in juli augustus. Je kunt dan niet alle trekkings doen (tenzij je gek bent op modder en bloedzuigers). Ook de wegverbinding Varanasi-Kathmandu kan een probleem zijn. Soms slaan er stukken van de Birendra highway weg en dan wordt het een heel langdurige kwestie. Ik zou vliegen overwegen (half uur ipv 2 dagen is op een reis ook een aardige tijdwinst).
Wanneer je onbezorgd de Himalaya wilt zien kun je in deze periode misschien beter naar Ladakh gaan. Daarna kun je altijd nog naar Kathmandu om daar rond te kijken. De moesson daar beperkt zich tot wat fikse buien per dag.