Welke locaties in Nepal in juli

vertrek achter een drietal weken richting Nepal.
Welke locaties moet ik zeker mijden door de moesson ?
Hoor van alle kanten dat ik chitwan en pokhara zeker kan vergeten door de moesson, heeft er iemand al ervaring met deze periode van het jaar door nepal op te trekken.

Goeie tips voor leuke hostels zijn ook welkom…

alvast bedankt.

Ik ben vorig jaar in Juli zowel in Pokhara als in Chitwan geweest. Als je in Pokhara bent kan je het vergeten om het Annapurna-massief helder te zien. 's Ochtends heb je de kans maar de lucht trekt heel snel dicht. Erg jammer.
In Chitwan heb ik wel redelijk wat regen gehad maar dat heeft geen belemmering gehad op m’n programma.
Als je flexibel kunt omgaan met je vertrektijd zou ik een andere periode overwegen, maar tussen de regels door kan ik uit je vraag herleiden dat je daar geen mogelijkheid toe hebt. Overigens, ondanks de moesson heb ik me prima vermaakt in Nepal! Veel plezier.

hi, je kan rustig trekken hoor. ik weet niet of je speciale kleren/schoenen aan moetivm met muggen ect. dat kan je beter aan een gids vragen: [EMAIL=“yambdr@hotmail.com”]yambdr@hotmail.com. Hij weet het fijne ervan.]

succes en geniet ervan.

Heb vandaag contact gehad, Chitwan is momenteel nog steeds bereikbaar omdat ook dit jaar er wederom niet veel regen valt.