Beste,
Mijn vriend en ik trouwen eind juni en willen allebei al vele jaren Nepal bezoeken! liefst in combinatie met een bezoek aan Tibet.
We zijn zot van die cultuur en natuur, en kijken er erg naar uit!
Ik werk op een school en hang vast aan de schoolvakanties…
Daarom hadden we beslist om onze trouwreis naar Nepal en Tibet te plannen in juli.
Blijkt nu dat deze periode helemaal niet ideaal is om een reis in juli te boeken, zeker als we een trekking van een week willen plannen. Moet ik me hierdoor laten afschrikken of kan dit ook fantastische taferelen opleveren als we midden in wolkenvelden te lopen?
Ik ben in het verleden ook in juli nog naar Honduras en Zuid Afrika geweest. In Honduras was het toen ook regenseizoen. Is dit vergelijkbaar? Ik heb toen ook een bergtocht gedaan zonder probleem…
Is een gids aan te raden bij aankomst of kan je makkelijk je weg vinden in Nepal (in Tibet heb je verplicht een gids nodig, dat weet ik reeds :-). Ik ben gewoon om in groep te reizen, dus vind ik dit wel wat eng om met ons twee onze weg te zoeken…
Momenteel denk ik om via bouwstenen van http://www.nepalonline.nl/ te werken… en sommige dagen dus vrij te houden om zelf onze weg te zoeken.
grts,
Leen