5 of 7 weken Nepal, wat te doen?

Ja, ik geef het toe. Ik ben gewoon lui. (Nog) geen zin om keuzes te maken.
We hebben 9 weken vakantie (sept. okt.) en willen in ieder geval naar een week of twee naar Tibet en in ieder geval vijf weken Nepal. Misschien nog een week of twee China maar dat is wel erg kort. We kunnen die twee weken ook bij Nepal aanplakken.

Kortom; zeven weken Nepal, kunnen we ons daar zolang vermaken. Een week of drie voor een trekking, een week raften, een week kathmandu en omstreken. Nog twee over voor…?
We zijn niet echt van de wilde dieren, wel van mensen, cultuur en natuur.
Misschien Bharatpur en/ of Janakpur?

Wat zou jij doen als je mag kiezen tussen China of meer Nepal?

2 weken extra voor Tibet. Weet je wel hoe groot Tibet is? Vele malen groter dan Nepal.

Je zou in die 2 weken naar West-Tibet kunnen gaan met Mt Kailash en Guge. Schitterend!

Daar ga ik me even in verdiepen.
Wat ik tot nu gelezen heb is dat je in Tibet niet zelf kunt rondreizen maar met een tour in wat voor een vorm dan ook en dat het daardoor behoorlijk wat gaat kosten. Klopt dat?
De combinatie niet vrij en duur deed mij kiezen voor twee weken. Vier weken klinkt idd veel beter!
groetjes Martine

Dag Martine,

over Tibet kan ik je niet veel vertellen, over Nepal des te meer (mijn man is namelijk Nepalees :-))
En er is daar behoorlijk wat te doen…
Trekking en rafting mogen inderdaad niet ontbreken. Als je van de Hindoe- en Boeddhistische cultuur houdt, kan je zeker ook je hart ophalen: Lumbini (geboorteplaats Boeddha & bedevaartsoord), de koningssteden Bhaktapur, Patan en Kathmandu met hun pleinen, tempels en stoepa’s, musea, houtsnijwerk, schilderkunst (thanka’s, mandala’s), papiermakerijen, pottenbakkerijen, enz.
Ja kan ook kookcursussen volgen, yoga en meditatie, dans, massage, … of als je eerder avontuurlijk bent ingesteld kan je gaan paardrijden, een mountainbike huren, paragliding, bunjee-jump (spectaculair!), rotsklimmen, canyoning, enz.
Ik kies dus voor meer Nepal, maar dat is enkel omdat ik China (nog) niet ken, en liever één plaats rustig ontspannen en uitgebreid bezoek dan teveel in een programma te steken en er minder tijd voor kunnen nemen.
Wil je meer info over Nepal of heb je vragen hierover? Stuur me dan gerust een mailtje op annemie@treknepal.be of kijk eens op onze website www.treknepal.be Sinds korte tijd organiseren mijn man en ik ook reizen en/of trekkings in Nepal, dus wij kunnen je zeker helpen!