Hoi,
Ik ben van plan om in juli of augustus naar Nepal te gaan.
Kan iemand me vertellen hoe het is met het regenseizoen?
Wat kan ik verwachten?
Groetjes Leonie.
Hoi,
Ik ben van plan om in juli of augustus naar Nepal te gaan.
Kan iemand me vertellen hoe het is met het regenseizoen?
Wat kan ik verwachten?
Groetjes Leonie.
Hoi Leonie,
Ik ben in juli ook in Nepal. Ben benieuwd of iemand hier meer over weet.
Hoi,
Ligt er geheel aan wat je plannen zijn tijdens deze periode.
Niet alle trekkingen zijn mogelijk ivm aardverschuivingen door de vele regen.
Het regent niet de hele dag, maar een paar uur per dag maar de temperatuur is warm.
Toen ik er vorig jaar was in juli/augustus viel het reuze mee… Ik heb niet echt wilde trekkingen gedaan (planning was 2 dagen; dag 2 werd ik ziek, dus moesten we het afbreken). De regenbuien die er zijn, zijn relatief kort. Ik heb het niet als storend ervaren. Het zicht op sommige punten is minder goed (bijvoorbeeld vanaf Nagarkot), maar goed genoeg om nog hele mooie dingen te zien ![]()
Ja, maar vorig jaar is er niet zoveel water gevallen als normaal… Misschien door de klimaatveranderingen…
Welke plekken zijn zeker te mijden in deze periode?
Mielinda zegt dat ik blijkbaar in een drogere moesson periode ben geweest, maar ik ben zelf in Kathmandu, Chitwan en Pokhara geweest (alles per bus vanuit Kathmandu) en dit was allemaal prima te bereizen.
Ik ben overigens vanaf de Nepalees-Tibetaanse grens (Kodari) ook naar Kathmandu gegaan met een jeep/busje en dat ging ook prima.
Op sommige plaatsen stroomt wel water over de weg, maar daar gaat de bus gewoon doorheen.
Maargoed het hangt er dus vanaf hoeveel water er dit jaar gaat vallen. Ik heb blijkbaar veel mazzel gehad
.
ok thx…
denk gewoon terplaatse even shecken wat de weervoorspellingen zijn…
hoi,
Toevallig is mijn (trek)gids nu in Nederland. Hij spreekt engels en kan alles vertellen wat je wil weten.
Als je interesse hebt mail me dan: [EMAIL=“miss.sharda@gmail.com”]miss.sharda@gmail.com. De lonely planet is altijd handig, ook voor de jaargetijden.
ciao,
ik heb het erg naar mijn zin gehad in nepal.
Wij zijn eind augustus 2010 teruggekomen van een reis door India en Nepal. Er is meer regen gevallen dan in 2009. Hierdoor konden we niet naar Bardia National park en Janakpur omdat de wegen onbegaanbaar waren vanwege de overstromingen. Een trekking hebben we niet gemaakt. Pokhara en Kathmandu waren goed bereikbaar over land. De weg van Bhairawa via Tansen naar Pokhara was te gevaarlijk. Via Mughlin wel goed te berijden. We hoorden wel dat er een aantal andere wegen waren gesloten omdat er landslides waren. Zelf hebben we daar geen last van gehad. Een alternatief is om te vliegen. >>> Nepal is goed te doen in de regentijd maar je moet er rekening mee houden dat de reisplannen aangepast moeten worden. Het regent bijna nooit de hele dag. Meestal valt er op het einde van de dag en 's nachts een flinke bui. De temperatuur blijft aangenaam dus alles frist ervan op.
Laat je vooral niet weerhouden door de monsoontijd. :wereld::wereld::wereld:
Ik ben ook afgelopen juli, augustus in Nepal geweest, en idd af en toe tegen de avond een flinke regenbui maar dat was het dan ook.
Zeker is Nepal in het regenseizoen nog de moeite waard om te bezoeken!
Er was al veel gezegd over regenval ed… Het is nu september, het had allang wat droger moeten zijn. Afgelopen dagen is de weg Van Kathmandu naar Chitwan meer dan 35 uur gestremd geweest ivm landslides. Er lag zoveel dat men explosieven moest gebruiken…