Trekking Nepal in juli?

Hallo,

Is het mogelijk om een trekking te doen in Nepal in juli? Of is het echt niet handig i.v.m. regenseizoen? Of valt dat mee? Ik hoor het graag!

Namaste,

In juli is het regenseizoen en niet echt bijzonder om een trekking te doen in Nepal.
Vanaf september - oktober - november(een van de beste maanden) en zelfs december is het meestal goed weder.

Groeten

Teka Tamang Patyar Kopan Kathmandu Nepal

Namaste,

In juli is het regenseizoen en niet echt bijzonder om een trekking te doen in Nepal.
Vanaf september - oktober - november(een van de beste maanden) en zelfs december is het meestal goed weder.

Groeten

Teka Tamang Patyar Kopan Kathmandu Nepal

Okay, bedankt voor de info!

Vanwege mijn werk (onderwijs) ben ik in juli/augustus naar Nepal geweest. Ik heb besloten geen lange meerdaagse trekking te doen, maar heb me beperkt tot een aantal dagtochten in de Kathmandu-vallei en bij Bandipur.

De Himalaya’s heb ik vanwege de bewolkte luchten bijna niet gezien, maar ik vond het op zich leuke tochten. Misschien een alternatief wanneer je je vakantie niet kan verschuiven? Met de regen viel het wel mee: het regende niet continu.

Bij deze mijn reisverslag van Nepal.

Als je toch geld uitgeeft om Nepal te bezoeken en je loopt de kans niets te zien van de Himalaya’s, dan is dat zeer spijtig - mijn gedacht.

groeten

Teka

Als je toch geld uitgeeft om Nepal te bezoeken en je loopt de kans niets te zien van de Himalaya’s, dan is dat zeer spijtig - mijn gedacht.

groeten

Teka

Niet iedereen heeft de luxe om zijn vakantie zo te plannen dat hij de Himalaya’s ‘zeker’ kan zien. Ja, het is een risico. Maar ik heb een fantastische reis in Nepal gehad, want Nepal heeft veel meer te bieden dan bergen alleen.

En wat de Himalaya’s betreft: ik heb ze gezien vanuit Bandipur, het kan beslist wel.

Ook in Tibet heb ik de bergen uiteraard gezien, en ben ik er doorheen gereisd. Ik heb weliswaar zelden het massief ‘in zijn geheel’ gezien, maar ook met delen van de bergen door de wolken heb je een indruk van de grootte.

Tuurlijk, het is jammer dat ik niet elke dag van de uitzichten heb kunnen genieten en geen lange trekking heb gedaan… Maar ik ga niet ruim 30 jaar wachten tot het moment dat ik buiten de zomermaanden een lange reis kan maken :slight_smile:

Hoi Teka en Jenny,

Beide bedankt voor de info. Ik heb de keuze om later te gaan, ik wil vanaf juli weg voor ongeveer een half jaar. Ik wil naar Nepal, India en Sri Lanka. Het lijkt me dan het beste om van onder naar boven te reizen, ipv van boven naar onder.

Dus ik ga maar eerst is inlezen op Sri Lanka:)

Groetjes

Oktober en november zijn de beste maanden. Dan heb je ook de meeste heldere dagen. Maak je dan een trekking van meerdere dagen dan heb je vrijwel zeker een aantal dagen prachtig helder weer. December gaat ook nog wel maar dan heb je al weer veel meer bewolking. Ochtenden zijn dan over het algemeen prima maar vanaf de middag kan het dan dichtlopen.
Ik heb hier nu voor het 2e jaar ook januari t/m april gezeten en vooral de maanden feb t/m april heb je erg veel zwaar bewolkte dagen

Ik ga proberen in oktober/november in Nepal uit te komen. Tnx!

Hallo Aaltje,

Neem anders eens contact op met Bal Krishna uit Nepal

http://visitnepal.wix.com/tamangtravel

1 like