Noord India en Nepal in 5-6 weken te doen?

Hoi!

Ik ben van plan in oktober voor een week of 5-6 naar India en Nepal te vertrekken. Ik wilde in eerste instantie de heenvlucht naar Delhi boeken, de terugvlucht vanuit Kathmandu. Nu lees ik overal dat Delhi enorm overweldigend is, dus nu ben ik aan het twijfelen of ik de heenvlucht naar Kathmandu zal boeken en terug uit Delhi. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of tips?
En daarbij, zijn Noord India en Nepal in zes weken te doen? Ik heb geen precieze route, en ik wil niet te gehaast te werk gaan omdat ik anders bang ben om m’n vlucht terug te missen ofzo.
Alle tips zijn welkom :)!

1.aangezien je toch niet diekt naar KTM vanaf hier kan vliegen-betekent dat in 99% van de gevallen transit DElhi anyway.
2.of het overweldigend is-tja, dat is zo persoonlijk en kan net zo goed voor KTM gelden-de armoe ligt er ook daar op straat. Er zijn ook mensen die juist zeggen; eerst het ergste maar (overigens is dat beslist Delhi niet-denk dan aan Kolkata), dan valt de rest mee en ben je gewend! je kent jezelf het best-dus kijk eens wat innerlijk.
3.5/6 weken lijklt me tijd zat-de vraag stel je verkeerd-je had toch niet gedacht ''alles ‘’ dan te kunnnen doen?-ben je oit al zo lang van huis geweest? keer de vraag om (leer eens nadenken!)-wat kan ik in de tijd die vaststaat allemaal doen? wil ik een trektocht in Nepal doen? etc.

Als je nog nooit in Delhi bent geweest of überhaupt in India is het niet vreemd dat je moet acclimatiseren en jet kan indrukwekkend zijn. Ik vind Delhi persoonlijk wel een boeiende stad en verheug me er weer op om van de zomer o.a. weer naar de spicemarket te gaan.
Ook een prima vertrekpunt om door Noord-India te reizen, wij zijn een aantal jaren geleden wel via Kathmandu teruggevlogen naar Nederland, scheelt veel tijd.

hoi,

ik ben afgelopen oktober/november 5 weken naar India en Nepal geweest en dat is prima te doen.
Wij zijn in delhi gestart (4 dagen), toen met trein naar Jaipur gereisd (3 dagen), Agra (2 dagen), Varanasi (3 dagen). de treinreizen hebben we in NL al geboekt op http://www.irctc.co.in/

vanuit Varanasi met de train naar Gorahkpur, daar geslapen en de volgende dag met taxi naar de grens (sanauli) en over de grens direct met taxi naar Pokhara. beide taxi’s hebben ons gezamenlijk minder dan 80 euro gekost. Wij wilden dit zo snel mogelijk doen, vandaar dat we de taxi hebben gekozen. bij de grens hebben wij al onze indiase roepies omgewisseld voor Nepalese, want zij zeiden daaar dat dat moest. Wij hebben dit tegen een zeer ongunstig tarief gedaan omdat we ons niet goed verdiept hadden. maar achteraf had je ze niet hoeven inwisselen. in nepal doen ze dit zonder toeslag er boven op.
We zijn 3 dagen in Pokhara geweest, en hebben vanuit daar de Poon Hill trekking gedaan. deze hebben wij in 4 dagen gedaan ipv 6 (erg pittig geweest, maar zeker de moeite waard!!)
daarna bij terugkomt nog 2,5 dag in Pohkara gweest. we wilden eigenlijk een dag minder, maar er waren stakingen dus we konden niet met de bus weg.

toen met de bus naar Chitwan, 2 dagen geweest en toen met de bus naar Kathmandu.
vanuit hier hebben we dagtripjes gaan naar oa. patan.

we zijn teruggevlogen met air india naar delhi en daar 3 dagen later terug gevlogen naar Dusseldorf via Helsinki. (Finn air; 550 euro per ticket)

kortom, 5-6 weken is prima te doen!!! als je nog vragen hebt dan beantwoord ik ze graag voor je!.

Hee…

Wij gaan in augustus in 3,5 week van Delhi naar Kathmandu. We willen zowel Noord- India als Nepal (voor een deel) zien en kunnen nou eenmaal niet langer vrij krijgen. We zullen dus wel goed moeten kiezen wat we willen bekijken. Ik denk dus dat 5 weken ook voldoende kan zijn, als je je programma maar goed aan past.

Wat wil je in ieder geval zien en waar wil je in ieder geval naar toe?