Regenseizoen en reizen in Nepal?

de titel zegt eigenlijk al genoeg.

Ik ga begin juni 2007 met een vriendin op reis en we wilden graag Nepal aandoen. Helaas bleek al snel dat het dan regentijd is.
Nou kan ik op internet heel veel info vinden hierover maar een persoonlijk verhaal of mening doet bij mij altijd wat meer.
Wie heeft ervaring met het rezien in Nepal in juni en begin juli?
Regent het de hele dag of is het vaak alleen maar 's nachts zoals op veel sites beweerd wordt?
Moeten we nu wel of niet gaan in deze periode wat raden jullie aan, wat zijn jullie ervaringen???:nod: :storm:

Alvast bedankt!

Myrthe

Ik ben in het Nepalees “hoogseizoen” geweest. Niet dat ik schrik heb van regen, maar wél omdat ik de bergen wou zien. In het regenseizoen hangen die namelijk gehuld in een wolkenkleed. Dit is toch een belangrijk gegeven als die bergen jouw reisdoel vormen.
Maart/april is ook o.k.
Verder heb ik geen ervaring hoe het nu écht is in het regenseizoen, en ik wil het ook niet ervaren :wink: Maarre … Nepal is en blijft voor mij het tofste land waar ik ooit ben geweest, dus …

Hoi ik ben 3, 5 maand in Nepal geweest. In Augustus zaten we nog in het regenseizoen. Het heeft inderdaad soms een hele dag geregend, maar ook vaak alleen s’ avonds of soms ook dagen helemaal niet. we hebben dus ook zeker mooie dagen mee gemaakt.

wat wel zo is dat de kans dat je echt de himalaya toppen kan zien erg klein is omdat die vaak in de wolken zitten rond deze tijd. maar voor de rest is nepal rond deze tijd nog steeds een aanrader. het land, de natuur, de mensen maakt dit naar mijn idee allemaal ruimschoots goed.