Wij willen graag een rondreis gaan maken in Nepal. Ons probleem is echter dat wij altijd aan de bouwvak vast zitten.
Nu heb ik gelezen dat het in augustus veel regent nl 20 dagen per maand. Heeft er iemand ervaring met deze periode, wij gaan
Niet om een trekking te maken ,misschien wel een dagwandeling of zo, maar een gewone rondreis van kathmandu, pokhara, tansen,lumbini,chitwan, kathmandu.
Moesson in Nepal is niet zoals in sommige landen dat het de hele dag regent. De meeste regen lijkt 's avonds en 's nachts te vallen, eind van de middag ook vaak een flinke bui.
Hou er wel rekening mee dat het Chitwan/Lumbini erg heet is en dat niemand nu weet hoe de route die kant op, en dus ook naar Pokhara, er dan bij ligt. Ze hebben er last van landslides tijdens de moesson, rit kan dus langer duren dan gedacht.
Ik zit vast aan de schoolvakanties, dus mijn enige bezoek aan Nepal was ook in juli/augustus. Ik heb om die reden geen meerdaagse trekking gemaakt, maar wel verschillende dagwandelingen. De regen zie je vaak wel aankomen, en aangezien de regen zelden uren aanhoudt kun je soms gewoon beslissen om te schuilen.
Houd er bovendien rekening mee dat je minder mooie uitzichten hebt over de bergen door de wolken…
Persoonlijk zou ik het een beetje zonde vinden van naar Nepal te reizen tijdens deze maanden.(het kost ook geld)
Het zijn twee maanden van regen - mist en bewolking.
Voor mij zijn het zien van de hoge bergen in de Himalaya zeer belangrijk - tijdens deze maanden bestaat de kans dat u ze niet te zien krijgt.
Verder is er het gevaar van landverschuivingen en “tsunamies” voortkomende van meren waarvan de dijken doorbreken - zoals vorig jaar in de streek van Pokhara met verschillende doden (zeker nu de glaciers meer en meer afsmelten).
Vele lodges zijn ook gesloten tijdens deze periode en de service is niet zoals in het seizoen.
Ga in die periode ergens ander naar toe -waar het ook fijn is te vertoeven.