Ik wil samen met mijn vriend in de maanden juni-juli op reis, het liefst naar Nepal en (noord/midden) India. In Nepal willen we ook een trekking gaan maken van ongeveer 2 weken. Nu lees ik op overal op internet dat dit niet de meest ideale maanden zijn om deze landen te bezoeken. Helaas kunnen we niet op een ander tijdstip gaan. Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met het reizen in deze landen in deze maanden? Is het wel te doen met de regen of zou je het echt afraden?
Ik hoop op veel reacties!
Ja, het is regenseizoen. Het regent echter niet de hele dag. Ik heb verschillende kortere trekkings gemaakt, als je goede schoenen hebt en eventueel een regenjas dan komt het wel goed. Nadeel is wel dat het zicht minder is, en je minder kan genieten van de spectaculaire landschappen.
Ik ben vorig jaar 4 maanden in Nepal geweest, en ook de maand juli. Het regent inderdaad meer, dus het is vochtig. Reizen ging verder eigenlijk oké. Ik heb zelf geen trekking gemaakt in juli, maar ik geloof dat er een aantal routes wel mogelijk zijn. En wat Jenny ook zegt, het zicht is wat minder.
Maar laat je niet tegenhouden, want Nepal is zo’n ontzettend mooi land!! Je moet ook absoluut Boudha (met de Boudhanath Stupa) bezoeken.
India en ik nog niet geweest, maar hier wil ik heel graag nog naar toe.
Sommige trekkings zijn heel goed te doen in Nepal tijdens het regenseizoen, zoals Mustang en Dolpo. Die gebieden zijn wel duurder want je hebt een speciale permit nodig, maar ze valt weinig of geen regen, ook niet tijdens het regenseizoen!
Denk wel aan de warmte. Ik ben zelf in juni in Noord-India geweest en vond het vreselijk die vochtige hitte…
groetjes,
Annemie
Hoi
Ik wil graag vanaf 14 juli tot eind juli een trekking maken in nepal…
Kan ik dat t beste daar boeken in Pokhara of Kathmandu of hier al???
Ik vind het wel eng om alleen met en gids een trekking te maken van meerdere dagen, maar ik weet ook niet in hoeverre guesthouses dit verzorgen en meerdere backpackers t zelfde plan hebben…
Heeft iemand ervaring van trekkingen boeken ter plaatse in juli???
Benieuwd naar reacties
Daar zat ik zelf ook mee, en met een paar is toch leuker. Daarom kijk in nu bij een shoestring die hebben verschillende trekkingen, misschien zoek je zoiets?
Zelf denk ik aan een rondreis in combinatie met India.