wij zijn 2 belgische meisjes en we zouden graag deze zomer voor de eerste keer een verre reis maken.
Als bestemming kozen wij Nepal. We zouden 2-3 weken gaan.
Eerst en vooral zouden we graag willen weten of het in juni-juli echt zoveel regent in Nepal. We vinden overal tegenstrijdige info op het net en zouden dus graag jullie mening willen hebben, als ervaringsdeskundigen.
We zouden echter geen trektocht maken.
We willen de 3 koningssteden willen bezoeken en naar Chitwan gaan.
Denken jullie dat dit mogelijk is in zo een korte periode?
je weet het nooit met de regen, soms is het droog, soms regent het pijpestelen. Grote kans dat het iedere dag wel een keer flink regent maar niet zoals bij ons meteen de hele dag. En als de bui weg is is het meteen weer heerlijk warm en de lucht is vrij van stof, regen heeft ook zo zijn voordelen!
Als de moesson heel heftig zou zijn kan Chitwan lastig zijn. De lodge waar ik de laatste keer was stond in de zomer gewoon onder water vertelde de eigenaar lachend. De weg er naar toe kan te maken hebben met “landslides” en dan kan de reis erg lang duren. Maar goed, dat valt nu toch niet te voorspellen en ter plekke weten ze dan echt wel of het de moeite warad is om nog naar Chitwan te gaan. De rest van je programma kun je prima doen in de zomer, geen enkel probleem.
bedankt al voor de hulp.
Weet jij nog andere dingen die we kunnen doen moest het teveel regenen om naar Chitwan te gaan?
We willen graag wat natuur zien en niet enkel steden.
Als je niet wilt gaan trekken, maar toch wel van wandelen houdt…
Ga vanuit Bhaktapur naar Nagarkot, Dan kan je daar lekker een nachtje verblijven, Dan loop je vanuit Nagarkot naar beneden door de dennenbossen en kleine dorpjes terug naar Nagarkot. Daar kan je trouwens erg mooi wandelen.
En inderdaad, over de moessonperiode in Chitwan, ik was er vorige maand en toen vertelde ze dat het dorpje vaak blank staat gedurende de moesson periode.
Wat je ook kan doen: Als de wegen nu niet goed blijken te zijn door de moesson… Pak het vliegtuig naar Pokhara, ong 70 euro enkele reis, 45 minuten vliegen. Zat leuke dingen te doen. natuur/cultuur/wandelen/toerisme/waterfietsen parasailen, leuke terasjes, etc etc een verademing als je Kathmandu gewent bent.
waw! echt handig zo wat kenners die ons kunnen helpen!
bedankt voor de tip! Nagarkot en Pokhara zien er idd ook mooi uit.
Alles eigenlijk, het is echt heel moeilijk om keuzes te maken.
Weten jullie of Sauraha moeilijk te bereiken is? We hebben gehoord dat dit goed gaat met een motorfiets maar we hebben daar allebei nog niet mee gereden… En wss is dit ook niet echt een aanrader met de Moesson…
We zullen in ieder geval gewoon afwachten voor Chitwan, als we daar zijn! en als we genoeg alternatieven hebben is dat niet erg he!
Als je nog nooit motor hebt gereden lijkt de drukke weg vanuit Kathmandu, tevens de hoofdroute naar India dus barstensvol vrachtwagens, me niet echt de handigste plek om het maar eens te gaan leren…
Je kunt gewoon met de toeristenbus (geen staanplaatsen, niet talloos vaak stoppen omdat er iemand in of uit moet etc), geen probleem.
Die wandeltocht van Mielinda is inderdaad erg leuk. Dhulikel naar Panauti schijnt ook mooi te zijn. Die stond de laatste keer op mijn lijstje maar het kwam er niet van.
Ik wil jullie toch echt aanraden een trekking te doen, als is het maar een kleine. Alleen dan zie je het echte Nepal. (klinkt afgezaagd maar het is wel waar). Er zijn ook trekkingen van 3/4 dagen waarin je al een hele hoop kan zien. En voor Chitwan zou ik inderdaad wachten totdat je daar bent.
Ook in Juli is Nepal top, en kan ik alleen maar zeggen gaan! >>>