Bang voor Mousson

Goeiedag allen

Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik ben 20 jaar en zou samen met een vriend naar Kathmandu en rest van nepal reizen. Nu we zouden dat ongeveer 4 weken doen. Probleem is ik studeer nog en juli is enigste maand dat we kunnen gaan.

Hoe erg is het regenseizoen daar op dit moment, en is er nog mogleijkheid tot safari, mountainbike, rafting of is dat te moeieliijk tijdens regenseizoen.

Dan heb ik nog een laatste vraagje , we zouden mss na 2 of 3 weken overvliegen naar bangkok en dan daar nog een beetje rondtrekken. Is dit een aanrader of?

Groeten Jules

In het regenseizoen regent het elke dag een paar uur in Nepal.

Ik denk dat safari, rafting en mountainbiken niet mogelijk zijn in die tijd. De rivieren zijn erg wild en groot in de regentijd. De bergen lijken me moeilijk begaanbaar voor mountainbiken. Er zijn veel landslides in die tijd waardoor zelfs wegen geblokkeerd zijn. En bij safari regen je weg denk ik. Plus in Chitwan is het waarschijnlijk erg heet en broeierig rond die tijd.

Ik ben er afgelopen zomer geweest voor 7 weken lang van eind juni tot augustus. Ik heb 2 dagen gehad dat het de hele dag regende. Sommige dagen heb ik helemaal geen regen gezien. Meestal zijn het hevige buien van max een uur. Vooral in het zuiden van Nepal (chitwan) kan het er heftig aan toe gaan maar die buien zijn ook meestal na een uur max weg en dan schijnt de zon weer volop.

Over het algemeen had het echt niet mijn vakantie verpest. Ik heb zat mensen zien raften op de rivieren. Mountainbiken en trekking kan in de zomer maar tot op ongeveer 2000m daarboven is het gewoon één dikke mist.

hallo,
ik ben om dezelfde reden in augustus geweest. Elke dag wel eens regen, en veeeel bloedzuigers als je een trekking doet. Als je een trekking doet moet je wat geluk hebben dat er niet te veel wolken zijn om de bergen te zien. Maar: laat het je niet tegen houden, voordeel is dat er veel minder toeristen zijn, en Nepal is sowieso een prachtig land. Staat nog steeds bij mij op 1!
ps: chitwan vond ik persoonlijk iets minder, ligt zuidelijker dus daar hebben we echt erg veel regen gehad