Nepal in juli augustus

Wij willen dit jaar naar Nepal op vakantie en zitten te twijfelen of je in december gaan of eind juli. Het voordeel van de zomer is dat de kinderen langer vrij zijn en wij dus langer kunnen blijven. Wij zijn wel al in december naar Nepal geweest maar nog nooit in Juli- Augustus. Wie heeft ervaring in deze periode? Is het mogelijk om in deze regentijd een trek te doen en om bv Chitwan te bezoeken of is dit ondoenlijk. Is het zo dat je nauwelijks iets kunt doen of valt dit wel mee? Graag jullie ervaringen.
bedankt
Johan van den Eijnden

Hallo,

In de midden-noord regio (Himalaya) zul je weinig plezier beleven. In de zomer is daar veelal bewolking die het uitzicht belemmert.

Zuiden, Chitwan - deel van de periode zal moesson zijn, eerder eind juli - augustus dan begin juli. Hoeft een dagtocht niet te belemmeren al zijn sommige wegen dan onbegaanbaar, echte trekking (inclusief verblijf in lodge in park) kan lastiger worden.

Grosso modo dus ‘niet bepaald de beste tijd maar als je echt niet anders kunt’…

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

Ik ben in juli in Nepal geweest, Chitwan was ondanks wat regen goed te doen en we hebben ook een dagwandeling in de omgeving van pokhara gemaakt in de stromende regen… vind het echt heel jammer dat ik niets van de bergen kon zien omdat die in de wolken gehuld waren… wel was het goed mogelijk om kathmandu en de andere dorpen en steden te bezoeken… maar ik ga zeker nog eens terug om de bergen te zien!